• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-10-14 10:47:01 följande:
    Hej fina du! :)

Ja superstörigt. Hon sa att det inte var konstigt iallafall. Har ju haft sen trolig äl utan tabletter så kan vara därför. Hoppas på att där finns ett fint ägg eller två på fredag! :)

Okej. Så dumt :( har de sagt något om vad anledningen till att ni inte blir gravida igen? :/ förstår verkligen att du blir arg o frustrerad :/ när vsr det du hade bim?

Ja.. nä jag frågade faktiskt inte. Hon sa bara att hon typ var van o se sånt så hopåas det bara är äggstockarna som är lite långsamma.. ;o tror man får testa ett par kurer om man inte får äl o funkar inte det antar jag det blir ivf? Ingen aning faktiskt.

Åh hoppas du hade det toppen där! :) okej! Jag ska käka lite o försöka sova några timmar till så jag kan jobba inatt :) massor med kramar
    Hej fina. =)

Jag hoppas också att det ser bra ut för er på fredag.

Nej läkaren har tyvärr inte sagt någonting, finns ingen förklaring, kände mig faktiskt bättre denna månaden och har inte haft lika mycket PMS, tror absolut att akupunkturen hjälpt mig och då får jag hopp om att det även kan skapa bättre förutsättningar för en eventuell graviditet. Idag har jag haft en bra dag, har umgåtts med min syster och hennes bebis, myst på restaurang och sprungit i skogen med hennes vovve...

Hoppas du kunde vila några dagar under dagen, några roliga planer i veckan?
    Denna veckan blir det bara jobb och mys för min del, ska fokusera på att ge kroppen bra mat och lagom träning. Akupunktur imorgon igen, somnade nästa idag under behandlingen.

Kramar i massor, tänker på dig och dina växande ägg....

• Tess1984
    Zazou skrev 2015-10-14 19:34:50 följande:

Det låter verkligen struligt med endon. Vad finns det för hjälp mot det? Är så dåligt insatt på det.

Ville bara berätta att jag börjat med pergon nu och ni får gärna hålla tummarna för oss på tisdag då vi ska på vårt vul. Första "riktiga" försöket! Spännande!

Önskar dig lycka till på tisdag, hoppas på bra växande ägg. Jag kör igång med min sista kur pergotime på söndag. =)
    Nu kör vi och hoppas på bättre tur nästa gång...kramar....
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-14 12:21:16 följande:

Ringde gyn idag. Hade tid för spolning på tisdag men beräknad äl på onsdag så jag tyckte de va så sent för en spolning, så nu får jag spola på fredag istället :)

Åh vad spännande, hoppas det går bra för dig då...=)
    Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-14 23:32:33 följande:
    Hej fina!

Okej. Vad märkligt! Skönt att du ändå känner dig bättre o lite mindre bråkigt med pmsen! Oh låter som en himla mysig dag! :)

Ja, lyckades somna om o sova några timmar, det var skönt! Inga planer alls förutom massage o bio igår, o jobb onsdag-torsdag. På fredag är det vul sen får vibse vad som händer. Svärmor fyller år så ska höra om/hur hon vill fira =)

Okej! Låter som en bra ide. Skönt! Somnade nästan på massagen igår hehe.

Nästa vecka jobbar jag tre pass, sen är jag ledig i 14 dagar, kommer bli så skönt :) ska på symässa och på kryssning, förutom det bara vila o göra sånt jag känner för =)

Massor med kramar!
    Hej =)

Ja nu känns det bättre men jag önskar så att man får bli gravid någon gång.
    Massage är heller aldrig fel, somnade nästan på bussen idag efter akupunkturen, nu har jag troligtvis en förkylning på gång så det är säkert därför jag känner mig extra slö just nu, väldigt avslappnad i alla fall. =)

Vad såg du på bio igår? Du är en riktig biotjej verkar det som. :P

Vad är det för kryssning du ska på? Jag älskar kryssningar, jag och sambon åkte väldens största kryssningsbåt i Karibien för några år sedan. Lyxigt värre...hehe...

Nu ska jag ställa mig in på jobb hela helgen trots en liten förkylning, ska försöka kurera mig nu med massa C-vitamin och echinacea. =)

Kramar i massor
  • Tess1984
    Zazou skrev 2015-10-15 06:56:49 följande:
    Tack så mycket!

Blir det ivf om det inte tar sig denna gång? Jag undrar om det är vanligt att man gör iui eller går man direkt på ivf?
    Håller tummarna för er också att det är denna gången som det ska ske!
    Hej igen

Japp vi kommer i så fall bli skickade till IVF, men det kommer nog ta några månader till och mina förhoppningar är att vi ska bli gravida innan dess, hehe drömma kan man ju alltid....hihi..
    Jag tror det är vanligt att man går på IVF direkt men det beror kanske på vilken mottagning man utreds på, hur ser er plan ut nu?
    Vi börjar bli många i tråden nu och jag känner mig lite små förvirrad och blandar ihop er alla ;P

kramar
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-15 22:22:28 följande:

I morgon bitti är det dax för spolning. Både nervös och förväntansfull... Tänk om det är det enda som krävs för ett plus? Tänk om det inte funka? Kommer det göra ont? ... Många tankar å känslor nu...

Hej
    Önskar dig all lycka imorgon, var inte rädd...ta några smärtstillande innan...jag kände inget under spolningen, för mig var det som att göra ett vanligt ultraljud, kände knappt någon skillnad. Jag minns själv hur nervös jag var innan men jag försökte andas djupt och höll sambon hårt i handen...
    Kramar om dig och sänder dig lugnande kramar..
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-16 10:12:53 följande:

Där dog positiviteten... inga äggblåsor som vuxit nu heller. Det hade rört på sig lite sa hon. Så riööbaks igen på måndag. Cykeldag 16 nu så man tycker ju något borde ha hänt :(

Nej men fy vad tråkigt att höra men behåll den positiva känslan angående bebis för bebis ska ni ha inom snar framtid. ?

Är på jobb nu så skriver mer sen. Sänder dig massa goa stärkande kramar.
  • Tess1984
    Tess1984 skrev 2015-10-16 11:00:25 följande:

Nej men fy vad tråkigt att höra men behåll den positiva känslan angående bebis för bebis ska ni ha inom snar framtid. ?

Är på jobb nu så skriver mer sen. Sänder dig massa goa stärkande kramar.

Dumma telefon, skulle inte få med frågetecknet efter snar framtid.
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-16 16:40:40 följande:
    Jag hoppas det, men är en sån dag idag. Fy vill bara glömma allt som har med bäbisar o göra. samtidigt vill jag bara tänka på bäbisar. Vart tufft idag med vul först o sen satt jag på ögonakuten i nästan 4 timmar. Nu äntligen hemma, o varit vaken sen 1630 igår o 11 timmars jobb inatt. Så lite lagom trött :/ 
    Däremot vann jag auktion på två så himla himla fina tyger! Så himla nöjd med det. Så ska sy små sparkdräkter när jag får hem det :D 
    Nu ska jag bara gotta mig i lite fredagsmys o kika serie. Ikväll får det bli latmaskmat från pizzerian. O så ska jag koppla in våra tvkanaler som äntligen kommit o så ska jag bara sitta och zappa! 

Tack fina du! vi hörs senare =) massor med kramar
    Hej tjejen...

Åh det förstår jag verkligen, vad har hänt med dina ögon? =(
    Ja gott att unna sig en god pizza, det kan vara en riktigt trevlig fredagsmys.
    Igår lagade jag en god höstgryta med oxgrytbitar så himla gott...
    Förresten vad sa läkaren i fall nu inte ägg växer till sig för dig denna månaden vad gör man då?
    Nu ska jag försöka samla lite kraft till helgens arbete, är lite förkyld och ont i halsen och mitt jobb kräver att jag pratar hela tiden. =)

Kramar dig i massor
  • Tess1984
    idiisen skrev 2015-10-16 10:14:45 följande:
    Min läkare ringde igår :) 
    Hon sa att mitt prov som jag tog på dag 21, visade 2,3 på s-progesteron, vilket tyder på att det är väldigt lågt och antingen så måste jag öka dosen av pergotime eller så har vi lyckats redan på första försöket :D Hon skulle återkomma igen efter helgen för att höra om jag fått min mens eller ej. 
    När jag började min utredning i augusti så låg värdet på 17 och då hade jag haft ägglossning någon vecka innan jag var där, vilket hon såg på gynundersökningen. 

Detta är första gången jag kör pergotime, någon som är lite mer "lärd" om hur värdena ska ligga?

Hej

Kan tyvärr inte svara på din fråga eftersom jag kan för lite om progesteronvärdena men skulle man inte kunna ge progesteron efter ägglossning om du har låga värden, eller beror det på utesluten ägglossning kanske ? Mätte du dina äggblåsor innan ägglossning?
    Jag äter också pergotime nu och får inte ta några prover, på mig mäter hon bara äggblåsor på dag 12...
    Däremot har jag funderat på om man inte skulle få läkaren ta progesteronprov efter ägglossning.....hoppas du får dina svar du önskar...kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning