• Tess1984

Fertilitetsutredning

fabi skrev 2015-09-02 23:50:35 följande:
    Tack så mycket. Jag har ingen aning hur länge det kommer ta, läkaren hade bara sagt hon skulle skicka remiss så det är bara att vänta och se. Jag tror vi kommer få träffa läkaren igen efter hormon proverna och planera då. Tur så har jag skola och praktik nu så det kommer hjälpa att inte tänka på det och få tiden att gå fort.
    Usch jag tänker på  er så, hoppas ni får den snabbaste möjligaste hjälpen fort.
    Bra att få lite annat att tänka på, sänder er kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-02 23:35:51 följande:
    Hej tjejen! Ja okej :) haha känner igen det där ;) man kan ju inte ha allt i huvudet! :) såg att det.finns billiga tester på.tradera också :)

Jag äter b12 (pga lite.för lågt värde vid provtagning i juni,bra nu :)), folsyra,dvitamin, zink o cvitamin

.sambon slänger jag till lite dvitamin ibland. Han kan inte svälja tabletter så han får av de.dvitamin tuggtabletter jag har haha.

Haha åh, härligt att han ändå lyssnar :) o toppen att du är kunnig kring kost o sånt, och även påläst kring fertilitet :)

Ja idag har varit mysig. Vi badade på.förmiddagen, sen skålade vi med bubbel, spelade kort o gick ut på finmiddag :) köpte.även biljetter till dag på båt.imorgon, så vi kommer.åka båt o bada.o.spana efter delfiner mellan 930-19 :D

Okej! Usch ser inte fram emot kylan :o kommer hoppa i myskläder o tända ljus o sitta med.värmefilten hela hösten o vintern tror jag ;)

Massor med kramar!
    Hej tjejen =)

Vi spelade också kort igår på vår balkong och drack äppelmust, haha. Väldigt trevligt faktiskt. Var det idag nu skulle ut med båt? Hoppas ni får mysigt i alla fall?

Jag har faktiskt varit nere nu ett par dagar, vet ej om det är PMS eller om det är för att jag misstänker att jag inte är gravid denna månaden, bara en känsla och det gör mig så sorgsen, hur länge till ska man behöva vänta?  Snart orkar jag inte med denna ovissheten mer, jag mår alltid skit mellan ägglossning och mens, spelar ingen roll hur jag än gör så kontrollerar jag hela kroppen, letar efter symtom och tänker på barn...bläää....behövde bara spy gala....jag har även känt behov att prata av mig till några vänner...men alla säger att jag ska sluta stressa och inte tänka på det....vill egentligen be dom hålla käften, men det kan man ju inte göra till sina vänner!! Nu har jag bestämt mig för att inte prata med vänner med, orkar inte höra deras dumma kommentarer mer....
    Hehe, nu blev det ett långt inlägg med jobbiga tankar men det är tyvärr vad jag känner idag, bitter och nere...

Hoppas du mår bra, njut av de sista dagarna nu innan ni åker hem, kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-04 10:39:16 följande:
    Ååh mysigt! O gott.med.äppelmust!

Igår var vi ut med båt! Hela dagen 930-19 :) badade och snorklade.superhärligt :)

Okej :( usch. Skickar massor med kramar! Det är verkligen sämst att bara vänta o blöda o vänta i blöda :( längtar man så tänker man... :/

Men alltså. Blir så arg på.såna kommentarer!! Det äe inte okej, speciellt inte av en vän man anförtror sig något jobbigt åt.. Nästan så.man hoppas något jobbigt händer dem så man kan säga samma sak tillbaks.. Fy!

Gnäll/spy ur dig/pratahur mycket du vill om det. Här har du en som lyssnar iallafall! <3

Skulle aldrigtänka tanken att säga till någon som längtar efter barn o som det tar tid för att slappna av o inte stressa. Det är en myt attman blir gravid genom attslappna av, och det är sjukt skuldbeläggande. Tror dessutom det krävs en extremt hög nivå av stress för att störa menscykel (t.ex. en tränare jag haft hade ingen ägglossning/mens Pga att hon tränade extremt mycket,var med i bl.a. OS. Det är stress för kroppen)...

nä jag tycker man ska få.tänka hur mycket man vill.och längta, drömma och tillåta sig vara ledsen för att det tar tid. Jag har dagar jag tillomed skäms över att jag inte verkar kunna bli gravid utan hjälp, att kroppen inte kan det den är till för (vilket ju är galet egentligen.man ska inte behöva skämmas över en sån sak, o inte heller över sina känslor)

. Men man måste tillåta sig att känna alla känslor, annars mår man bara sämre..

Här är det lugnt. Bara väntaro väntar på ägglossning så jag kan få mensen o börja med sprutorna sen. Idag regnar o åskar det så vi ska handla lite ost o kex o sånt till kvällen,o packa ihop o bara slappa på rummet :) imorgon fm går flyget. Taxi frånhotellet 815. Längtar inte till kylan mem blir skönt o komma hem till pälsbollarna aka katterna :)

Massor med kramar!!
    Hej fina

Tack för ditt stöd och peppande, gjorde mig verkligen glad att läsa. Nu mår jag är mycket bättre, fortfarande säger känslan att jag inte är gravid eftersom det känns som vanligt men det kanske ska kännas som vanligt.

Nu till en annan sak, är det bara hos mig som familjeliv är så fruktansvärt segt ibland? Går jag in på andra sidor är det inte alls segt, så det borde inte vara min dator som är seg, lite jobbigt att skriva inlägg när allt hackar hela tiden, tar hundra år att skriva känns det som, hehe..

Nu är ni säkert på väg hem från er fantastiska resa, hoppas ni får en trevlig hemfärd. Du får berätta mer om er resa sen, vore spännande. =)

Nu till något intimt, jag har funderar på det med sex kring ägglossning, vi har försökt att ha sex varje dag kanske 4 dagar i rad när jag vet att det är tid för ägglossning, kanske dumt? Vore kanske bättre med varannan dag eftersom spermier ska bildas? Hur gör ni?  Har för mig att min läkare rekommenderade sex 2 - 3 dagar i veckan.

Nu ska jag iväg och träffa alla min barndomsvänner, alla har såklart barn, vi ska äta brunch på något som heter pannkaksladan, och där serveras pannkakor av alla dess olika sorter, där finns djur till barnen och lekplats, ska bli trevligt alla träffa alla vänner samtidigt. =)

Vi hörs snart igen, kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-05 14:21:07 följande:
    Hej fina du!

Hur mår du? Scrollade igenom det senaste som skrivits i tråden och förstår att du varit lite nere? Hoppas du mår bättre nu.

Jag mår sådär faktiskt. Mensen kom idag. Jag fattar ingenting då det inte alls rimmar med hur stor min äggblåsa var på vul.

Jag slutade ta ältester på fredagen för två veckor sedan, negativt. På lördagen borde jag ha haft äl om man tänker att det ska vara 14 dagar innan mens. Känns som att jag lika gärna kunde vara utan denns kuren pergotime, för syftet ska ju vara att kunna pricka äl bättre och få en mer regelbunden cykel, vilket jag inte tycker denna har varit.

Känner ett behov av att prata med min läkare. Kanske borde jag ta dubbel kur pergo?

Hur känner du dig i kroppen nu?

Du har inte hört något från jobbet du sökte? Ksnkse väl tidigt ännu. Hoppas och håller tummar för din skull!

Jo jag trivs med mitt jobb. Det känns som jag har hannat rätt. Att bli utredare har varit mitt mål sedan länge. Jag jobbar ju främst med ungdomar och det är väldigt speciellt, både på gott och ont.

Vad gör du i helgen?

Många kramar till dig
    Hej tjejen

Jag mår något bättre men nu jag är ganska säker på att jag inte är gravid, jobbigt nu när vi hade så fina chanser. Igår hade jag en bra dag med mina barndomsvänner, fick verkligen annat att tänka på. Alla hade barn men jag tyckte inte alls det kändes konstigt just då, allt känns mycket bättre när man väl är i situationen. På kvällen var alla här hemma hos mig, hehe ljudnivån har nog aldrig varit så hög någonsin, haha.

Tråkigt att din mens kom, ledsen för din skull, man blir både arg och ledsen på samma gång, man tänker varför varje gång!!!! Frustrerade!!
    Jag hade nog också ringt och pratat med läkaren, hans förslag är kanske också att höja dosen?  Jag håller alla tummarna för dig, vill inget hellre att vi alla ska plussa här inne. Hjärta
    En vän till mig har nyss plussat och har också försökt över ett år, det ger hopp om att man själv kan lyckas någon gång.

Jag känner mig som vanligt i kroppen, exakt som man göra varje månad innan mens. Har inga förhoppningar alls, räknar med pergotime igen, mensen ska komma någon dag denna veckan, onsdag eller torsdag skulle jag tro.

Jag blev helt chockad men jag fick faktiskt svar från jobbet dagen efter, hon rekommenderade mig att ansöka till ett informationsmöte, redan i oktober faktiskt, hoppas jag är personen viktväktarna söker. =)
    Vet inte så mycket om jobbet än men det får man reda på under mötet, spännande detta.

Vad har du gjort i helgen?

Sänder dig massa kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-05 14:57:18 följande:
    :) finns alltid ett öra här!! Skönt att du mår bättre! Ja. För vissa känns det ju aom vanligt,o för andra ingenting.. Nånstans läste jag att nån föreslog stt det vore bra om naveln lös när man var gravid, det skulle göra allt mycket lättarr och en skulle slippa spekulera haha :)

Ja.. Ibland är det hur segt som helst. Man blie ju knasig!

Ja nu är vi påväg hem :) sitter på buss mot Stockholm, sen kommer min mammma o hämtar oss så vi slipper ta tåget hem :)

Resan har varit helt underbar. Bodde på ett litet bed&breakfast med en fantastisk ägare. Supervarmt o härligt varje dag (utom igår då det åskade), utflykt till droppstensgrotta och heldag på båt med bado snorkling. Maaaaassor med god mat, massa fisk o skaldjur, och godaste (glutenfria) pizzan (godaste pizzan över huvudtaget) jag nånsin ätit! O massa shopping! :) är så fantastiskt nöjd :)

Senast fick vi till det två dagar innan, två dagar efter och på äl-dagen. Ibland blir det mer beroende på hur stor lusten är!

Ja de säger ju att varannan dag ska va lagom. O prickar man rätt räcker ju en gång. Men jag tänket att man får köra när.man e sugen,oavsett om.det är varje, varannan eller var tredje dag. Eller mindre. Om vi nuändå är inne på ämnet så får vi till det ungefär 2-3 gånger i veckan. Ibland upp mot fem, sex dagar i sträck. Dock typ ingenting veckan efter äl haha.

O försöker verkligen se till attha kul o njuta av det,så det inte bara blir för att man "måste", då försvinner ju lusten också.. Knöligt det där ;o

O så blir man itutad som.ung att man så lätt blir gravid om man inte skyddar sig. Men egentligen har man typ fyra eller fem fertila dagar i månaden, och för en del (ganska många) tar det lååååång tid, trots massor av oskyddat sex.. Nä. Man borde få lära sig mer realistiskt som ungdom...

Okej :) låter gott o trevligt iallafall!!

Massor med kramar :)
    Hej tjejen

Tack för ditt stöd och peppande, blev verkligen jätte glad. Haha, ja naveln borde verkligen lysa när man är gravid så att man slipper analysera hela tiden, kanske jobbigt faktiskt.
    Just nu känner jag mig som vanligt, svullna bröst (ej ömma) men det kan variera på mig, svullen i magen, ont i ryggen, mensvärk lite då och då, vita flytningar, irritation och lätt till gråt, precis som jag brukar känna varje månad. Fast förra månaden upplevde jag inga PMS symtom alls, mensen bara kom och jag blev lite chockad, hade nästan ingen blödning heller, kan det tyda på att man inte hade någon ägglossning tror du?

Låter som ni hade en fantastisk resa, då kan du rekommendera det resmålet? =)

Haha nä man orkar ju inte sexa hur mycket sol helst, veckan efter äl är det kanske lugnt hos oss också, men sen har jag hört att man inte ska sexa för lite heller, påsen behöver tömmas regelbundet för att friska spermier ska bildas, har du hört det också? Hehe, man lär sig nog aldrig förstå sig på detta fenomen.
    Huvudsaken är ju att man prickar in äl men för att öka förutsättningarna är det kanske bättre att sexa varannan dag, ska fråga läkaren nästa gång om det nu blir fler pergokurer, vet ej om jag får ultraljud igen eftersom jag svarat så bra på tabletterna.

Japp det är säkert inte så lätt att bli gravid egentligen, 7 månader i genomsnitt men det är ju lite som att dra lopp, vissa får vinster på första försöker och andra senare...

Har ni landat i hemmet nu? Kärt återseende med katterna förstår jag. =)

Nu ska jag äta upp frukosten innan den kallnar, hehe...kramar i massor

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-06 09:41:52 följande:
    Hej tjejen!

tråkigt att du känner så. När du skriver att "du inte känner dig gravid", hur menar då? När du var gravid, hade du några speciella symptom då?
    Det är verkligen en känslomässig bergochdalbana de här. Och inte verkar det lätt att påverka den heller.
    Jag tycker vi gör vad vi kan men ändå lyckas man inte.

Vad härligt det låter med en kväll med vänner! Hade de med sig barnen?
    Jag hade också tjejkväll igår. Vi var ute åtta tjejer och käkade tapas på ett ställe här i stan. Alla av dem har barn oh de vet att jag älskar barn. Satt på helspännkvällen och tänkte "nu frågar dem, är det inte dags för er snart etc etc". Jag har ingen lust alls att berätta för dem. En av tjejerna, som jag är mer nära, vet om.

Jag vill också så gärna att vi sa plussa här inne<3 ska snart hämta ut en ny kur pergotime  mensdag 2 idag. började du också med Pergo på dag 5?

SHIT vad familjeliv är segt!! idaggick jag in via datorn, brukar alltid skriva på telefonen men jag får skriva om orden flera gånger för att den hoppar över bokstäver? har du också upplevt det?

idag har vi riktigt ruskväder, vaknade i morse av att det regnade så mycket. hur har ni det?

önskar dig en härlig söndag.

Många kramar <3
    Hej

Jag vet ej varför jag känner så, tror det är magkänslan!! Minns när jag var gravid ökade mina flytningar något enormt, var så båda graviditeterna.
    Nu har jag koll på mina flytningar, dagarna efter ägglossning får jag vita flytningar och dagarna innan mens brukar flytningarna avta och så är det denna månaden också.
    Minns även att mina bröst inte blev ömma förrän efter BIM, kanske några dagar efter. Är dina PMS-symtom olika eller det brukar se ungefär likadant ut varje gång?

Hehe, japp igår hade vi 5 småbarn i vår lägenhet, ljudnivån var hög ibland. Busiga barn vill jag lova. =)
    Blev en lyckad dag/kväll, sambon fixa käk till alla och lagade en härlig köttgryta till oss.

Låter som en härlig utekväll med ett gäng brudar, var ni ute och dansade också?=)
    Nej, jag förstår man vill verkligen inte berätta för alla, jag har varit ganska öppen innan men nu känner jag verkligen efter vem jag ska berätta för eller inte.
    Syrran berättade igår att han snart ska ha namngivning för dottern och jag kände redan ångest, nu ska jag tvinga träffa hela släkte( vi har en enorm släkt), vissa har jag inte träffat på väldigt länge och alla kommer såklart undra varför jag inte har barn, eller när jag ska skaffa, FAN jag vill inte...älskar min syster och hennes dotter men träffa hela släkten vill jag verkligen inte, =(
    Känner mig så dum för att jag tänker så här, vet ej om jag vågar berätta för syrran, vet att hon aldrig skulle döma mig men jag skäms ändå för att jag känner så här. =(

Vet du hur många pergotime kurer man får äta i rad utan uppehåll? Jag har bara fått tre kurer utskrivna av min läkare, ska kanske kunna be om fler om vi inte blir gravida på dessa tre kurer? Känner inga direkt förhoppningar om att bli gravid just nu, tyvärr...känner mig fruktansvärt negativ och bitter just nu.

Haha, ja jag blir sjukt galen på familjeliv ibland men då vet jag att det inte är datorns fel, hehe.
    Jag brukar starta om sidan och sen brukar det funka lite bättre. Ibland startar jag om datorn också.

Idag har jag bara jobbat sen tagit det väldigt lugnt. Vad har du för roliga planer i veckan? Själv har jag inga direkt, ska träffa några vänner och till helgen ska vi på kräftskiva med mina föräldrar och svärföräldrar.

Hoppas du också får en fin kväll, kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-06 11:28:48 följande:
    Hej fina du!
    Inget och tacka för vännen! =) 
    Haha, ja. Skulle förenkla allt! Ja okej.. Hela grejen med att graviditetssymtom o PMSsymtom kan vara samma/lika är så frustrerande.. Vissa känner ju ingen skillnad alls.. Okej.. Jag har för mig att jag läst någonstans att blödningen kan bli både sen/tidig/mindre riklig om ÄL uteblivit. Funderar på om jag inte släppte nått ägg senast heller, blödde också mindre än vanligt. Och (ursäkta infon haha) bara blod, inga klumpar eller slemliknande... En hel jäkla vetenskap det här!

Jaaaaaa, åk dit när/om ni kan! Helt underbart! I augusti har italienarna semester, så då lär det vara rätt fullt av människor. Det var alldeles lagom när vi åkte (25/8). Och perfekt värme =) Vill så gärna dit igen redan haha! Fast åker vi dit igen ska vi nog hyra bil och åka runt hela ön, så vi får se mer än bara Alghero =)

Nä, man gör ju inte det haha! Oj, nej det har jag inte hört! Bara hört att ungefär varannan dag är lagom, så det hinner produceras nya. Men det ska ju produceras ca 100 miljoner nya varje dygn, så det borde ju inte direkt vara så att det blir färre bara för att man ligger varje dag? :O
    Ja, det är ju så. Kanske.. Du får göra så, fråga =) Har du fått fler kurer utskrivna, eller var det bara en? Håller fortfarande tummarna=) när var det du hade bim? 

Ja, men det är ju så. Jag var ju också redo på att det skulle ta tid, men det känns ju aningen löjligt.. Trodde/hoppades väl lite på att det skulle vara ärftligt också. Min farmor har tre barn. Min mamma har fem barn. Min ena faster har tre barn, andra ett och min moster har fyra. Och vad jag vet har ingen haft några större problem i tillverkningen.. Jaja. Snart har vi våra små!! 

Ja, nu är vi hemma! Kom hem igår kring 18 tror jag. Glada katter, o rätt skönt va hemma. Kul öppna posten när massa roliga saker ramlat ner i brevlådan! Bl.a. fått en ny termometer som mäter med två decimaler, så tempningen ska bli bättre. Och en sybok med fina mönster =) Är lite för tidigt än så länge, men körde första ägglossningstestet idag, såklart negativt, men kanske att äl kommer tidigare, då jag redan nu kunde skymta ett streck, Förra cykeln var testet helt blankt vid den här tiden! Om äl är tidigare, kommer mensen tidigare o då får jag börja med sprutorna tidigare. Så less på att bara vänta o vänta nu! 

haha gör så =) Jag har fått erbjudande om billigare fotobok (TIPS! tror det är för alla oavsett man redan är medlem eller inte, på photobox, 50%rabatt på fotobok med 50 sidor, erbjudandet går ut idag) så håller på och fixar med det. Ska även göra ett kollage med all mat vi åt att ha i köket, o ett par förstoringar till sovrumsväggen som är tom haha =)

massor med kramar!
    Hej =)

Hehe, du behöver inte ursäkta jag skriver också ut vissa läskiga detaljer ;P hehe
    Jag är väldigt säker på att jag inte är gravid denna månaden heller, fan vad frustrerad jag känner mig nu. Jag kan ju ha fel men det tror jag tyvärr inte.

Beställde hem graviditetstest i början av förra veckan men jag har fortfarande inte fått testerna, skulle ha testat imorgon men jag får vänta. Hoppas testerna dyker upp imorgon i brevlådan i så fall testar jag på tisdag istället.

Tack för infon, jag tror jag har beräknad mens på onsdag eller torsdag.
    Känns i alla fall som att den snart är på väg. =(
    Jag har fått tre kurer pergotime utskrivna av läkaren men det verkar som om man läser runt att många får fler än så, kan ju vara något att ta medans man ändå väntar på IVF, men jag hoppas verkligen inte att vi behöver vänta så länge.
    Hur ser det ut för er nu, snart drar du väl igång med sprutorna? tar du sprutorna när du får mens då eller?

Hehe, ja det kan man undra. vi har heller inga fler i släkten som haft svårt att få barn, min mamma hade svårigheter men hon fick också sprutor och blev gravid med två, hehe =)
    Vem vem, man får kanske gå i hennes fotspår och få två direkt, det är ju en höjd chans till fler när man blir stimulerad.

Spännande med termometer, är det en sådan man tar temp med från mens fram till ägglossning? Har fundera på att prova den  metoden faktiskt, mamma berättade att hon använde temp när hon skulle göra oss. =)

Tack för tipset, ska kolla upp den sidan. =)
    Igår kollade mina gäster på fotoramarna vi satt upp i vardagsrummet, hehe det blev uppskattat, särskilt när dom såg att dom också var med på några, haha...
    Jag hade min syster och våra barndomsvänner med respektive och barn var på besök här igår, hehe...

Nu ska jag vila, kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-06 21:05:22 följande:
    Hej =)
    haha, blir lätt sånt i sammanhanget ;) okej :( än är inte bim här så håller tummarna för dig!! 

Okej, vad lustigt! Varifrån beställde du? :O Där jag beställde först (graviditetskollen) kom de dagen efter. På swish får man vänta typ två veckor, men de är ju från kina så tar ju ett tag.. 

Usch inge kul att det känns så :( Kände på mig att mensen skulle komma nu på resan också, o såklart.. Fy vad kroppen kan vara en riktig svikare ibland. Trots en försöker göra allt för att vara en bra värd åt den! :O 
    Ja okej. Nä, eftersom du svarade så bra borde ju pergon fungera tycker man!! 
    Ja, när jag får nästa mens ska jag ringa kliniken och boka in ett ultraljud på dag fem. Efter det ska jag väl få sprutorna, har inte fattat exakt hur det fungerar. Fick en lapp, men den har jag lagt på ett bra ställe jag inte kan hitta... :p Tror vi får tre sprutförsök med vanligt sex hemma, om det inte funkar ska vi testa med inseminering, och fungerar inte det blir det ivf.. Hoppas verkligen på sprutorna nu, är så hormonkänslig, så de hormonerna räcker tycker jag. Ivf-hormonerna är ju mycket fler :/ 

haha ja! =) okej! Ja, justja det berättade du! Ja två på en gång skulle vara häftigt. Få dubbel lycka på en gång efter så lång tid med väntan på att bäbis vill flytta in i magen =) 

Ja.. Eller jag tempar hela tiden =) Varje dag när jag vaknar, innan jag går upp och så skriver jag in i en app o följer kurvan. Temperaturen höjs ju vid ÄL och håller sig höjd till mensen, och så kan den bli ännu ett snäpp högre vid eventuell graviditet. Rätt spännande faktiskt! Jag kommer få en temp (oanvänd såklart) över, råkade vinna två på tradera haha :p. Om du vill skulle jag kunna skicka den ena till dig? =) Annars kommer den bara bli liggande :p

Ja gör det! =) klickade hem fotobok, förstoringar, kollage och en liten bild haha. Bananas. Gillar egna bilder =) Ååh mysigt! Ja, jag har märkt att folk uppskattar när de är med på bild hemma hos andra! :D 
    Åh, så mysigt! Var det bra på pannkakshuset då?? Glömde fråga det =) 
    Vad har du för planer i veckan? Mycket jobb?
    Massor med kramar!
    Hej

Allt bra idag?

Idag har menssmärtorna börjar komma, så mensen är säkerligen på väg.
    Har redan ställt in mig på att ta nya tag och få känna hopp igen inför kommande ägglossning, hatar verkligen denna tiden innan man vet om man är gravid eller ej, orkar snart inte med detta längre, finns inget annat i tankarna och jag blir galen på på detta väntandet.

Jag tror jag beställde mina tester från billigatester.se, kollade brevlådan idag men tyvärr har testerna inte dykt upp, skulle tagit ett test idag men då sparar jag dom istället, hehe.

Gud vad snällt av dig tack så jätte mycket, det skulle vara roligt att få en sådan, kanske kan öka chanserna till en graviditet. =)
    Men i så fall vill jag skicka något till dig som jag vet du behöver. =)
    Kan skicka adresserna i privat meddelande om det går?

Det var riktigt bra på pannkaksladan, där fanns typ 100 olika pannkakor (lakritspannkakor, bananpannkakor, friterade pannkakor, ja verkligen allt.
    Sen utanför ladan finns både djur och stor lekplats till barnen, dit hoppas jag få åka en vacker dag med mina egna barn.

Idag har jag myst med syrran bebis halva dagen, jag sjöng för henne och hon har aldrig skrattat så mycket, tror hon älskar sin moster och det glädjer mig.

Nu ska jag fixa käk, vi hörs senare. kramar i massor

• Tess1984
    Filli89 skrev 2015-09-07 07:06:31 följande:
    Hej.

Alltså ja ttror inte pergotime är ett alternativ för mig. Jag har bra med är har ju redan gjort två IVF en ET och en FET fick elva ägg. Men hon tog ett blodprov för att kolla äggreserven så vi får se. Hur går det för dig?
    Hej

Ok!! Hur långt tid kan det ta innan man får provsvar? Jobbig väntan måste jag förstå. =(

Här känns det väl sådär nu, mensen är troligtvis på väg IGEN, känner frustration just nu. Undrar hela tiden när det ska bli vår tur. =(
    Känner mig riktigt nere idag.

Får man fråga hur det känns psykiskt att gå igenom IVF?

Hoppas du snart får svaren från läkaren, kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning