Tom Araya skrev 2015-09-21 02:29:59 följande:
Fakta är inte mp's starka sida.
Om du syftar på "Themia" så är det ju en enskild individ som sympatiserar med MP, du talar om.
Knappast representativ för hela MP:s väljarkår, som sådan. Det du drog till med här är alltså en grov generalisering. En väldigt partisk sådan.
Mina erfarenheter är som sagt annorlunda; jag tycker det är sverigedemokrater (inte minst på detta forum) som inte har koll på fakta...
Tom Araya skrev 2015-09-21 02:29:59 följande:
Personangrepp...tja, det hänger väl på vad man menar med det. Mycket av det/de som står till höger om mp har ju fått vissa epitet, i synnerhet om de varit män.
Personangrepp är just personangrepp; dvs att klistra olika uttryck på enskilda individer. Att objektivt tala om olika människogrupper är något helt annat.
Däremot inte sagt att jag är så förtjust i det tal av Åsa Romson jag misstänker att du åberopade.
Och återigen: Hon är, precis som Themia, bara en individ som kallar sig miljöpartist.
Du tycks ha uppfattningar om människor som grundar sig i ditt förhållningssätt till vissa partier, snarare än faktiska upplevelser av (en mängd) personer tillhörandes dessa partier...