Digestive skrev 2020-01-01 14:40:49 följande:
Absolut, men det är fullständigt irrelevant för den här ekvationen. :)
Ja? Det innebär dock inte att objekten måste vara väsensskilda, FDFMGA. Här handlar det om en gemensam nämnare >>gillar inte SD<< precis som att meningen ur SAOB >>och däremellan går en järnväg<< kan beröra städer (gemensam nämnare = städer) eller till och med järnvägen per se (som är likadan hela vägen).
Helt fel Venndiagram, FDFMGA. Hur har du tänkt att hantera negationer med Venndiagram som inte hanterar negationer?
Det är helt uppenbart vid det här laget att du inte förstår negation.
Hade du hanterat ett Venndiagram korrekt eller förstått hur ekvationer med negationer fungerar, hade du insett att det inte finns några päron bland äpplena.
Åter igen får jag påpeka att logiken inte är så simpel som du vill få den till. ;)
Att du inte kan räkna ut att 75% inte gillar S om 25% gillar S, är ditt problem.
Att du inte kan räkna ut att 25% gillar SD om 75% inte gillar SD, är ditt problem.
Har man med alla fyra element - som överhuvudtaget krävs för att kunna veta elementen för mängden >>övriga 50% - ser man att det råder fullständig harmoni och symmetri, men med negationer närvarande.
Negationer är dock inga päron, FDFMGA. Utan negationer är äpplen som du ska räkna bort. ;)
Det här är ett debattforum. Du behöver inte fråga om lov för att argumentera eller poängtera någonting. :) Kör hårt FDFMGA.
Digestive skrev 2020-01-01 21:44:54 följande:
Jag hänvisar min förståelse för ordet >>däremellan<< till såväl SAOB som SO. Men du ska alltså vara en högre språkauktoritet än så? - jag tvivlar på det, FDFMGA.
Alltså, det är fortfarande fel Venndiagram. Kverulant67:s ekvation ska in i ett Venndiagram som hanterar negationer - vilket >>Både Och<< eller >>Varken Eller<< INTE gör.
Är det verkligen så svårt att förstå för dig? - att negationer behöver uttryck som hanterar negationer. :O
Venndiagram/matematiska uttryck som hanterar negationer har med ordet >>inte<< eller >>icke<< i sig. Och du kanske känner igen det här i mängden >>gillar inte SD<< om du tänker efter... lite.
Kverulant67:s ekvation hanterar du i Venndiagrammet XNOR - alltså NEGATIONEN av >>Varken Eller<<.
Här kan du läsa mer om det Venndiagrammet:
sv.m.wikipedia.org/wiki/XNOR
Nu behöver du bara lära dig att räkna med negationer. :)
Nej, du har visat att du varken förstår SAOB eller SO eller ordet 'däremellan'
Du har anfört en egen betydelse av ordet baserat på betydelsen av en fras eller mening som innehåller ordet 'däremellan' . Det är alltså såväl oriktigt som fel och ohederligt.
Jag tror att du inte vill diskutera detta djupare utan håller fast vid en falsk betydelse för att det stödjer din uppfattning om att Kverulants procenträkning som rätt. Vilket den alltså inte heller är.
Som vanligt bygger mycket av självrättfärdigandet från vurmare och svans på påhittade fakta, betydelser och vantolkningar av händelser.