Har du förtroende för regeringen?
Digestive skrev 2019-12-27 19:21:42 följande:
Har inte sett så mycket luft i ett inlägg på länge. :PHur gjorde du när matteläraren bad dig att redogöra ditt svar?
Prova du någonting sådant så kommer du lite närmare mina förväntningar. ^___^ Tomma påståenden ad absurdum blir bara tröttsamt...
...men det mynnar väl ut i att du har valt att dumtolka >>däremellan<< som om 75%, 25% och 50% är väsenskilda mängder - istället för att tolka >>däremellan<< som att 50% är en del av mängden 75% liksom 25%...
...vilket skulle resultera i perfekt matematik.
Man varför tolka någonting funktionellt när man kan dumtolka någonting och i praktiken skratta åt sitt eget resultat? ;D
Tydlighet är ju ingen egenskap som nyhögern odlar.
Herregud, det är evigheter sen jag läste matte och på den tiden var det inget flum, inte ens på mellanstadiet. Skulle någon ha presenterat ett exempel där en population påstås vara 125 procent, minst, av sig själv så skulle det ha bemötts med medlidsam tystnad men även den hjälp som behövts - men inte tusan skulle någon ha fått för sig att ränna runt i cirklar och räkna på stolleriet, bland plus och minus, äpplen och päron, för att få det att gå ihop.
Nåväl. Jag förstår att du inte vill ge mig ett exempel på något av dina cirkelresonemang som du är särskilt förtjust i, synd på så rara cirklar.
Av de få jag sett är jag mest förtjust i den där B är en delmängd av A och de tillsammans utgör 75 procent.
Så långt är det ju helt korrekt, det var ju just det Kverulant skrev att 75 procent ogillar SD, ja och så var det förstås också 50 procent som inte ogillade SD
Har jag förresten någonsin tagit upp att det som jag ser som mest beklämmande med den nyauktoritära högern det är den tankeslapphet man odlar och gjort en oskön konstform av.
Jag måste erkänna att jag alla dagar i veckan föredrar cirklar som modern konst än cirklar som nyhögerkonst. De förra gör åtminstone inte anspråk på att föreställa någonting.