• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-09-15 17:33:25 följande:
    Åh då är det inte bara jag som tolkar det som positivt??? =) 
    Tess1984 skrev 2015-09-15 17:25:54 följande:
    Jag fick bara prata med en barnmorska men jag ska till läkaren den 24 sep och mäta mina äggblåsor så hon tyckte jag skulle vänta och ställa alla mina frågor då,  hoppas nu jag får min ordinarie läkare då men det kan man ju aldrig garantera.

hehe, ja du har ju ägglossning på gång nu. hur många timmar efter positivt test brukar ägglossningen infalla? är det 24 timmar någonting?

Ja jag tror också det finns vissa synska, jag har varit och spått mig för några år sedan och det var väldigt kusligt, kommer aldrig göra om det igen. Hon sa saker som hon inte kunde veta och det var läskigt.

Nu håller jag på att fixa fläskfile i ugnen, ska ha blomskål och sötpotatis till detta, sötpotatis är bra för oss som försöker bli gravida, väldigt rikt på e-vitamin som är viktigt för fertiliteten både hos mannen och kvinnan, hehe...så nu ska jag käka sötpotatis hela veckan :P

Kram

Ja okej. Har du börjat med pergo igen? =) Håller tummarna att du får ordinarie läkaren, annars hoppas jag läkaren du träffar är bra och påläst o kan svara på dina frågor!! =) 

Jag hoppas det iallafall hehe. Tror det är inom 12-36 timmar. Men kommer inte ihåg siffrorna bara för det :p 

Okej :O haha tycker sånt där är superspännande :D 

Åååååh vad gott! Nu blev jag ju jättesugen på det.. haha. Här ska vi käka korvstroganoff. Lätt o göra matlåda på också =) 
    Haha, skulle kunna leva på potatis och sötpotatis. Så jäkla gott! 

kramar
    Som jag kan se är det solklart positivt, =)

Jag ska börja med första tabletten på torsdag, samma dag som jag ska på akupunktur, hoppas det kan göra susen. hehe

Korvstoganoff är hur gott som helst, det var verkligen länge sedan jag åt det, äkta svensk husmanskost....sötpotatis är också det bästa jag vet, man kan göra hur mycket som helst med sötpotatis, idag blev det en variant av aioli med sötpotatis.

Idag regnar och åskar det i Helsingborg, så det kan tändas ljus om någon timme, så mysigt tycker jag .

=)

• Tess1984
    chbw skrev 2015-09-15 18:12:46 följande:
    =) 

okej! Spännande. O häftigt om akupunkturen kan påverka positivt!! =) Jag funderade lite. Fick en kommentar av en tjej som fått kombinera pergotime med ovitrelle, en spruta som gör att ägget mognar och lossar.. Kanske det är ett alternativ för dig också, om inte enbart pergo gör sitt jobb?? =) 

Jaaa. När jag äntligen kom på hur jag skulle göra för o få det riktigt gott (massor med tomatpure) så är det en av favoriträtterna här hemma =) 
    oh vad spännande det låter! Måste köpa hem lite sötpotatis känner jag.. hehe

Åh. Åskan hade jag klarat mig utan ;) , men är rätt mysigt när det regnar =) Härligt med tända ljus! =)
    kramar
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp med min läkare den 24 sep. =)

Idag har jag en riktig myskväll med mig själv, sambon kommer snart hem och då får vi mysa tillsammans. Tänkte framkalla lite bilder, vart framkallade du dina bilder? Jag kan skriva ut från min skrivare också men jag tror det blir bättre kvalité om man framkallar från någon expert. =)
    Jag brukar framkalla mina på fujidirekt tror jag, men det kanske finns någon som är bättre och billigare?

Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-15 21:01:07 följande:
    =) 

Åh, låter mysigt =) Sambon här hemma har fastnat framför fotbollen.. (han är oftast inte ett dugg intresserad, men den har matchen skulle tydligen vara kul.. haha) 

åh kul! Jag fick mail att min fotobok är påväg nu, ska bli jättespännande att se den! Ja, o det drar så himla mycket bläck o skriva ut själv. Blir billigare o framkalla har jag fått för mig =) 
    Jag använder antingen photobox eller fujudirekt, beroende på vilka som har bäst erbjudanden när jag ska framkalla ;) Tycker båda är likvärdiga =) 

kramar

Haha, min sambo är tack och lov ingen fotbollsfantast men han älskar att spela dataspel men det gör faktiskt jag också, vi är spelnördar. =)

Tack för tipsen om fotoframkallning, jag har faktiskt skrivit ut ett foto idag på syrrans dotter och satt in i en fin ram. Blev hur nöjd som helst, tror också det är billigare att framkalla över nätet. =)

Vet du om det kommer några spännande trevliga tv-serier i höst?

Hoppas du får en trevlig kväll, kramar i massor och lycka till nu under ägglossning...kram

• Tess1984
    chbw skrev 2015-09-15 22:29:22 följande:
    Nä, här tittar han typ på nån match om året som tur är... :p själv tycker jag fotboll är riktigt trist.. :p haha vad kul! Här är vi spelnördar med =) 

Okej =) åh så härligt när man blir nöjd med bilderna man framkallar! 

Jaa, flera av mina favoritserier börjar igen efter uppehåll (fast i usa, inte här :P)! Hehe. däremot vet jag inte så många nya. 100 code började häromdagen på femman dock, säsong 1 avsnitt 1. Den verkade rätt bra, så ska nog försöka se den =) Men bl.a. så har awkward och young&hungry börjat, o så ska bones, criminal minds, greys anatomy, doctor who, supernatural m.fl. börja :D så blir massor att se, hehe. 

Haha, är typ ett hormonellt vrak känns det som. Sambon var tvungen o åka till jobbet, då kicka hormonerna in o en annan började nästan grina... haha. Och sen surig. Och sen som vanligt igen.. Man blir ju knäpp =) Som tur är lär vi hinna ses en stund imorgon innan det är dags o sova iallafall =) Han är hemma kring 08, så lagom o gå o lägga oss samtidigt :p 
    Hoppas du får en härlig kväll med! tog efter dig och tände lite ljus o starta en film medans jag syr =) massor med kramar!
    Ja fotboll är verkligen tråkigt, händer ju inget. Tittar hellre på ishockey då. =)

Hehe, tur att hösten är laddat med bra tv serier, perfekt en kall höst kväll. Ska kolla upp den 100 code, tror nämligen jag också hört bra om den serien.

Hehe, det förstår jag verkligen. När man har ägglossning då måste det bara ske, inget får komma mellan, typ så känner jag.

Nu ska jag packa min lilla resväska idag ska jag åka ner till Lund efter jobb och sova över hos kusinen, vi ska på den andliga seansen ikväll, spännande.
    Skriver imorgon kväll igen och berättar hur det gick, ska även till akupunkturen imorgon innan jag drar till jobb.

Hoppas du får en bra dag, massa kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-16 18:13:22 följande:
    Ja.. haha. tycker det kan vara kul o spela själv, men att titta på några små gubbar på tvn som sparkar på en boll är dötrist... :p 

Ja =) Gillar att många spännande serier kommer igång igen under hösten! =) 

Ja, men typ så hehe. Var nog ägglossning inatt, hade så ont så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen ett tag. Tröck in vetekudden innanför byxorna, mot ryggen o sydde typ hela natten bara för o tänka på annat haha. Hann se ett par filmer också =) Är fortfarande öm kring äggstockarna idag.. Är framförallt vänstra som har gjort ont, men även den högra har känts en del. Nu är det mest ömt kring båda två haha. 

Oh ja justja! Väntar med spänning på hur det gick!! =) 
    Här händer ingenting särskilt spännande ikväll, hehe. Ska åka till jobbet =) 
    massor med kramar!
    Godmorgon =)

Har du alltid ont på båda sidorna vid ägglossning? Jag kände samma denna månaden men det var säkert för att jag blev hormonstimulerad, började med första tabletten idag, blev lite nervös. Nu orkar jag inte bli besviken mer när mensen kommer. Är lite nervös över hur äggblåsorna kommer se ut denna månaden också.

Det blev en trevlig kväll igår, lite flummigt men väldigt underhållande. Har inte bestämt om jag ska tro på det eller ej, hehe...

Nu ska jag snart på akupunktur igen, skönt. =)

Kram
  • Tess1984
    Redcat skrev 2015-09-16 11:05:45 följande:
    Jag ska kontakta kuraton och prata med henne. Ska även kolla upp idag om det finns någon annan klinik i närheten jag kände så också igår. Även om hon va dryg mot mig så va hon riktigt taskig mot min sambo. Jag tyckte så synd om han i går :-/ hon knäckte han totalt :-/

Tack så mycket och tack för allt stöd
    Hej Hjärta

Fick du tag på kuratorn? Hur gick samtalet i så fall?
    Bra att söka sig till annan klinik, hoppas det snart löser sig för er.

Skulle din sambo ta om nytt spermaprov? Kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-15 19:51:04 följande:
    Härligt!!

Hade du förväntat dig äl nu? :)

Det är bra med mig. Jag ska på vul på torsdag... fick letrozole istället för pergotime denna månanden. Uttryckte lite hopplöshet till min läkare då jag inte hittade min äl denna cykeln då jag åt pergo.

Mon läkare sa att letrozole har visat sig mer effektiv än pergo men det är ett gansks nytt preparat.

Hur mår du?

Kramar
    Hej, jag har inte kunnat skriva privat meddelande till dig för familjeliv strular som vanligt.
    Ville bara önska er lycka till idag, jag väntar med spänning om hur det gått sen.

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-17 09:29:20 följande:
    Godmorgon och god "kväll" ;)

Nja. Eller jag får ju typ ont överallt. Men förut vet jag med mig att det främst var vänster sida som gjorde ondast, alltså vänstra äggstocken. Dock ont överallt ä. Nu gjorde det visserligen ondast på vänster men högg på höger också. Borde iallafall ha ägglossat annars blir jag riktigt ledsen med tanke på bpde positivt test o sjuk värk :o

Blä på tal om ledsen, kollade på bäbiskläder inatt o blev helt gråtig o kände mig dålig o ovärdig att vara kvinna. Fan för dessa hormoner :o nu känns det helt normalt igen
    Hej =)

Du är också en samsung älskare, jag har den senaste samsung telefonen och den har en vass kamera. =)

Förstår att du blev ledsen, varje gång jag ska öppna något eller se ett klipp på internet så kommer den där satans clearblue reklamen upp, där bebisar skrattar och kvinnan frågor om man vill bli gravid snabbare med ägglossningtest, ja om det vore så enkelt...är jag inne i min PMS- fas, stänger jag av reklamen direkt men är det nu så skiter jag i vilket,vissa dagar må man bättre och andra sämre.
    Tack och lov kommer alltid bättre dagar, tänk så hade man varit nere hela tiden?

Jag tycker också det är svårt att förklara ägglossningssmärta, jag får ont antingen på vänster eller höger sida, lite som stickningar och något molande men jag tror min smärta kommer mer från ryggen, haha svårt att förklara.

Nu är det helg igen, jag jobbar hela denna helgen, vad ska du hitta på?
    Hur känns det nu efter ägglossning? Kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-17 21:42:29 följande:

Hej alla!

Idag var jag på vul, cd 13 och det visar sig att jag har fem äggblåsor i olika storlekar på G. De största var på 12,6 och 14.

Jag har ätit letrozole denna månaden och det visade sig alltså att jag svarat väldigt "bra" på detta. Betydligt bättre än pergotime. Så bra att jag ska tillbaka på vul på måndag och fram tills dess har vi sexförbud. Slemhinnan var på 6,6 mm vilket min läkare tyckte var mycket bra!

De (två läkare kollade på mig, då min läkare är relativt ny på att stimulera med letrozole) är oroliga för flerbörd och vill se hur äggblåsorna utvecklat sig till måndag.

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

Hej

Önskar dig lycka till på måndag, känner du något nu i magen? Jag är lite nervös över mitt läkarbesök.

Vad händer annars i helgen, själv ska det jobbas. =)

Nu ska jag packa ihop inför dagens jobb, hoppas du får en underbar helg, kramar i massor.
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-18 10:03:04 följande:
    Såklart skicka den igen. Åååååh avskyr den här telefonen mer o mer varje dag haha. /Ilandsproblem..

Oj okej :) middag med vänner ikväll, imorgon en födelsedagsmiddag o en födelsedagsfest o söndag kanske bio :) Förutom ett möte på måndag är jag ledig till torsdag, så skönt :) kan jag klättra på väggarna hemma istället haha!

Känns bättre psykiskt iallafall! Mer stabil nu :) fortfarande öm, men det brukar jag vara. Tror inte på den här gången heller, så orkar inte riktigt hoppas. Väntar in behandlingen istället :)

Hur är det själv? Är det dag två eller tre på pergon nu? Känner du av något? Hur var akupunkturen? :) Massor med kramar
    Hej =)

Haha, ja din telefon verkar verkligen leva sitt egna lilla liv. =)
    Jag har den vanliga, samsung galaxi s6, tror jag den heter.

Åh vilken trevlig helg du kommer att få, kul med födelsekalas. Nästa vecka jobbar jag bara 20 timmar skönt. Ska förbereda inför en tjejkväll hemma hos mig på lördag. Jag ska bjuda på mat och vin och sen ska vi ut och slå klackarna i taket.

Nu har jag varit min tredje tablett pergotime, känns faktisk bättre denna gången, något irriterad i humöret men det kan ju bero på annat, känner inget illamående som sist i alla fall, börjar bli lite nervös inför ultraljudet bara.

Akupunkturen var kanon bra, kände faktiskt hur värken släppte i axlarna direkt, skulle kanske varit något för dig som har värk i kroppen? Nästa vecka ska en annan kvinna på mottagningen ringa mig, hon var tydligen bättre och mer kunnig än hon jag haft 2 gånger. Hur ska det då bli nu om jag redan är super nöjd? hehe

Hoppas ni får en trevlig middag, var det ikväll? =)

Kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning