SmalaSara skrev 2016-04-23 16:24:50 följande:
Antingen accepterar vi wikipedias definition av ett ord eller så gör vi det inte. Du kan inte använda det som källa enbart när det passar dig, och sen avfärda wikipedias definition när det inte passar dina övertygelser.
vill du använda wikipedias definition av "kulturmarxism", måste du kunna acceptera wikipedias definition av "åsiktskorridor"
ur wikipedia:
Åsiktskorridor Åsiktskorridor är en
metafor för gränserna för vilka åsikter som är allmänt accepterade i
samhällsdebatten.
[1][2]Åsiktskorridor i Sverige
Statsvetaren Henrik Oscarsson beskrev i december 2013 hur han uppfattade att utrymmet för åsiktsrikedom hade blivit snävt kringskuret i den svenska samhällsdebatten. Han gav exempel på åsikter som, trots att de är utbredda hos allmänheten, sällan förekom i den offentliga debatten:[3]
Politisk korrekthet
Politisk korrekthet, alternativt PK, är en nedsättande beteckning på en inställning där man är överdrivet noggrann med att följa rådande politiska värderingar[1], följa den dominerande trenden i samhällsdebatten[2].
Nja, jag påpekade att det inte finns någon vedertagen definition av kulturmarxism och tog Wikipedia som ett exempel på hur somliga definierar begreppet.
Så statsvetaren har placerat åsiktskorridoren i Wikepedia, ja jag säger då det.
Jag är ärligt talat inte så intresserad av hans version av Kejsarens nya kläder utan föredrar att vara mer framåtblickande.
Idag sa Jomshof att det kommer att kräva ett formaliserat samarbete för att ge sitt stöd till en alliansregering efter nästa val. Dessutom sa han att han bedömer att det inte går att samarbeta med moderaterna så länge Kinberg Batra är partiledare.
Det måste vara ett tydligt budskap, så tydligt att till och med de inte alltför begåvade representanterna för skrikhögern som brukar gorma om att man inte får säga det man får säga uppfattar det.
Gissar att skrikhögern snart kommer att börja jämra sig om att M borde byta partiledare. Somligt har alltid varit i säck innan det kommer i påse.
Själv anser jag nog att en ren S-regering som söker breda politiska lösningar kommer att vara det bästa, och kanske det enda, realistiska politiska alternativet i
Sverige under en överskådlig framtid.