• chbw

Fertilitetsutredning

Zazou skrev 2015-08-23 15:00:29 följande:
    Det är ju en liten tröst i allt detta faktiskt, att vi fick hjälp relativt snabbt ändå. Ångrar dock att jag inte gick till privatkliniken direkt, då hade jag kanske också fått hjälp redan efter en månad. Men nu är det på gång iallafall.

Vet inget om spolning. Nästa träff är det som sagt vul och få veta provsvaren. Spolning kanske är steget efter det?
    Jo, det är ju så =) och det är så skönt när man har börjat utredningen o vet att man ska få hjälp =) 

Okej! Du får fråga. Alla gör inte en spolning, vilket jag kan tycka är konstigt, eftersom man annars inte kan veta om något täpper till i äggledarna. De kan ju se bra ut på utsidan, men va täppta på insidan.. Jag trodde det var standard att spola, men beror tydligen på klinik :O
    kram 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-24 09:04:24 följande:
    Godmorgon =)

Vad skönt att allt släppte sen på bröllopet, kan tänka att det blev mycket dans och skoj. =)
    Igår var jag hemma hos pappa och åt middag med syrran, så jag fick mysa med systerdottern, hon är så otroligt söt men igår var hon nästan gnällig hela tiden, så det var inte lika roligt...hehe =)

Ja imorgon är det dags för ultraljud, har faktiskt varit lite nervös nu några dagar nu men det är väl inget jag fasar över egentligen, jag vill bara höra att allt ser bra ut så man känner sig trygg inför kommande ägglossning.

Förstår att ni har en packningsdag idag nu när ni åker imorgon? =)
    Gud så härligt ni kommer få det, ska bli spännande att höra sen hur ni haft det. Njut nu extra och sola och bada lite för mig också.

Idag tänkte jag ut och jogga i skogen igen, köra lite stretching och mysa för mig själv, syrran kunde inte följa med idag, vilket jag tyckte var synd.

Ha en fantastisk resa och jag håller tummarna för att mensen håller sig borta.
    Kramar i massor
    Ja, förra bröllopet försökte jag få sambon o dansa, den här gången fick han tjata på mig ;) Var jättehärligt och roligt! 
    Okej, låter jättemysigt =) haha, ja ibland har de såna dagar också ;) 

Så spännande, du får uppdatera hur det gick sen! Jag kommer kika in lite på kvällarna, eftersom jag har svårt o sova utan mitt kedjetäcke brukar jag kika runt på nätet för att bli trött =) 

Ja, idag blir det packa, betala räkningar och så. Ska hämta min syster vid tåget och handla så hon har mat när hon är här också ;) Jobbigt om hon skulle svälta :P 
    Det ska jag absolut göra! :D

Okej! Synd hon inte kunde haka på, men lät mysigt ändå! =)

Tack! Och jag håller tummarna för att du har ett fint ägg på G! Har packat med både graviditetstest och bindor/tamponger ifall att! Tur jag bara blöder i tre dagar, så jag slipper det under större delen av semestern om mensen kommer! =)
    Massor med goa kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-24 18:41:26 följande:

Hej tjejen =)

Hoppas packningen går bra, nu är jag lite avis allt ;P

Jag lovat att uppdatera hur det gått imorgon, ilar lite i magen när jag tänker på ultraljudet imorgon.

Du skriver kanske en rad här till innan du beger mig, nu ska jag fixa lite käk till mig och sambon ikväll, det blir lite kräftskiva. =)

Kramar i massor

Hej!

Ja nu har vi packat klart. Jag o min syster kollar på skräckfilm o väntar på att tiden ska gå ;) 0120 ska jag o sambon gå till bussen!

Åh har gått så fort fram tills nu! :o

Men oh så härligt med kräftskiva!

O så spännande med ultraljudet imorgon!

Massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-25 11:13:09 följande:

Hej alla.

Jag var nyss på ett ultraljud, läkaren kunde se en äggblåsor på höger och en på vänster äggstock,släpper jag ägg från båda finns det en chans för tvillinggraviditet. Han kunde se att jag kommer ha ägglossning inom 2 dygn, jag har svarat bra på pergotime så nu kan man andas ut lite. Nu hoppas vi på det bästa.

Kram till er alla

Oh så spännande! Håller tummarna!! :)

Massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-25 20:35:08 följande:

Hej =)

Har du landat i Sardinien nu? =)

Som du läste innan gick mitt ultraljud bra idag, känns hur bra som helst. Sambon min är också glad. Nu håller vi tummarna, kör så det ryker. haha

Förövrigt känner jag mig växlande i humören, ena sekunden glad och nästa arg eller orolig.

Läkaren frågade även idag om jag känt mig illamående och det svarade jag JA på direkt.

Hoppas du njuter semestern, spännande att höra hur ni har det sen.

Sänder er kramar (sänd lite sol och bad till mig tack) ;P

Kram

Ja vi landade 1010 :) vart strul med hotellbokningen,men löste sig. Är så tacksam!

Vi har haft en toppen första dag,o nu är det dags att sova :)

Ja jag såg! Vad härligt! Håller tummarna att det tar sig nu!! :)

Tror tyvärr.mensen är på g här. Äggstockar o livmoder värker som.bara den till och från... kommer inte testa mer om inte mensen blir några dagar sen.

Skickar massa kramar o sol o hälsning från havet! Jag vågade bada fast jag var rädd :D

Kramis! :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-25 23:17:39 följande:

Hej =)

Vad härligt att du äntligen är framme, jasså vad var det för strul? Låter jobbigt men vilken tur att det löste sig!!!

Åh vad tråkigt att du misstänker mensen är på väg =(

Hoppas du slipper den värsta av smärtan, tråkigt när man är på semester.

Härligt att du vågade ta ett dopp, jag har också en himla respekt för havet.

Du får berätta mer om  semestern sen, nu ska jag försöka sova lite.

Känner mig spänd i nacken och tänkte lägga mig på spikmattan =)

Kramar i massor, sov gott...

Tydligen hade vi,trots massor med dubbelkollar o så,råkat boka från 26 och inte 25. Men de hade ett rum ledigt så vi fick det,så vi slapp leta annat boende en natt :) ägaren här är verkligen toppen. Supertrevlig osv.

Ja mensen kom nu idag :( prick på uträknad dag efter ägglossningen.. Ska leta upp ett apotek o se om de har några mildare värktabletter än mina starka,känns som jag kommer må illa om jag tar dem i den här värmen,när jag dessutom äter mindre än vanligt :o får bli ett par dagar utan bad för mig. Kika på sambon när han badar :p o nu kan jag ta nått glas vin också, eftersom det inte är nån bäbis på g än!

Näata vecka på vår.förlovningsdag ska vi nog åka på en dagstur med lunch, bad o snorkling på en båt iallafall :) så hoppar vi över middag efter o köper led lite frukt o sånt på nån affär o äter på terassen.

Ja det var härligare än jag trodde :) inte så kallt heller utan bara svalkande :)

Hoppas nacken känns bättre idag! Massor med kramar :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-26 22:15:23 följande:

Hallå girl =)

Vilken tur att det löste sig, hihi...hehe fick mig att tänka på när vi skulle hem från Florida och missade flygplanet, vi hade kollat fel på tiden och fick sova över på flygplatsen, hehe..

Ja njut nu av ett glas vin på semestern, kolla in de härliga solnedgångarna och dröm dig bort.

Åh vad ni kommer få det mysigt på er förlovningsdag, fantastiskt firande...njut, njut och njut av er fantastiska dag tillsammans.

Idag känns det bättre i nacken, tränat lite yoga nu alla dagar denna veckan.

Gick en lång promenad i skogen också idag, där samlar jag verkligen energi och kraft.

Idag har jag troligtvis ägglossning, har molande värk på höger sida, men känner något på vänster också. Har enormt med lust och flytningar.

Vi har myst till det både igår och idag sen tänkte vi ta en runda imorgon också, haha då borde man väl ha prickat den magiska dagen?

Läkaren trodde jag skulle ha ägglossning inom 2 dygn så man får hoppas på det.

Ha en fortsätt trevlig semester....kramar

Ja, det var skönt :) vi var helt slut då också, hade rest sen 0128 när vi kom.fram vid 11 haha. Så är superglad det löste sig fort :)

Ja, ikväll ska vi köra picknick på.stranden till solnedgången! Längtar redan haha :)

Bra att nacken känns bättre,o så härligt med yoga och skogspromenad!! :)

Oh så spännande! Ja då borde ni ju ha täckt ägget/en :) nu blir det nästa väntan! Hur långt brukar du ha mellan äl och mens?

Tack,det ska jag ha! Förhoppningsvis blöder jag vara idag och imorgon, sen blir det äntligen bad igen :)

Massor med kramar!
  • chbw
    Zazou skrev 2015-08-27 09:23:58 följande:

Frustrerande är en underdrift :)

Vet dina vänner om vad du går igenom? Jag berättade för de jag trodde skulle ge mig stöd genom detta, visade sig att de inte var det minsta intresserade. De snarare ifrågasatte varför jag ens sökt hjälp, "andra provar ju i flera år först". En annan svarade genom att ta upp senaste festen hon var på. Inte ens ett "okej" fick jag som respons. Tur jag har sambon som är med på tåget, men det är sorgligt tycker jag.

Förlåt nu kapar jag er lite, men blev så ledsen när du skrev hur dina vänner har svarat på vad ni genomgår :( är ju verkligen inte okej nånstans. Fy så dåligt av dem! Okej attman kanske tycker det är jobbigt att prata om, och att detär främmande för en själv, men man kan ju visa lite omtanke iallafall...

Vi har inte berättat för så många egentligen. Jag har pratat lite med min farmor, två kollegor och min ena syster och alla har varit stöttande,vilket är skönt. Dock är det ju bara sambon som ser hur jobbigt jag tycker det är,eftersom jag längtat så länge.. Vill inte riktigt prata om just den delen med någon annan.. Pratade med en annan kollega (kille) om att min läkare sagt att mina äggstockar troligen inte släpper så många ägg, o han undrade om jag inte kunde frysa in ägg då, så jag har på lager. Så go :)

Kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-28 08:56:02 följande:

Hej =)

Hoppas picknick och solnedgången var en fantastisk upplevelse? =)

Hur har du det med mensvärken?

Japp, idag blir det träning inomhus med syrran och hennes familj. =)

Ska bli jätte roligt.

Jag vet faktiskt inte hur långt mellan äl och mens men jag tror nästan exakt 14 dagar, jag tänkte faktiskt se om jag inte skulle ta test dagarna innan beräknad mens, jag räknar med att den inte kommer om 14 dagar från och med idag :P

Igår kände jag verkligen aktivitet i båda äggstockarna. Spände och drog på båda sidorna samt att jag hade massa sådana sega flytningar, hade enormt med lust också. Vi har myst till det både i tisdags, onsdags och igår, tänkte på en runda sen igen också.

Hoppas du njuter av sol och bad...kramar =)

Blev ingen picknick igår, stället vi skulleköpa take away på var stängt, så vi kör på picknick en annan dag :) men det var en mysig kväll ändå!

Mensvärken ligger på så låg nivå att jag bara störs lite av den ibland. Mycket märkligt eftersom jag brukar behöva morfin för att få bort udden av smärtan, och nu har jag inte tagit en enda värktablett.. Hade rejält ont en stund i onsdags, men sen har det vara varit småmolande.. Tror det delvis beror på värmen. Har knappt ont i lederna heller :)

Okej, låter härligt :)

Så spännande! Håller alla tummar jag kan! :)

Låter ju verkligen lovande iallafall!! :)

Av solen iallafall! Hoppas på bad imorgon. Är verkligen toppenhärligt här! Längtar tilla jag kan bada igen :)

Massor med kramar
  • chbw
    Zazou skrev 2015-08-28 23:25:41 följande:

Vad bra att du kapade ;) för nu kom jag att tänka på en annan grej, när du nämner kollegorna. Jag har inte berättat för någon på jobbet än. Tror ni jag kommer behöva göra det om jag får börja på Pergotime? Hur ofta behöver man in då. Hoppas jag kan komma in innan jobbet..

Haha sån tur då ;)

Tror inte du måste säga något. Har för mig att de inte kan kräva att veta varför du går på läkarbesök.

Jag har tur, jobbar ju natt så kan ta alla besök på dagtid :)

Nu har jag inte pergo,o kommer inte få. (kommer få sprutor), men det är väl ett ultraljud efter x antal dagar o sen är det väl inget mer förutom om man skulle bli överstimulerad eller om man blir gravid? :) jag kan ha helt fel här också :p
    Zazou skrev 2015-08-28 23:27:52 följande:

Jag pratade faktiskt med dom och de visste inte riktigt vad de skulle fråga, var deras försvar, just för att de va rädda för att va okänsliga. Men någonting är bättre än ingenting ändå..men nu vet de hur jag känner!

Mam behöver ju inte fråga något, om man inte vill, men man kan ju visa att man finns om personen behöver prata (t.ex.) :o :/ har de själva inte gått.igenom något där de behövt stöd från närstående? ;o
Svar på tråden Fertilitetsutredning