Digestive skrev 2020-01-04 11:25:44 följande:
Mm, ditt minne verkar stämma väl. Resursstarka kapitalister -vs- Magiska hippies vore väl en simplare beskrivning. Helt fantastisk film och på sitt vis kulturrik, man hade ju velat uppleva tidseran. :)
Ja, klart att barn ska komma först. Det låter som att du har en fin arbetsmoral men vet du, det hade jag faktiskt förväntat mig...
Haha, nja. Vore det en gränsvakt så hade den i mitt Sverige haft uppgiften att sålla ut folk som poserar som flyktingbarn och som uppger falsk härkomst, så att just kommande klimatflyktingar når de resurser vi har att tillstå med.
Du vet, sist jag kollade så ville du ha en mer restriktiv flyktingpolitik än jag. Du verkade harmonisera med Ebba Busch Thor (KD) som hade vänt på klacken och ville strama åt familjeåterföreningen med försörjningskrav, medan jag deklarerade att jag inte tänker rösta på KD av samma orsak.
Tycker vi kan ha fler sådana där gränsvakter och lika tjuriga kontroller, medan vi slår vakt kring lyckan för den genuina flyktingen.
De som är ute efter ett bättre liv och ser Sverige som en möjlighet ska ha helt andra vägar in i landet. På den punkten är dock vänsterblocket något snarstucket och vill blockera vägarna som byggs istället att underhålla dem väl. Mycket verkar man kunna göra avkall på för att teoretiskt anpassa sig efter rådande läge globalt, vänsterpolitiken är dock ingenting utav det.
Inte arbetsmoral, inte nödvändigtvis åtminstone, såvida man inte är tvättstugearbetare.
Privatmoral, relativt andra däremot. Det är ett intressant ämne, inte bara här på FL utan även i gemensamma tvättstugor.
Min erfarenhet är att det finns en tydlig överrepresentation av folk med politisk dragning åt höger bland dem som lämnar skitiga golv och luddiga torktumlare efter sig, medan vänstern däremot är överrepresenterad bland dem som städar efter sig.
Och så finns det en tredje kategori, de som lämnar städat efter sig om de var städat när de kom, medan de som hämnd lämnar det extra skitigt om det inte var städat innan, och detta då oavsett att det inte drababr den skyldiga utan någon helt oskyldig. I den sistnämnda kategorin är sverigedemokrater klart överrepresenterade, med reservation för att mitt statistiska underlag har vissa brister.