• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-08-16 19:50:04 följande:

Hej igen =)

Vilket hotell skulle ni bo på förresten? 9 dagar går snabbt snart är ni där =)

Nu har jag tagit första tabletten, gjorde det strax efter frukosten. Nu hoppas jag på det bästa. Just idag har jag väl känt mig lite nere, vet ej varför men känner en sådan längtan efter barn att det ibland blir för jobbigt, vissa dagar tänker jag inte på det och är hur glad som helst, har träffat min syster idag i alla fall och fått annat på tankarna.

I veckan ska jag mest jobba, ska träffa syrran och en kompis i veckan också, annars har jag bokat in ett yogapass på onsdag, tror det skulle behövas faktiskt. Bli av med lite stress och spänningar i kroppen.

Vad har du för planer? =) KRAM

Godmorgon :) råkade va för trött igår, så somna innan 21 tror jag haha.

Vi kommer bo på ett litet hotell, la terazza jar kag för mig det hette. Ägaren är tydligen jättetrevlig och hjälpsam o nästan alla omdömen om hotellet handlade om hur bra/trevlig ägaren är! :) ligger nära havet o hyfsat nära stranden o så tror jag i gamla stan, så rätt nära till allt :) funderar på o leta reda på nått ställe där en kan rida också :) Förutom de två andra grejer vi har planerade :)

Okej! Håller tummarna att det är er tur nu! För det är det verkligen! <3 kommer du göra ul om nån vecka för o se till så du inte får för många ägg? :)

Åh jag känner igen det där. Ibland känns det ändå helt okej,till och med optimistiskt, o så ibland rasat det och längtan blir sådär himla jobbig att ingenting är kul o allt blir jobbigt, för det enda man kan göra är o längta efter en liten :/ hoppas det känns något bättre snart!!

Okej! Låter trevligt iallafall :) yoga är så mysigt! Mamma ska kolla upp medicinsk yoga som vi kanske ska börja på! Passar nog mig (och henne) utmärkt med lite mjukare yoga :)

Idag ska jag ta blodprover o fixa reseintyg på mina mediciner, o så träffa en vän. Imorgon fixar jag fransarna, o sen jobb onsdag-torsdag natt. O på fredag ska jag träffa läkaren på fertilitetskliniken för o se hur det blir med sprutorna! På lördag gifter sig svärmor, då blir det bröllop o hotellnatt o på söndag kommer sambons moster o sambo hit o äter lunch :) o så ska vi försöka få in så mycket städande som möjligt också :) full fart känns d som haha,men blir ju en del vila på jobbet eftersom nätterna är rätt lugna :)

Massor med kramar!
  • chbw
    Missilence skrev 2015-08-16 21:49:31 följande:

Hej allihopa! Vad kul att det fortfarande är liv i tråden!

Jag har vart off en period nu för å fokusera på annat med tanke på att min sambo har nått kromosomfel.. Imorgon däremot ska vi till Sahlgrenska för möte ang vidare undersökning så nu käns det som att vi är på tätt väg igen :D

Förstår att du/ni behövt fokusera på annat! O vad skönt med vidare undersökningar nu! Håller tummarna för att det går bra =) 
    kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-17 08:49:18 följande:
    Godmorgon. =)

Låter underbart, kanske hyra hästar nära stranden, det har jag alltid drömt om att rida vid en strand. Tror jag fick idén när jag var liten och såg black beauty. =)

Känns nog inte bättre idag tyvärr, hoppas jag mår bättre när jag kommer till jobb,där brukar jag få annat på tankarna.

Ja yoga är jätte bra för både kropp och själv, syrran känner en som är expert på yoga och hon säger att träna yoga är bra när man försöker bli gravid.

Vart fixar du fransarna? Åh, vad spännande med sprutorna då kanske du drar igång med dom nu innan du åker på semester?

Oj, tiden går...nu måste jag fixa till mig innan jobb, vi pratas vid mer senare. kram så länge =)
    Jo, jag hoppas på något sånt =) sambon inte intresserad, men borde ju finnas turridning jag kan haka på =) Inte suttit på en häst på typ tio år haha. O innan det red jag inte särskilt mycket, men det är så himla mysigt =) 
    Kanske måste ta tag i o se black beauty, osäker på om jag gjort det :P 

Okej :/ Ja, det blir nog bra o få fokus nån annanstans en stund iallafall! =) 

Okej! Spännande! Tycker det är så kul med yoga, men mina leder fixar inte riktigt "vanlig", så hoppas den medicinska funkar. Plus om det ger en skjuts i bäbisbake! 

Jag går hos en privatperson som gör fransar. Hittade henne i en bytesgrupp på facebook, jag la ut ett halsband (rock by sweden) hon gärna ville ha så vi bytte, jag fick fransar o hon fick halsbandet =) Fortsatt gå dit en gång i månaden i snart ett år. Så skönt o se pigg ut direkt man vaknar, lurar sig själv lite ;) 

Ja.. =) Innan semestern blir det nog inte, eftersom jag hade ägglossning i veckan o beräknad (förhoppningsvis utebliven) mens är när vi är på semestern, men hoppas på att jag kan få börja behandlingen direkt efter semestern, om det inte blir ett plus nu =) 

oj oj! Det gör vi =) ha det fint så hörs vi! många kramar =)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-17 21:19:20 följande:
    Låter härligt. Jag försöker åka iväg och rida några gånger om året, när jag var yngre levde jag på en hästgård dygnet runt kändes det som, hjälpte bonden där med alla möjliga sysslor och som belöning fick jag rida, så det blev mycket tid där på sommarloven. Nu åker jag dit ett par gånger om året med mina systrar eller med en vän. Hoppas du hittar en trevlig ridtur på semestern, man blir glad i själen när man sitter på en höst. =)

Ja min kusin har sådana fransar och det verkar sjukt smart, hon slipper sminka sig och ser pigg och vaken direkt på morgonen. =)

Hehe, ja just ja. haha många att hålla reda på i tråden. Ska försöka memorera vilken dag vi alla är i cykeln. =)
    Jag hoppas ni får ett plus denna gången, nu ser jag fram emot en trevlig ägglossning denna gången med pergotime. Idag försökte jag ringa gynmottagningen och medan jag satt i kö kom det en massa kunder i butiken så fick lägga på men sen när jag hade rast ringer det från dolt nummer och det var min trevliga läkare, snällt att han ringde upp, jag ska komma på ultraljud på tisdag nästa veckan så får vi se hur det ser ut.

Hoppas du har haft en bra dag =)
    Kramar
    Ja =) Okej! Så härligt det låter =) 
    Ja, de är ju så fantastiska, hästarna!! =) 

Okej =) Ja, väldigt bekvämt är det =) 

JO, haha. Vi är ju ett gäng nu =) Kanske vi ska köra en äl/bim-lista? Fast det kanske blir för rörigt?? =) 
    Gulle =) Håller tummarna för att du får en fin ägglossning den här gången! Åh låter som en bra läkare =) O spännande med ultraljudet nästa vecka! Du får uppdatera hur det går :D 

Idag har det inte hunnit hända så mycket än ;) haha. Men igår var en trevlig dag =) Väldigt trött på slutet bara :P 

massor med kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-08-18 16:57:35 följande:

Hej!

Idag var jag hos gyn för vul-kontroll. Har ätit min andra enkelkur pergotime. Är idag på cd 14 och hon kunde se en "stor fin äggblåsa" på 20,8 mm, och då tror hon att den släpper inom ett dygn. Jag ska prova ta ältest ikväll och så är det väl bara att köra på, hehe ;)

Känns skönt iallafall att jag svarar på pergotimen och att jag inte blivit överstimulerad.

Kram på er! :)

Oh så spännande!! :) håller tummarna!

Kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-18 19:55:34 följande:
    Hallå tjejen

Haft en bra dag idag? Själv mår ja faktiskt bra men har nog börjat känna av lite biverkningar från pergotime, känner mig illamående och ja höll på att spy innan. Det har lagt sig lite nu, drack lite granatäppeljuice innan och sen dess har det släppt.

Ja vi kanske skulle göra en sådan lista, man glömmer ju lätt vilken dag vi är på men det blir kanske lite rörigt. hehe. =))

Hoppas du haft en bra dag och att du får en fortsatt bra kväll =)

Nu ska jag slappa, har varit i skogen idag och tränat sen har jag tvättat och nu känner jag för lite lugn och ro. =)

kramar
    Hej där =) 

Haft en helt okej dag, vaknade för tidigt igen (0730) så funderar på o sova en timme nu haha. Jobbar imorgon natt så behöver sova till minst 14-15! =) Har mycket mindre ont i kroppen idag, men det ilar i höger äggstock (?) och moler lite i livmodern (som vanlgit då haha). Blev åksjuk på bussen idag på väg till frans-tjejen, o det sitter i fortfarande. Ska försöka peta i mig lite mat sen =) 
    Så skönt att illamåendet släppte för dig! 

Ja =) 

Detsamma till dig! Oh så härligt det låter o va i skogen =) Jag promenerade faktiskt från tåget istället för o ta bussen, var rätt skönt, precis när det börjat skymma o inte var lika hett ute längre =) 
    Lugn o ro låter som en alldeles utmärkt ide! =) 

många kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-19 08:23:22 följande:
    Hej där =)

fy vad jobbigt med sådan smärta, har du alltid ont från ägglossning fram till mens, eller det kan variera? Låter sjukt jobbigt i alla fall. Jag har lite illamående idag också men inte som igår. Kan ju vara joggingrundan som tog ut som rätt igår också, haha. Jag har ju inte joggat på flera år.

Idag ska jag jobba hela dagen men imorgon är jag ledig och den ska spenderas med min bästa kompis som bor i Halland.

Nu ska jag ta en pilla av pergotime och hoppas på det bästa.

Hoppas du får en bra dag, kramar i massor
    Hallå =) Hoppas du fått ha en bra dag?? =) 

Äggstockar o livmoder gör mer eller mindre ont varje dag, men ofta på en nivå att det mest är störande (typ 3-5 på skala 1-10), men vid ÄL och vid mens är smärtivån på 7-10. Värken i kroppen lever sitt egna liv, och iomed att det blev en tuff helg fick jag smällen de tre dagarna jag var ledig. Men nu känns det bättre, och jag har äntligen sovit ut! Så inatt blir det inget svårt o vara vaken på jobbet! :D 
    Okej! haha. Duktigt o springa :) Det är något jag INTE gillar haha. Ska försöka komma igång med promenader ordentligt, vi ska försöka promenera så mycket som möjligt på sardinien, så kanske man kan behålla det även hemma sen =) 

Så härligt med ledig dag o kompishäng! Här har det sovits hela dagen fram till 18. Två nätter jobb, sen är jag äntligen ledig i 20 dagar! :) 

Ih, det är så spännande! Haha :D 
    detsamma till dig! Massor med kramar! 
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-08-19 21:47:32 följande:
    Tack!!

Hur mår du?

Kramar
    Här är det okej, lite småtrött, men vaknar nog till strax! Ömmar lite kring livmoder/äggstockar, men annars mår kroppen över förväntan efter en tuff helg, blev en ovanligt snabb återhämtning faktiskt =)

Hur mår du själv? 

kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-19 22:24:25 följande:
    Hallå tjejen =)

Allt bra med dig?

Låter fruktansvärt med den smärtan, den skulle jag aldrig vilja ha. Jag känner mig lyckligt lottad att inte ha någon värk alls, de gånger jag känt riktigt mensvärk måste vara när jag fick mina missfall, då hade jag sjukt ont.

haha, bra att få betalt när man sover, får ni betalt hela nätter eller hur delar man upp det?

Ja det tycker jag att ni ska, idag promenerade jag nere i stranden och såg solnedgången, tror säkerligen att ni kommer få sådan fina stunder nere i Sardinien. ska ni göra några utflykter? Där finns säkerligen mycket att titta på där nere.

Nu ska jag försöka sova lite, är smått sliten idag känner jag. Lite skallebank och stel i nacken, får se om mannen här vill massera lite. =)

Kramar i massor till dig.
    Hej tjejen =) 
    Lite småtrött, men vaknar nog till snart! Förutom lite ömmande kring äggstockar o livmoder har kroppen återhämtat sig över förväntan efter helgen! Bara lite ont i ryggen, vilket är underbart i jämförelse medhur det var i söndags o måndags! :D 

Nej, den önskar jag inte på någon! Så himla glad jag blir att du sluppit värk!! =) Ja, det kan jag tänka mig gör ont :( /skickarkramar

Eftersom jag har vaken natt så får jag full lön inklusive ob hela passet =) Ob-tilläget varierar beroende på om det är helg eller vardag-natt =) Vet inte riktigt hur det fungerar vid sovande jour dock, men då vet jag att man får inte full timlön! Men det är skönt o jobba på nätterna, ofta är det lugnt o när jag är färdig med sysslor så kan jag kika på film/serie/läsa eller skriva som jag börjat nu nyligen =)

Oh, så härligt det låter! :) Ja, vi har två bestämda utflykter, den ena är till grotta di nettuno, som ser riktigt häftigt ut på bild, så dit ska vi nog åka båt! Och så ska vi åka till la pelosa beach vid stintino, vilket ska vara en av medelhavets finaste stränder + en james bond-film har spelats in där =) Vi har funderat lite på en dagstur till korsika, men får se. Beror lite på vad det kostar o hur lång restid det blir, eftersom färjan över är i en annan stad =) Mest blir det nog slapp på terassen, stranden o promenader vid strand o i gamla stan =)

Låter bra o sova isåfall! Hoppas nacken o huvudet ger med sig o det är borta tills du vaknar!
    Massor med kramar =)
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-08-20 08:47:25 följande:

Okej. Har du mens/äl på G?

Vad har du hittat på i helgen, jobb?

Jag mår OK, eller lite deppig. Var ju hos läkaren i förrgår och allt var bra men fortfarande negativa ältest... känslomässigt påfrestande med den här karusellen.

Kramar

Nä :o ägglossning för åtta dagar sen nu :) väntar in bim 27-28 nån gång.

Nej inge jobb den här helgen. Imorgon när jag slutar 0830 går jag på semester! O på lördag ska sambons mamma gifta sig, så vi ska på bröllop igen! :) o på söndag kommer sambons moster med sambo till oss o äter lunch innan de åker hem till dalarna igen! Själv då? :)

Okej! :/ ja det är ju det. Inge kul alls emellanåt :( hoppas ägget lossar snart!!

Idag är jag någorlunda stabil. Som tur är. Satte sig en mamma med en yttepyttebäbis brevid mig nyss. Ser nästan helt färsk ut. Hade det vart några dagar sen hade jag antagligen börjat storgrina.. /Gråtigtjej

Kramar!
Svar på tråden Fertilitetsutredning