• Tess1984

Fertilitetsutredning

halo83 skrev 2015-09-28 18:19:35 följande:

Min äl är beräknad till idag, var ju på vul i torsdags då såg hon en blåsa på 14mm som hon trodde va från förra månaden.

Hade äl flytningar torsdag å fredag.

Nån som vet om man får så här grönjävla ont även om man inte har några äggblåsor/äl?

Hej

Jag kan bara säga hur det såg ut för mig, var på vul på torsdag, hade äggblåsa på 18 mm och 2 på 15 mm, sen två på 10 mm som hon inte trodde skulle bli något av, läkaren trodde jag skulle få ägglossning till helgen men jag har troligtvis idag och hade älflytningar igår och idag.

Varför trodde hon att de var en äggblåsa från förra månaden? Jag kan ibland ha ägglossningsflytningar ett par dagar innan ägglossning.

Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-29 09:37:02 följande:
    Hej =) nu verkar det som det du skrev kom fram! 

vad spännande! Du får berätta hur det gick =) 

jo, tagit fler, ett som det kanske synts nått på, o ett blankt. Köpt hem cb+ som jag ska ta på bim-dagen om inte mensen kommit. Brösten börjat smått att ömma nu, så får se hur det blir. Har en känsla av att det blir blödning inom 3 dagar dock.. 

Ja, jag hoppas på det iallafall! Blir skönt med massage idag, behövs känner jag =)
    Ja okej! Ja, det borde ju kunna vara olika symtom tycker man, så det är lättare o skilja på vad som är vad :P 

massor med kramar
    Hej fina =)

Nu har jag varit på akupunkturen och det kändes jätte bra, hon var verkligen trevlig och hade goda kunskaper gällande fertilitet.
    Hon hade själv en gång i tiden haft problem med att bli gravid och visste mycket väl vad vi gick igenom, vilket kändes med någon som verkligen förstod en.

Hon ska behandla mig ett par månader nu med akupunktur och nålarna ska sättas på olika ställen på kroppen beroende på var jag är i menscykeln.
    Nu på måndag skulle hon sätta nålarna på livmoderpunkten som tydligen skulle ge bättre genomströmning i livmodern. 

Idag satte hon även nålarna på stresspunkterna och jag känner mig så himla lugn direkt.

Hur är det med dig idag? Hur var massagen? Vad tråkigt med blanka tester men oftast får man inte plus förrän senare. Håller fortfarande tummarna. =)
    Kramar i massor

• Tess1984
    halo83 skrev 2015-09-29 09:16:35 följande:

Jag vet inte varför hon trodde det .

Jag var på cd 8 då och då mätte hon en på 14 mm som hon då tyckte var för stor för dag 8.. Idag känner jag ingenting så gissar på att ägget släppte igår om det nu var äl.

Ska ev gå ner å få spolning idag om dom får in återbud men är osäker på om jag ska göra det då ifall äl redan vart?

Hej, hur gick det? Fick du spolning? Jag fick göra spolningen efter mens, eftersom det var bäst att göra det då men prata med din läkare att du misstänkt att du haft ägglossning.

Kramar
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-09-29 23:01:20 följande:

Blev ingen spolning idag så får vänta tills mensen varit.. Känns aslångt dit men då har jag iaf ett mål att vänta på.. Ca 18 dagar dit..

Japp, kanske bäst efter mensen eftersom du kanske är gravid nu om ett ägg släppte i dagarna.
    Jag gjorde min spolning i somras och jag var så himla orolig inför den men allt gick bra och det gjorde inte alls ont.
    Hur ser planerna annars ut för er?

Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-29 23:29:15 följande:
    Hej tjejen =) 

Åh vad spännande det låter! O skönt med någon som förstår! 
    Häftigt att det finns punkter för allt! Håller tummarna att det fortsätter kännas bra där! =) 

Så härligt med lugnet! Ska kolla upp var det finns akupunktörer i närheten här. Nyfiken på att testa =) 

Idag är jag trött haha. Råkade sova alldeles för länge, men var vaken över ett dygn igår. Så har precis sovit typ fyra-fem timmar, vilket var otroligt skönt =) Så nu kan jag iallafall vara vaken inatt, så jag kan sova på dagen imon o sen jobba =) 
    Jo.. får se =) mensen ska komma nu inom tre dagar.. Får se hur det går :O

massor med kramar! 
    Hej =)

Hur är det idag? Ja gör gärna det, har du frikort betalar du inget, hur smart som helst. =)
    Jag kommer få akupunktur i några månader nu, kunde även få det om man är gravid tydligen för att lugna kroppen.
    Kolla på mottagningar i närheten av dig, kolla upp innan om frikort gäller, tror inte det gäller på alla mottagningar nämligen. Jag trodde nog inte riktigt på akupunktur först men jag måste erkänna att jag är väldigt förvånad men man provar ju allt för att må så bra som möjligt och detta lugnar mig.

Hehe, jag är verkligen imponerad över alla som jobbar natt, jag har aldrig gjort det men jag tror aldrig jag skulle palla det faktiskt.
    det bästa med nattjobb är nog att man bara jobbar några pass i månaden så det blir mycket ledighet?

Har du tagit fler tester? Nu tror jag min ägglossning är över, kände lite hugg i vänster äggstock igår och har inga ägglossningsflytningar kvar, så nu väntas den eviga och jobbiga väntan på mensen, hatar verkligen denna perioder.
    Varje månad önskar man att man får plus och snart tappar jag tålamodet.

Nu ska jag snart iväg och jobba, hoppas du får en fin dag. kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-30 20:35:56 följande:
    Hej fina :)

Idag är det inge vidare. Känner mig hängig o skakis, ungefär som när man inte ätit ordentligt. Supermysko. Inge sugen på mat heller, bara på iskallt vatten. Trött också. I övrigt är det okej :) hur är det själv?

Ah då går det på högkostnadsskyddet också antar jag? När man betalar alltså :) mitt frikort gick nämligen ut typ nyss haha. Men snart är det väl uppe i nytt antar jag :)

Har inte riktigt trott på det heller tills nu när du berättade att du fått effekt :) ska kika litw nu under natten vad som finna nära mig :)

Hehe, jag tycker tvärtom. Jag fixar inte dagtid så natt funkar utmärkt :) ja precis. Jobbar två pass varannan vecka och fyra varannan, så det är jätteskönt :)

Ja, inget plus än. Lite förvånad trodde mensen skulle komma idag, är 14 dagar sen jag troligen hade äl nu nämligen. Men kan ju komma imorgon också. Känner fortfarnade inget särskilt. Brösten är dock överallt känns det som haha, tillomed sambon reagerade på att de var större. Dock bara lite lite ömma. O så molande/ont i äggstockarna o livmodern.. om nu mensen ska komma hoppas jag den väntar till fredag iallafall, så jag slipper den när jag jobbar inatt o imorgon natt :)

Okej! Jaaaa. Det är så frustrerande att bara vänta o vänta däremellan.. ja... vissa dagar vill jag bara lägga ner, det tär så mycket! Samtidigt vill jag ju fortsätta, för vi vill ju ha vår bäbis .. åh. Nä. Håller tummarna för er iallafall! :)

Hoppas det gått bra på jobbet för dig. Här påväg tilö jobbet haha :)

Massor med kramar
    Hej fina

Nej, usch början på förkylning kanske? Jag mår bra, försöker tänka på annat än att vänta på mens eller blivande graviditet.
    Hur går det för dig? Tagit fler tester? Hoppas mensen håller sig undan.

Jag menade högkostnadskortet, jag brukar kalla det frikort. haha :P
    Ja det kommer man snabbt upp i när man besöker läkare hit och dit ofta.
    Tror jag fick frikortet väldigt snabbt i våras/somras när vi gjorde fertilitetsutredningen. =)

Annars mår jag helt ok, längtar efter bebis något fruktansvärt bara och så fort man nämner det till vänner så får man höra att man inte ska tänka på det, men hur jäkla lätt är det då? =(
    Ibland känns barn så långt borta och ibland känns det som om barnen snart kommer, skit jobbigt att sväva där mellan hela tiden.

Nu ska jag träna med syrran, då brukar jag bli på bättre humör.

Om nu mensen skulle komma när börjar du med sprutor och ultraljud kommande månad? Nu hoppas jag mensen håller sig borta....sänder dig en stor och varm kram.

• Tess1984
    chbw skrev 2015-09-30 20:35:56 följande:
    Hej fina :)

Idag är det inge vidare. Känner mig hängig o skakis, ungefär som när man inte ätit ordentligt. Supermysko. Inge sugen på mat heller, bara på iskallt vatten. Trött också. I övrigt är det okej :) hur är det själv?

Ah då går det på högkostnadsskyddet också antar jag? När man betalar alltså :) mitt frikort gick nämligen ut typ nyss haha. Men snart är det väl uppe i nytt antar jag :)

Har inte riktigt trott på det heller tills nu när du berättade att du fått effekt :) ska kika litw nu under natten vad som finna nära mig :)

Hehe, jag tycker tvärtom. Jag fixar inte dagtid så natt funkar utmärkt :) ja precis. Jobbar två pass varannan vecka och fyra varannan, så det är jätteskönt :)

Ja, inget plus än. Lite förvånad trodde mensen skulle komma idag, är 14 dagar sen jag troligen hade äl nu nämligen. Men kan ju komma imorgon också. Känner fortfarnade inget särskilt. Brösten är dock överallt känns det som haha, tillomed sambon reagerade på att de var större. Dock bara lite lite ömma. O så molande/ont i äggstockarna o livmodern.. om nu mensen ska komma hoppas jag den väntar till fredag iallafall, så jag slipper den när jag jobbar inatt o imorgon natt :)

Okej! Jaaaa. Det är så frustrerande att bara vänta o vänta däremellan.. ja... vissa dagar vill jag bara lägga ner, det tär så mycket! Samtidigt vill jag ju fortsätta, för vi vill ju ha vår bäbis .. åh. Nä. Håller tummarna för er iallafall! :)

Hoppas det gått bra på jobbet för dig. Här påväg tilö jobbet haha :)

Massor med kramar
    Hej fina

Nej, usch början på förkylning kanske? Jag mår bra, försöker tänka på annat än att vänta på mens eller blivande graviditet.
    Hur går det för dig? Tagit fler tester? Hoppas mensen håller sig undan.

Jag menade högkostnadskortet, jag brukar kalla det frikort. haha :P
    Ja det kommer man snabbt upp i när man besöker läkare hit och dit ofta.
    Tror jag fick frikortet väldigt snabbt i våras/somras när vi gjorde fertilitetsutredningen. =)

Annars mår jag helt ok, längtar efter bebis något fruktansvärt bara och så fort man nämner det till vänner så får man höra att man inte ska tänka på det, men hur jäkla lätt är det då? =(
    Ibland känns barn så långt borta och ibland känns det som om barnen snart kommer, skit jobbigt att sväva där mellan hela tiden.

Nu ska jag träna med syrran, då brukar jag bli på bättre humör.

Om nu mensen skulle komma när börjar du med sprutor och ultraljud kommande månad? Nu hoppas jag mensen håller sig borta....sänder dig en stor och varm kram.

• Tess1984
    Annasofia01 skrev 2015-10-01 08:05:21 följande:
    Åh lycka till plussade med andra kuren pergotime. Du kommer nog plussa snart också
    Hej

Grattis till graviditeten. Hur länge hade ni försökt innan pergotime?
    Minns du hur många äggblåsor du hade när du blev gravid, om du nu fick ultraljud för att mäta äggblåsorna?
    Kramar i massor
  • Tess1984
    BusigaSyrran skrev 2015-09-30 09:14:30 följande:

Hejsan hoppar in här, ni som utreds vad har ni gjort på utredningen hittills o vad pratar de om att ni ska göra?

Vi har ett barn sen innan o utreds, vi går hittills lämnat blodprov, spermaprov, kollat äggledarna via ultraljud, spolat mina äggledare och allt ser normalt/friskt ut men vi har ändå inte plussat o försökt över ett (aktivt) år nu..

Börjat m natural cykel med för att se om det kan hjälpa.

Hej

Vi har också gjort klar vår utredning och inga fel hittades, vi har precis kört igång med pergotime andra kuren, det är det vi kommer börja med.
    Funkar inte detta blir vi satta i kö till IVF, vi har tidigare varit gravida men slutat i 2 missfall... nu har du försökt aktivt i 16 månader utan resultat.

Har inte läkaren rekommenderat någon behandling?
    Tyvärr säger min läkare att det är normalt att det tar 1 år, för vissa längre utan att det är några fel, men fy vad jobbigt det är att länga efter en liten, känns som en evighet...hoppas ni snart blir gravida..kramar i massor
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-09-30 10:43:21 följande:

Det var äl i måndags som jag misstänkte, NC satte ut den idag iaf. Men vet ju dock att jag bara hade ett el inget ägg så chansen känns minimal. Vi har dessutom inte "försökt" nå vidare denna gång utan kört när lusten faller in. Vi väntar i första hand på spolning och att lämna spermaprov. Sen vet jag inte hur vi kommer vidare, beror väl på vad dom kommer fram till av provresultaten . Känns som en evighet tills mensen, 13 dagar... Sen får jag spola :)

Ja all denna röra känns som en evighet, nu väntar jag mens om cirka 14 dagar eftersom jag misstänker att jag haft ägglossning i början på veckan.
    Ja det stämmer att man utgår från provsvaren och sen ger bästa möjliga behandling, IVF sägs vara den bästa men vi kommer först prova några kurer pergotime...
    Kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning