• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-04-18 13:42:47 följande:
    Hm, Wikipedia har ju en definition av kulturmarxism, den jag redan länkat till

Och Metapedia kanske inte är rät källa att länka till. Anmäler någon ditt inlägg riskerar du att bli avstängd för att du länkat till en rasistisk källa.

Tidigare hade vi en mycket aktiv filur på FL, som hade för vana att kalla folk batikhäxor. Han länkade till Metapedia när han ville visa att förolämpningen var vedertagenSkrattande
    SmalaSara skrev 2016-04-18 13:06:19 följande:Det viktiga här är att jag är ointresserad av sk debattknep. Jag skulle aldrig använda det om inte någon annan gjorde det först och frekvent. Enda anledning till att jag använde det var att svara med samma mynt; för att blottlägga. Jag har använt begreppet en gång tidigare; du ifrågasatte det. Jag förklarade. Jag tycker att det kunde vara nog där. Begreppet har fler än en betydelse; en akademisk som avser analys Av maktstrukturer i relation till kön och etnicitet; i vardagligt tal "identitetspolitik" sv.metapedia.org/w/Kulturmarxism
    Nåväl. Nu är Kaplan borta från regeringen. Och att skrikhögern skulle fortsätta att jämra sig var faktiskt säkrare än amen kyrkan.

Själv tycker jag att det var ett bra beslut.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Jag har redan anmält mitt eget inlägg. Det var ett ärligt misstag. Jag tycker det var olämpligt av dig att citera det. Men jag antar att du inte kunde låta bli? Nu måste jag anmäla ditt inlägg också.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-04-18 14:01:05 följande:
    Jag har redan anmält mitt eget inlägg. Det var ett ärligt misstag. Jag tycker det var olämpligt av dig att citera det. Men jag antar att du inte kunde låta bli? Nu måste jag anmäla ditt inlägg också.
    Det kan du ju göra. Men annars funkar det så att inlägg som citerar ett inlägg som tas bort också tas bort.

Jag vet inte hur många inlägg jag citerat när någon har gått över gränsen i den här tråden som jag fått borttagna, men det lär vara minst ett tjugotal.

Och vad tycker du om att Kaplan fått respass från regeringen?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-04-18 14:13:51 följande:
    Vem är det som bestämmer egentligen?

Tror det handlar om vanligt hyfs, glöm inte att Löfven i mångt och mycket i grunden fortfarande är en gammal hederlig socialdemokratisk arbetare.

Man sparkar inte på den som redan ligger, utan Kaplan får möjlighet att ge sin syn på det som inträffat innan han får gå.

Det retar säkert en annan - men för att citera några rader ur en gammal sång : "kanhända det retar en del - men i så fall är det deras eget fel".
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-04-18 06:08:06 följande:
    Aha, då förstår  jag hur du har resonerat ibland när det har varit mycket svårt att förstå vad du försöker uttrycka.

Det funkar emellertid inte så. När SmalaSara skriver om kulturmarxismens inflytande i Sverige blir det mycket svårt att följa hens tankegångar  om man ska behöva fråga vilken som är hens privata definition av kulturmarxism.

Likaså när hen skriver att två namngivna offentliga personer är negativa till kulturmarxismen.

Men tack för din förklaring. Då förstår jag varför du ena dagen är centerpartist, andra dagen kristdemokrat och tredje piratpartisk. I själva verket kanske du hela tiden varit folkpartist eller digestivist Skrattande

Nåja, jag tror att man ska försöka ha ett gemensamt språk. 

Och då kvarstår det faktum att kulturmarxist är en nedsättande benämning högerextremister använder på personer som anser att olika etniciteter kan leva tillsammans i samma land. Det skulle förvåna mig om en socialdemokratisk minister har den uppfattningen eller ens att en högersosse som Widar Andersson skulle ha blivit högerextremist.

Tittar man på Wikipedias definition så leder den också rakt mot radikalare element än SD:

Kulturmarxism, av engelskans Cultural Marxism, är en pejorativ politisk term och bygger på en konspirationsteori baserad på förställningar om att judar och personer runt Frankfurtskolan försöker krossa den västerländska kulturen och kristendomen genom kulturkrig, bland annat genom att etablera politisk korrekthet och multikulturalism som norm. Denna teori framförs och används framförallt av tänkare och opinionsbildare inom den radikala högern och extremhögern i USA och Europa
    Det har nog varit väldigt svårt att förstå vad jag har skrivit genom åren om du hela tiden skulle ha dragit paralleller till den här diskussionen om kulturmarxism och . Även resan i tiden ser jag som väldigt omotiverad.

Skulle det alltså bli svårare att följa SmalaSaras tankegångar om man frågar hen om vad hen menar? Jag håller inte riktigt med.

Ja, ett gemensamt språk är eftersträvansvärt men lika vilset som du kan definiera exempelvis primitivism kan andra definiera någonting annat - exempelvis kulturmarxism - lika vilset. Fenomenet grundar sig i att alla inte besitter likvärdig kunskap i alla ämnen.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2016-04-18 06:41:16 följande:
    Det är troligast ett medvetet val. Det ska märkas att hästarna är höga.
    Indeed.

Det har dock sin charm att bemöta folk som gör sig dumma bara för att få andra att se dumma ut - som om de faktiskt vore så dumma som de gör sig. Det brukar sänka ner hästarna något.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-04-18 14:25:20 följande:
    Det har nog varit väldigt svårt att förstå vad jag har skrivit genom åren om du hela tiden skulle ha dragit paralleller till den här diskussionen om kulturmarxism och . Även resan i tiden ser jag som väldigt omotiverad.

Skulle det alltså bli svårare att följa SmalaSaras tankegångar om man frågar hen om vad hen menar? Jag håller inte riktigt med.

Ja, ett gemensamt språk är eftersträvansvärt men lika vilset som du kan definiera exempelvis primitivism kan andra definiera någonting annat - exempelvis kulturmarxism - lika vilset. Fenomenet grundar sig i att alla inte besitter likvärdig kunskap i alla ämnen.
    Jag är inte säker på att du gör SmalaSara en tjänst genom att förlänga diskussionen om kulturmarxism - eller dig själv heller för den delen genom att göra tillbakablickar på dina irrfärder genom det politiska åsiktslandskapet.
  • Digestive
    SmalaSara skrev 2016-04-18 13:00:00 följande:
    Ja, inte bara ett svek utan också fullkomligt verkningslöst. Sk negative campaigning riskerar alltid att slå tillbaka mot avsändaren.

Men något håller på att hända; "t.o.m." Aftonbladets ledarsida tycks ha insett att skambeläggning och att ge nedvärderande epitet inte är rätt väg att gå.

När det gäller diskussionsklimatet här så är jag övertygad om att den som saknar intellektuell hederlighet i debatten kommer att förlora i längden; åtminstone förtroende från de som är intresserade av att diskutera.
    Jag kan bara instämma och visst kommer de som inte kan debattera rent helt enkelt smutsa ner sig själva i slutändan. I stort påverkar det hela åsiktsgrupper, tyvärr.

Gör man det inte bra så har man helt enkelt gjort det dåligt. Att sakna/vägra intellektuell hederlighet är ingenting bra och en ohållbar dimridå i längden.
  • Flash Gordon

I Turkiet sjönk i alla fall förtroendet för den svenska regeringen, vad det verkar:

Skrattande

https://twitter.com/TomasThoren/status/722026593942708224

Judelobbyn och kurdälskare tvingade bort Kaplan som minister, är budskapet i AKP-styrd media.

.
    Klart de är sura.

Han tvingas ju bort just för att han umgås i just de kretsar de själva är en del av. Dessutom förlorar de ju en av sina bästa och mesta partners i Sverige och EU.

• Digestive
    FDFMGA skrev 2016-04-18 14:30:50 följande:
    Jag är inte säker på att du gör SmalaSara en tjänst genom att förlänga diskussionen om kulturmarxism - eller dig själv heller för den delen genom att göra tillbakablickar på dina irrfärder genom det politiska åsiktslandskapet.
    Jag är inte ute efter att göra SmalaSara någon tjänst, utan jag vill helt enkelt ha en debattmiljö där närmare förklaringar får komma fram - så att det man faktiskt menar inte blir förvanskat utav någon annans tolkningar eller av ens egna tillkortakommanden i stunden.

Jag är en individualanarkist och har folk problem med att Sveriges partipolitik ter sig dynamisk i mitt fall så får de väl se över sin egen toleransförmåga. Annars så skiter jag rätt friskt i intoleranta människor.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?