SmalaSara skrev 2016-04-23 10:34:10 följande:
Ja, så du menar att "vi har alltid haft det så och det kan vi inte ändra på"? Självklart uttrycker du också en personlig åsikt när du skriver så. Annars hade du propagerat för förändring, eller beklagat att förändring inte är möjlig. Om nu MP påstår sig stå för tolerans, och själva uppenbarligen tolererat detta beteende i flera år, borde de då inte försöka förklara och försvara beteendet? Jag tycker den överväldigande konsensus som uppenbarligen finns kring detta är väldigt intressant. Här går gränsen för toleransen tydligen. Ja, någonstans ska den ju gå.
Som jag så tydligt skriver,
"förändra får vi göra på annat sätt"...
Väderkvarsfajter leder ingenstans, utan skapar bara problem och tar fokus från sakfrågorna, när det gäller MP så blev det deras politiska budskap som fick stryka på foten, alltså det värsta som kan hända ett politiskt parti.
Ja jag uttrycker personliga åsikter, helt grundade på egna verkliga erfarenheter från Jordens alla världsdelar.
Så jag är väl medveten om hur lätt det är att göra fel, och vikten av att tänka på hur man agerar och hur man formulerar sig.
För min egen del har det bara kostat ett stukat ego och en del lärpengar, men för politiker och ett politisk parti kan det bli ödesdigert att inte följa dom oskrivna regler som finns där, vare sig vi gillar dom eller inte.