SmalaSara skrev 2016-04-23 12:40:56 följande:
Henric Osacarsson Ekengren arbetar på SOM-institutet och uttalar sig ofta i public service om olika undersökningar om politiska åsikter hos befolkningen.
Men du menar att han sysslar med " plagiat", "strunt", "dagisuttryck" och är "ängslig"?
Vad ska den här typen av hånfulla, tomma påståenden syfta till? Förutom att ge en bild av din debattstil?
Vad jag vill med mina inlägg är INTE att få dig att hålla med, tycka Westerholm, Santesson, Esaiasson, eller Oscarsson Ekengren är bra eller har rätt,
Vad jag huvudsakligen vill med diskussionen är att visa att det finns en vedertagen, anständig definition av begreppet "åsiktskorridor"; att det inte enbart är en ursäkt för att få skriva vad skit som helst.
Mer allmänt vill jag också plädera för en diskussion som inte innehåller nedsättande omdömen och namn som enda argument, samt en hederligare debatt utan glidande resonemang, och försök att göra andra guilty-by -association - vilket är själva essensen av Marteus artikel; att inte bemöta kritik på ett sakligt sätt.
Visst har de politiska partierna gått vidare i viss mån - jag har då aldrig hävdat motsatsen.
Däremot anser jag att brunmålningsretorik och liknande ofta återkommer i debatten ändå.
Ja, det räcker ju så. Fint.