Padirac skrev 2021-11-24 19:28:48 följande:
Jo, det är som du skriver sannolikt, mycket sannolikt.
Jag gillar ju minoritesregeringingar då de får lov att förhandla och förankra breda uppgörelser som förhoppningsvis då ger långsiktiga politiska beslut som inte rivs upp.
Kanske kan en historisk svag regering med enbart S visa sig vara starkare än en koalition (som inte kommer överens sinsemellan) då den kan vara friare att söka stöd och förhandla brett.
Med den mandatfördelning som är och de låsningar som finns så verkar det vara vägen fram till kommande val - då hoppas jag att Sd får sitta ett tag till på bänken, kanske kan de gå samma väg som Dansk Folkeparti som i lokalvalen går som tåget - ned i Öresundstunneln
- och säkerligen kommer det att fortsätta på samma sätt ett tag till. Kulturkriget är här.
Ja, jag uppfattar det här som ett drömscenario för många sossar, inte bara mitt eget drömscenario, alltså.
Jag lyssnade på Magdalena Andersson idag och gladdes åt att kunna lyssna till en framåtblickande mycket kompetent ledare i stället för det malande gnället från den brunblå trojkan.
Tyvärr tror jag inte att SD kommer att börja tappa väljare än på länge, originalet brukar vara att föredra framför kopiorna, dessutom är Åkesson en mycket skickligare politiker än Ulf och Ebba.