• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-10-01 09:19:15 följande:
    Allt jag skrev försvann.. försöker igen :)

Hej fina du!

Tror inte det var förkylning. Var nog förkänningar åå mensen, för såklart kom den på bim-dagen och i princip samma klockslag som den alltid kom förut när jag var helt regelbunden...

Fy. Haft ont hela natten men nu blir det bara värre. Ska bli så skönt att få komma hem och sova nu..

Så blir inga fler tester den här gången :/

Ja okej ;) heter ju frikort när man fyllt upp högkostnadskortet så :D glömde googla inatt, så får göra det när jag kommer hem eller nu inatt :)

Okej! Ursch förstår dig :( så less på folk som säger så. Hur lätt är det att ignorera en längtan somt så stark att kropåen fysiskt "skriker" efter en liten.... :/

Ja.. det är ju det :(

Härligt med lite träning o bra sällskap iallafall! :)

Jo. Jag har ringt nu, ska bli uppringd vid elva, så får se vad de säger o hoppas de inte har fullt. Man måste in för vul typ cykeldag fem, så typ på tisdag isåfall. Jobbar då så hoppas isåfall åå en tidig tid så jag kan hinna sova innan jobbet...

Så less idag. Visserligen blivit lite ledsen när mensen kommit men känner mig totalt nedbruten nu. Fy. Ska bli skönt o sova sen....

Massor med kramar till dig!
    Jäkla familjeliv, försökte skriva igår igen men allt sega.

Vill börja med att sända dig en styrkande kram, känslan när mensen kommer är aldrig rolig. Den dagen är den värsta på hela månaden, fan vad man gråter. =(
    Man gråter ofta i sin ensam för det är ingen som förstår på riktigt hur kan man vara ledsen för mens, tur har jag sambon och TUR att jag har er och att vi har varandra. Hjärta

Nu börjar ni snart med er behandling, håller alla tummarna för er.
    Tack och lov finns det så fina möjligheter, snart har vi våra bebisar.

Såg att du ska på bio i helgen, vilken härlig höst aktivitet.
    Själv jobbar jag men på lördag är vi hembjudna till ett par goda vänner på lite middag. =)

Nu ska jag snart dra till jobbet. Hoppas du får en bra fredag, massa goa kramar.

• Tess1984
    BusigaSyrran skrev 2015-10-01 19:59:24 följande:
    Nej inte direkt, vi ska prata igen den 13 men har äl ca 18 så blir nog utan något nu denna månaden.

Jodå appen är bra bara lite jobbigt att ta de samma tid varje dag när man har barn och jobb och kan ha sovit dåligt. Ska ju helst ha sovit 5 timmar och helst inte ta det 04 om man annars tar det 05 ex. Men den har iaf hittat min ägglossning och jag har använt den i två månader nu. Men kör gärna med den då det kan va försent m älstickorna och ge fel svar osv. Så tar bara älstickor när nc tror jag ska närma mig äl.
    Zazou skrev 2015-09-30 20:43:03 följande:

Då förstår jag om ni är både förvånade och frustrerade. Regelbunden cykel och ni har varit gravida förut gör ju att man höjer ett ögonbryn när det inte tagit sig efter ett år. Och även om det inte är något man vill höra sa vår doktor flera gånger att vi ska räkna med att tar ett år, trots behandling, men inte vara oroliga om det tar två. Så det är surt att höra även om man innerst inne vet om att det tar tid.

Hur gammal är ert första? Jag är också 25 år.

H*n är 3,5år, egentligen försök sen barnet va 6 mån men då med det tar sig när det tar sig. Efter bröllopet förra året satsade vi allt och m tester men utan något resultat.Nej va bara prat om spolningen så får nog reda på mer den 13de när vi ska prata i telefonen då om hur det har gått. Bokade tiden direkt efter spolningen och har ägglossning den 18. Blir att försöka som vanligt denna månaden. Är så sjukt jobbigt när jag har så många på facebook som är gravid och vissa redan har fått sina bebisar och man bara ser hur tiden går. Att veta hur länge man försökt och att längta så mycket att man bryter ihopa varje gång man får mensen :(

Men jag hoppas jag och ni i gruppen blir gravida snart och att vi får våran önskan.
    Japp nu är det babyboom bland mina vänner på facebook, en vän blev nyligen gravid med sitt tredje barn, självklart utan planering, det bara hände.....varför kan det bara inte hända mig/oss???? Varför ska det vara så svårt för oss?

Är du öppen med er barnlöshet? Kan du prata med familjen/vänner om detta?
    Jag har min syster jag brukar spy ut galla för och några vänner men jag börjar bli less på alla råd man får om att man ska slappna av, sluta tänka på det eller fokusera på annat, hur jäkla lätt är det då???
    Jag vet att min sambo också längtar efter barn men han visar det inte för mig för han ser hur dåligt jag mår över detta.

Nu ska jag fixa mig inför jobb, ha en fin dag, kramar.

• Tess1984
    chbw skrev 2015-10-02 08:32:36 följande:
    Ja fy. Verkligen hemskt. Och nu har endovärken fullt kommit tillbaks. Haft så ont senaste dygnet x( vågar inte ta värktabletter på jobbet dock eftersom jag blir dåsig av dem :/

Ja. Tur att det finns folk som förstår och som man kan prata med <3

Ja. Fick faktiskt tid för vul idag så är påväg dit nu. Om allt ser bra ut borde jag kunna påbörja behandlingen om bara ett par dagar. Tror det är dag tre eller fem man ska börja på. Ja verkligen! Ja snart har vi dem <3

Ja, det ska bli mysigt! Får se om det blir med sambon imorgon dock, han började tydligen känna sig förkyld :o

Åh mysigt med vänner och middag!

Ja, hoppas det går snabbt hos läkaren så jag ka åka hem o sova... :p hoppas du med får en fin dag!

Massor med kramar!
    Hej fina, nej men fy vad jobbigt, tycker synd om dig. =(
    Hur många dagar brukar du ha så ont under mensen?
    Läste att du varit hos gyn, snart drar din behandling igång, spännande och vilken fantastisk möjlighet, nu är bebisarna nära oss.....=)

Hehe, hoppas du får en fin helg, själv ska jag jobba och sen är vi bortbjudna på kvällen, på söndag ska vi hem till våra vänner och träffa deras nyfödda, just nu har det varit babyboom bland mina vänner, både skoj och jobbigt samtidigt, jag vill också ha bebis NUUUU!!!

Hoppas du får en fin kväll. kramar i massor
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-02 21:52:23 följande:

Äl+4 idag å rekordhög temp... Hoppas det håller i sig.

Haft sån konstig molvärk i magen idag.. De gör inte direkt ont, mer obehagligt å att man känner att den finns där..

Hej, vad skoj. Vi ligger nära varandra i cykeln, jag är på dag äl+5, när tänkte du börja testa? Jag känner tyvärr inget konstigt i min kropp förutom det vanliga som man brukar känna innan mens.

kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-03 00:14:36 följande:
    Hej tjejen :)

Kan vara allt från en dag till alla dagar (3-4).. går lite i vågor över dagen också.

Ja! Redan imorgon (lördag) ska jag ta första tabletten! Får se hur det går nu o hoppas på ingen överstimulering. Ja nu är det fasen vår tur!! :)

Okej :) mysigt o träffa bäbis o samtidigt jobbigt :/ snart är det folk som hälsa på våra bäbisar!! :)

Var på bio nu på kvällen. Sov bara två timmar på dagen, så slocknade en stund under filmen. Haha. Missade ingenting viktigt ändå verkade det som :)

Massor med kramar
    Hej tjejen =)

Hur var filmen, trots att du somnade stundvis? hehe, vilken såg ni?

Nu ska jag snart iväg och jobba, helgpassen är roliga....det brukar vara fullt ös. =)
    Nu får jag snart fixa till mig, vi ska nämligen på middag direkt efter jobbet idag.

Hoppas du får en fin dag, skulle du på bio idag igen? Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-03 20:13:15 följande:
    Hej fina du :)

Den var väldigt bra faktiskt :) vi såg mazerunner, den senaste :)

Okej, kul när det händer mycket! O justja, ni var bortbjudna! Kul :)

Vi skulle på bio idag egentligen men sambon är förkyld så han orka inte åka haha. O jag är helt slut :p så vi kör hemmamys :)

Hoppas du får en härlig kväll!

Massor med kramar
    Hej tjejen

Den filmen skulle jag också vilja se, får se om jag och sambon besöker bion nästa helg.
    Nu sitter jag äntligen i min soffa, har knappt varit hemma i helgen, i lördags var vi bortbjudna och igår var vi bortbjudna, borta bra men hemma bäst.

Hur går det för dig? Haft en bra helg? Nu börjar jag känna av min PMS (eller vad det är), hade två gråtattacker igår och idag minns jag knappt varför jag grät, hehe.

Som vanligt är familjeliv segt, tar hundra år att skriva.  Funderar på att skriva till ledningen för så här kan vi inte ha det.

Kramar i massor
  • Tess1984
    Maaliin2015 skrev 2015-10-04 19:13:05 följande:

Hejsan allesammans !! Har också vart ganska frånvarande här nu ett tag men har vart mycket med jobb å annat. Min mens är beräknad idag men än har den inte kommit ???? Men inte lönt att ropa hej ännu ???? Håller tummar å tår för er alla.

Har ni haft en bra helg??

Kraaamar

Hej

Hoppas mensen höll sig undan igår? (hoppas, hoppas)
    Jag har förväntad mens om ungefär en vecka och det känns, just nu känns det som vanligt, så har inga för höga förhoppningar.  =(

Jo tack helgen har varit bra, mycket borta så nu är det skönt att sitta i soffan och bara relaxa. själv då? Orkar inte skriva mer för sidan är sjukt seg. *arg*

kram
  • Tess1984
    JennyNG skrev 2015-10-04 11:11:40 följande:

Hallå brudar. 

Nu har jag varit lite frånvarande från er här.
    Vi var iväg den 22/9 och lämnade sperma prov och nu har vi äntligen fått tid med en läkare. Så nu är vi nervösa för vad våra prover ska visa :P 

Den 12/10 får vi se. Hoppas på hjälp sen för det är inge kul när röda veckan dyker upp hela tiden:/

Kram på er :)

Tjena

Lycka nu till på nästa läkarbesök, håller alla tummarna för er. Skönt att vara igång och att något händer. Kramar
  • Tess1984
    Maaliin2015 skrev 2015-10-05 14:03:27 följande:

Ingen mens ännu ???? men känns konstigt i magen men låter det gå till fredag innan test utförs pga att mensen kan vara någon dag sen ???? * men jag hoppas att den inte kommer ???? Jodå min helg har jag spendrat på jobbet ????

Kraaam

Hej

Låter lovande att mensen håller sig borta, vet du när du hade ägglossning? Tog du test?
    Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-05 12:15:28 följande:
    Hej fina!

Ja det tycker jag ni ska göra om ni har tid över! :) oj oj, så skönt o äntligen va hemma då :)

Helgen var lugn, men har sovit alldeles för mycket. Fast det kanske behövdes :) har sytt en del också, bland annat ett linne till mig i mitt för tillfället absoluta favorittyg :D började med letrozol-tabletterna i lördags också. Vet inte om jag känner av dem,men hade väldans ont i nedre dele av magen igår när jag vaknade till. Men det var borta när jag vaknade en stund senare. Kanske var något helt annat också :) två tabletter till sen bara vänta in vul o sprutadags.

Aj då, det äe mindre härligt! Hoppas du slipper för mkt pms iallafall!

Ja. Tycker det är dåligt. Har däremot märkt att det går snabbare när jag skriver via telefonen. Nu när jag har en telefon som gör som den ska ;) haha.

Har du några planer för veckan förutom jobb? :)

Massor med kramar
    Hej fina!!

Skönt med lite avkoppling i helgen, gud vad söta kläder du syr, du är verkligen jätte duktig. =)

Fick akupunktur idag igen, jag känner mig så himla lugn och avslappad efteråt, kan verkligen rekommendera akupunktur till alla.

Denna veckan har jag roliga planer, kan behövas nu när det är PMS-veckan, hehe. Imorgon ska jag ut och springa med syrrans vovve, på torsdag ska jag och ut fira min styvpappa på restaurang med familjen, till helgen åker jag hem till min kompis och sover över, hon bor en bit härifrån så det känns som en liten resa.
    Kommer vara jag och hennes barn ensamma eftersom hennes man åker på jakt, vi ska gå på SPA och bara ro om varandra, leka med barnen och bara mysa.

Själv då? Har du några trevliga planer, snart börjar du med sprutorna?

Nu är det en vecka kvar till mens, försöker att inte tänka på det för man blir galen men som alltid känns det precis som vanligt.

Kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning