Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2021-10-06 11:34:34 följande:
    Ja, det är ett himla gnäll från klägghögern om att de blir brunsmetade.

i verkligheten smetar de ju in sig själva gång på gång på gång.

Det måste ha gått snett redan på potträningsstadietSkrattande
    För övrigt lyckades ett av mina barn brunsmeta hela sitt rum när hon skulle sova middag.

Idag kan jag skratta åt händelsen när jag tänker på den, men då var det så lagom kul.

Nåväl, idag är hon nästan vuxen och faktiskt mycket ordentlig och ansvarstagande - så risken att hon skulle ansluta till den del av högern som livnär sig på "gnälling" är obefintlig.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2021-10-06 11:49:04 följande:
    Vad hände med att diskutera politik, värderingar, framtiden?

Endast ett rituellt hatande av påstådda samhällsfienderna, orkestrerat från högsta ort?

Själlöst och obildat.
    Precis.

Det har väl utgått ett påbud från partihögkvarteret att rasismen kan görs rumsren om man anklagar dem som påtalar rasismen för att brunsmeta - och partiarbetarna och deras hangarounds var inte sena att ta till sig påbudet.

Jag kan förstå att påbudet faller "nu blev jag brunsmetad igen"-högern på läppen.

Ett slags frikort som innebär att man kan få känna sig kränkt ända in i syltryggen när man ifrågasättsSkrattande
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2021-10-06 12:11:57 följande:
    För vissa är det viktigare att få berätta om sin fekaliefetish...
    Ingen fara.

Det finns folk till allt, så du kan säkert hitta likasinnade.

Lycka tillSkrattande
  • FDFMGA
    Very true story skrev 2021-10-08 00:10:52 följande:
    Du är verkligen obegåvad.

Det är jag som är man och nöjd. Jag har inte skrivit exemplet ifråga. Vid tiden för detta var jag inloggad med ett annat nick. Enkelt att kolla upp.

Att ljuga om vad andra skrivit är väldigt långt ifrån att acceptera andras yttrandefrihet. Så sluta ljug är du snäll. Idiot.

Helt riktigt var det någon annan som drog nåt resonemang som jag inte kommer ihåg hur det såg ut. Vill minnas att vänstermuppmatematiken som följde var bland det värsta jag sett. Så fruktansvärt obegåvat. Minns du vilka det var som trodde man kunde addera överlappande storheter.

Det roliga med FL är att man här skäms inte vänstermupparna för att skylta med sin okunskap.
    Skönt att du är tillbaka - dina följare blir så upprörda när de inte kan luta sig mot dina anvisningar för hur man ska uppträda i yxhögerns åsiktskorridor.

Alltså, det finns en tydlig tendens att de är helt renons på kunskap om hur en slipsten ska dras.

Hoppas du kan bistå demSkrattande
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-08 09:31:30 följande:

De mycket få är extremt högljudda.
    De extremt högljudda anser sig ha rätt bestämma över alla människor, anser sig ha rätt bestämma vad som är demokrati, vilka som är goda och vilka som är onda.
    Detta trots att de är extremt få och bara utgör en liten minoritet. De verkar inbilla sig själva, ivrigt påhejade av sina partitrogna kompisar, att de utgör en alldeles speciell elit.
    En extremt liten elit och en mycket extrem elit...

Trådrubriken: Har du förtroende för regeringen?
    Resultat:
    Nja och Nej verkligen inte svarar 85% (85% !!!)
    Ja, Har stort förtroende svarar endast 9%

Trots dessa fakta inbillar sig de få mycket högljudda 9% att just de har rätt och att 85% har fel.
    De extrema 9% är själva bergsäkra på att de är goda och står för all demokrati medan de anser att 85% är nazister, den stora majoriteten är farlig för demokratin och en majoritet av människorna är onda.
    De få extremt högljudda är uppenbarligen blinda och döva för verkligheten medan det enda de väljer att se och höra är deras egen förljugna partipropaganda.

Alla som läser den här tråden borde reflektera en sekund över resultatet av omröstningen. 
    De högljudda kommer självfallet med bortförklaringar om dubbla nick och annat blaha. Ja, så må vara och det skulle i så fall kunna förklara någon enstaka procent. Men 85% i relation till endast 9% kan de högljudda aldrig bortförklara, detta oavsett hur högt de i sin förtvivlan försöker skrika.

Du är på väg att avslöja en gigantisk konspiration där inte bara regeringen konspirerar - utan också opinionsinstitut, medier och inte minst Valmyndigheten.

Det är förstås omröstningstrådarna på FL som visar sanningen, inte opinionsundersökningar baserade på ett slumpmässigt eller riksdagsvalen.

Och oppositionen saknar ryggrad - som FL:s vassaste intellekt brukar formulera sig - så även in nästa val kommer det att framstå som att de rödgröna har vunnit folkets förtroende.

Men, men - alla kommer att förstå att det är fake news, utom de få som inte vurmar för SDSkrattande

Man kan ju tycka att yxhögern borde fimpa fredspipan och i stället ta fram stridsyxanGlad
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-08 12:56:32 följande:

Som sagt:

De högljudda kommer självfallet försöka med med diverse bortförklaringar.

Men 85% i relation till endast 9% kan de högljudda aldrig bortförklara, detta oavsett hur högt de i sin förtvivlan försöker skrika.

Alla som vill kan mycket enkelt se resultatet av omröstningen i denna tråd.
    Något annat har jag i detta fallet inte skrivit om.
    Men, men, de högljudda försöker komma med bortförklaringar, även om det är endast de själva (9%?) som tror på dem.

Åh, men inte tror jag att någon vill ta ifrån dig din snuttefilt.

Inte desto mindre förtjänar det att påpekas att förtroendet för regeringen visserligen är förhållandevis lågt - men att förtroendet för en brunblå allians är än lägre.

Så kan det vara i verkligheten - att man röstar - i valet alltså - på det alternativ man anser vara minst dåligt.

Tänk dig en regering med Kristersson, Åkesson och Busch - ett purgatorium man inte ens skulle önska Skrikandes-högern tvingas genomlida.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-10-08 21:28:22 följande:
    Men kära lilla KFMLR70, Man och missnöjd et al står nog ensam för 50% av rösterna. Jag påstår ingenting, men vad fan är det så jävla jobbigt att öppna ögonen för bara lite grann?
    Äsch.

När den brunblå alliansen förlorat valet 2022 så kan partiarbetarna söka tröst i den här tråden och konstatera att nästan ingen har förtroende för S-regeringen.

Yxhögerns beröringsskräck för allt utom de egenproducerade fablerna är en kronisk åkommaSkrattande
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-12 14:07:02 följande:
    Trådrubriken: Har du förtroende för regeringen?
    Resultat:
    Nja och Nej verkligen inte svarar 85% (85% !!!)
    Ja, Har stort förtroende svarar endast 9%

De mycket få (9%) är extremt högljudda.
    De anser sig ha rätt bestämma över andra människor, rätt bestämma vad som är demokrati, vilka som är goda och vilka som är onda.
    Detta trots att de bara utgör en liten minoritet.

De verkar inbilla sig själva att de utgör en alldeles speciell elit.
    Det är ju oerhört - kanske det bara återstår för partiarbetarna att vända sig till Europadomstolen för de mänskliga rättigheterna och förklara att demokratin i Sverige är satt ur spel när valresultat och annat krafs räknas, men inte omröstningen i en FL-tråd.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2021-10-12 12:07:16 följande:

Apropå Jimmie Åkessons reaktion på ordet blåbrun

Oj, ytterligare en person som blev upprörd av att bli brunsmetadSkrattande

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?