• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-09-06 19:31:36 följande:
    Hej =)

Hehe, du behöver inte ursäkta jag skriver också ut vissa läskiga detaljer ;P hehe
    Jag är väldigt säker på att jag inte är gravid denna månaden heller, fan vad frustrerad jag känner mig nu. Jag kan ju ha fel men det tror jag tyvärr inte.

Beställde hem graviditetstest i början av förra veckan men jag har fortfarande inte fått testerna, skulle ha testat imorgon men jag får vänta. Hoppas testerna dyker upp imorgon i brevlådan i så fall testar jag på tisdag istället.

Tack för infon, jag tror jag har beräknad mens på onsdag eller torsdag.
    Känns i alla fall som att den snart är på väg. =(
    Jag har fått tre kurer pergotime utskrivna av läkaren men det verkar som om man läser runt att många får fler än så, kan ju vara något att ta medans man ändå väntar på IVF, men jag hoppas verkligen inte att vi behöver vänta så länge.
    Hur ser det ut för er nu, snart drar du väl igång med sprutorna? tar du sprutorna när du får mens då eller?

Hehe, ja det kan man undra. vi har heller inga fler i släkten som haft svårt att få barn, min mamma hade svårigheter men hon fick också sprutor och blev gravid med två, hehe =)
    Vem vem, man får kanske gå i hennes fotspår och få två direkt, det är ju en höjd chans till fler när man blir stimulerad.

Spännande med termometer, är det en sådan man tar temp med från mens fram till ägglossning? Har fundera på att prova den  metoden faktiskt, mamma berättade att hon använde temp när hon skulle göra oss. =)

Tack för tipset, ska kolla upp den sidan. =)
    Igår kollade mina gäster på fotoramarna vi satt upp i vardagsrummet, hehe det blev uppskattat, särskilt när dom såg att dom också var med på några, haha...
    Jag hade min syster och våra barndomsvänner med respektive och barn var på besök här igår, hehe...

Nu ska jag vila, kramar i massor
    Hej =)
    haha, blir lätt sånt i sammanhanget ;) okej :( än är inte bim här så håller tummarna för dig!! 

Okej, vad lustigt! Varifrån beställde du? :O Där jag beställde först (graviditetskollen) kom de dagen efter. På swish får man vänta typ två veckor, men de är ju från kina så tar ju ett tag.. 

Usch inge kul att det känns så :( Kände på mig att mensen skulle komma nu på resan också, o såklart.. Fy vad kroppen kan vara en riktig svikare ibland. Trots en försöker göra allt för att vara en bra värd åt den! :O 
    Ja okej. Nä, eftersom du svarade så bra borde ju pergon fungera tycker man!! 
    Ja, när jag får nästa mens ska jag ringa kliniken och boka in ett ultraljud på dag fem. Efter det ska jag väl få sprutorna, har inte fattat exakt hur det fungerar. Fick en lapp, men den har jag lagt på ett bra ställe jag inte kan hitta... :p Tror vi får tre sprutförsök med vanligt sex hemma, om det inte funkar ska vi testa med inseminering, och fungerar inte det blir det ivf.. Hoppas verkligen på sprutorna nu, är så hormonkänslig, så de hormonerna räcker tycker jag. Ivf-hormonerna är ju mycket fler :/ 

haha ja! =) okej! Ja, justja det berättade du! Ja två på en gång skulle vara häftigt. Få dubbel lycka på en gång efter så lång tid med väntan på att bäbis vill flytta in i magen =) 

Ja.. Eller jag tempar hela tiden =) Varje dag när jag vaknar, innan jag går upp och så skriver jag in i en app o följer kurvan. Temperaturen höjs ju vid ÄL och håller sig höjd till mensen, och så kan den bli ännu ett snäpp högre vid eventuell graviditet. Rätt spännande faktiskt! Jag kommer få en temp (oanvänd såklart) över, råkade vinna två på tradera haha :p. Om du vill skulle jag kunna skicka den ena till dig? =) Annars kommer den bara bli liggande :p

Ja gör det! =) klickade hem fotobok, förstoringar, kollage och en liten bild haha. Bananas. Gillar egna bilder =) Ååh mysigt! Ja, jag har märkt att folk uppskattar när de är med på bild hemma hos andra! :D 
    Åh, så mysigt! Var det bra på pannkakshuset då?? Glömde fråga det =) 
    Vad har du för planer i veckan? Mycket jobb?
    Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-07 18:05:34 följande:
    Hej

Allt bra idag?

Idag har menssmärtorna börjar komma, så mensen är säkerligen på väg.
    Har redan ställt in mig på att ta nya tag och få känna hopp igen inför kommande ägglossning, hatar verkligen denna tiden innan man vet om man är gravid eller ej, orkar snart inte med detta längre, finns inget annat i tankarna och jag blir galen på på detta väntandet.

Jag tror jag beställde mina tester från billigatester.se, kollade brevlådan idag men tyvärr har testerna inte dykt upp, skulle tagit ett test idag men då sparar jag dom istället, hehe.

Gud vad snällt av dig tack så jätte mycket, det skulle vara roligt att få en sådan, kanske kan öka chanserna till en graviditet. =)
    Men i så fall vill jag skicka något till dig som jag vet du behöver. =)
    Kan skicka adresserna i privat meddelande om det går?

Det var riktigt bra på pannkaksladan, där fanns typ 100 olika pannkakor (lakritspannkakor, bananpannkakor, friterade pannkakor, ja verkligen allt.
    Sen utanför ladan finns både djur och stor lekplats till barnen, dit hoppas jag få åka en vacker dag med mina egna barn.

Idag har jag myst med syrran bebis halva dagen, jag sjöng för henne och hon har aldrig skrattat så mycket, tror hon älskar sin moster och det glädjer mig.

Nu ska jag fixa käk, vi hörs senare. kramar i massor

Hej =) 

jodå, rejält trött, men avslappnad efter massagen också! Bara ett par dagar ledigt kvar nu, men blir nog skönt o komma in i lite halvrutiner igen!

Okej så typiskt :( :( Ja, det är så absolut okul att det inte finns när man bara väntar efter äl.. Fy.. Såg på youtube-klippet du la upp nu.. Så fint det var. Och det fick mig o tänka på vad folk säger, när jag pratat o längtat. Är ju inte så många jag pratat med.. Får höra flera "ta det lugnt, du är ung, du har tid på dig" osv. Blir så less. Det är väl skitsaksamma att jag är ung? Vill ju NU inte om tio år... Har alltid velat ha barn o har längtat sen jag var 17-18, det är över sex år. Ville bli klar med plugg o ha lägenhet först... Till och med min mamma sa förra året, (typ precis innan jag o sambon började försöka) när jag var ledsen o började grina mitt i en affär för att jag inte visste om jag kunde bli gravid ens, pga endometriosen, att jag har så låååååång tid på mig, ta det lugnt. Vänta ett år innan du börjar oroa dig. Och så vidare. Har därför inte berättat att vi försöker... Och när jag berättade att jag fått rekommendation att kolla om jag har ägglossning o göra utredning för o veta om det går tyckte hon att "det kan du ju vänta med, du har tid".. Inte en gång verkar det som hon tänkte på att det kanske e därför jag är ledsen, för att jag vill NU... Helst för ett år sen....

åååh. gnällspik deluxe ikväll känner jag! Sorry =)  Blir så ledsen bara. Tycker det är vår tur nu, alla här inne, och alla som fått kämpa och som inte önskar något annat än ett litet frö som vill bli en bäbis! <3

Ja, okej. vad lustigt att de inte har kommit än :O Jag funderar på att beställa hem ett par clearblue plus.. De är så dyra, men de ska tydligen va de bästa som jag förstått det.. 

Ja vad kul! =) Jag skickar den så fort den kommer hit. Borde komma imorgon eller på onsdag. Men gulledu!! =) Jag testar att skicka ett PM till dig! 

Men åååh så spännande det låter med alla pannkakor! Och vilket paradis för barnen! Dit vill jag också åka nån gång =) 

Men du så himla härligt! Bäbisskratt måste ju vara bland det bästa som finns. Har massa filmklipp från när min yngsta lillebror var bäbis, och verkligen gapskrattar. Som plåster på själen verkligen! <3 Jag kommer nog filma och fota mycket sen, haha. Stackars framtida ungar ;) Såklart hon älskar sin moster! <3

Åh, härligt! Vad blir det för mat?? Här blev det enkelt. Tomatsoppa på passerade tomater, sojagrädde och massa kryddor med bröd att doppa :D 

massor med kramar!! 

• chbw
    Zazou skrev 2015-09-07 21:33:54 följande:

Hej på er!
    Tänkte bara slänga in en bitter tanke här. Nu är jag på cd120 och det senaste halvåret har jag haft 2 cykler. Hoppas verkligen det finns hopp för oss, tiden fram till nästa möte är verkligen seg!

Hej!
    Så otroligt drygt när det ska strula så :/ Min längsta cykel har varit på 81 dagar o jag blev nästan galen... 
    Kan du inte få läkemedel o framkalla mens o ägglossning? 
    hur var det nu? var i utredningen var ni?
    kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-08 08:22:50 följande:

Hej =)

Åh vad skönt att få massage, hur ofta får du det? Funderar på om man inte skulle boka tid till en massör, nacken och ryggen är bättre nu och jag har inte haft spänningshuvudvärk sen jag började gå till sjukgymnast.

Ja eller hur, det är ju nu vi längtar och vill ha vår efterlängtade barn. Inte om hundra år. Jag minns att jag fick höra efter mina missfall,att det var lika bra att jag fick missfall, jag vill väl inte ha ett utvecklingsstört barn!! Det är väl inte det man har längtar och drömt om under alla veckorna man fick vara gravid, barnet jag såg i mina drömmar kommer aldrig födas till världen och det kändes som en förlust.

Ja det var väldigt härligt att höra hennes bebisskratt, hehe. =)

Förresten jag pratade med syrran igår om mina tankar kring namngivningsdagen som jag visste skulle hon aldrig döma mig, utan hon förstår mig.

Hon hade tänkt på mig i lördags när vi träffade våra barndomsvänner,( våra gemensamma vänner(, alla har barn utom jag och hon hade undrat hur jag mådde under kvällen men jag tyckte bara det var så skoj.

När börjar du jobba igen? =)

Jag skickar iväg din överraskning idag med posten, eller imorgon men troligtvis idag. Nu ska jag fixa till mig inför dagens arbete. Hoppas du får en bra dag. Sänder dig massa goa kramar.

Ja toppenskönt :) ungefär två gånger i månaden. Toppen eftersom jag har svårt o slappna av! Ja gör det! Så värt! Å vad härligt det är bättre nu sen sjukgymnasten!!

Ja men precis! Men fy fan rent ut sagt. Vem säger något sånt?! Det spelar väl heller ingen roll om barnet är friskt eller utvecklingsstört eller har något annat funktionshinder. Det är fortfarande ens barn! Åh vad arg jag blir!! Och enligt min erfarenhet är många utvecklingsstörda/fubktionshindrade barn o vuxna hundra gånger mer empatiska än de människor som kan kläcka ur sig en sån sak. Och dessutom är de precis lika mycket människor o lika mycket värda som alla andra!!! Ja, det äe nog skitjobbigt till och från med funktionshindrade barn, men det är det också med såkallade normalstörda barn.

Sorry för utbrottet haha. Funktionshinder är mitt område och drömmen är att få arbeta med funktionshindrades rättigheter på något sätt, som ju ska vara precis samma som för alla andra. Men samhället är fortfarande så exkluderande :(

Kan tänka mig det!! :) åh vad härligt att hon inte dömer o förstår dig. Precis så som en syster ska! Vad glad jag blir :)

Börjar jobba igen på torsdag natt!

Gulledu! Hoppas du får en bra jobbdag!

Massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-08 21:33:52 följande:

Hej tjejen =)

Jag har faktiskt bokat tid till akupunktur idag, har läst mycket studier om det gällande stress, PMS och barnlöshet, kan ju vara värt att prova. Nu när man springer till till läkaren stup i kvarten har man ju tjänat ihop till ett frikort, hehe.

Har du provat akupunktur någon gång? Hört någon som provat? =)

Du behöver inte be om ursäkt, jag förstår dig så väl.

Tyvärr är många människor empatilösa i sådana här situationer, slutar tyvärr aldrig förvånas. Min bästa kompis syster har en son som är funktionshindrad, han blir alltid så glad när vi kommer och hälsar på, har alltid ett leende på läpparna. =)

Hoppas du haft en bra dag, vad du än hittat på? =)

Nu ska jag vila efter en lång dag på arbetet, kramar i massor

Åh spännande med akupunktur! Oh går det på högkostnadsskyddet? Mitt frikort gick ut 1september, så måste börja om igen. Men får nog ihop rätt fort tror jag.. Brukar bli så :p aldrig testat själv.. Men läst att många rekommenderar det! Berätta hur det var när du gjort det! :)

Nä tyvärr är det ju så. Människor i sina rosa perfekta bubblor..

Åh så härligt med en glad unge :)

Ja, har haft en bra dag trots allt. Mitt busskort försvann när jag var ute o åkte. Fyllde på igår, så 800 kr åt skogen :( fick köpa nytt men kom på.en lösning som vart hälfteb så dyr iallafall. Sen var jag hos mitt ex o hans familj o lämnade lite bilder till dem o åt god middag o pratade judo :) exets pappa är min gamla judotränare. Var förbi tygaffären också och köpte två fantastiska tyger! Längtar till o få sy något av dem :)

Har du några planer imorgon? Jag ska försöka vända dygnet nu och förhoppningsvis sover jag länge imorgon! Blir skönt :) sista lediga dagen. Ska bara ta det lugnt tror jag!

Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-09 08:12:00 följande:

Hej

Japp, akupunktur går på högkostnadsskyddet, tack och lov.

På denna sidan bokade jag akupunktur, ska bli väldigt spännande, undrar om jag inte ska berätta om våra svårigheter om att bli gravid? Jag sa bara att jag kände mig stressad, hade mycket PMS, spänd nacke och rygg men allt detta beror ju egentligen på att jag är stressad över att vi inte blir gravida.

www.cityrehab.nu/akupunkturhelsingborg.html

Låter som om du hade en trevlig dag igår, förutom busskortet såklart. Jag och min sambo delar på busskort och bil och det händer väldigt ofta att jag både slarvar bort busskort och bilnycklar, jag är så himla glömskt och slarvig men sen kan man ju ha oturen att bara tappat det eller något.

Idag ska jag ut och springa i skogen tänkte jag med syrran sen hem och laga en snabb och enkel lunch, senare ska jag träffa en vän som jag inte träffat på flera åt, ska bli skoj. Vi gick i samma klass på gymnasiet och haft kontakt från och till under alla åren.

Hoppas du återhämtar dig nu innan jobbet drar igång på allvar igen.

Mys och ta hand om dig, vilken dag är du på idag innan kommande ägglossning.

Minns att du tipsade om en tråd för långe sedan, där man skulle ha sex på olika dagar innan ägglossning, minns du vad den heter? Kramar i massor =)

Åh vad spännande. O vad bra att det går på högkostnadsskyddet :) ja, kanske bra o berätta det. Kanske de kan göra något!

Ja, förutom busskortet var det väldigt trevligt :)

Okej :o jag har inget körkort än, o bilen är så dålig så vi vågar bara åka med den till.mataffären när vi handlar haha.

Just busskort nycklar plånbok o mobil är jag så rädd att tappa, så är extremt noga,dubbelkollar allt flera gånger så fort jag går utanför dörren :p Var tydligen inte oå banan riktigt igår. Skönt bara att det inte var plånbok mobil eller nycklar! :o

glömsk är vi två om o vara! Minnet gör inte som.jag vill :p kan komma ihåg.mitt telefonnummer vi hade hem när jag var sex år, men inte var jag lagt t.ex. En bok dagen innan... :p

Åh det låter som en härlig dag!! :)

Ja. Känner mig iallafall bättre än innan semestern, så den behövdes verkligen! Kommer vara ledig iallafall en vecka igen i oktober, så det blir skönt :)

Idag är jag på cykeldag 15, har haft äl på dag 20 eller 21 senaste tre gångerna, så nån gång mellan måndag och onsdag borde det bli :)

Hur känns det för dig?

Minns inte vad den heter tyvärr :/ får försöka hitta den :)

Jag kommer skicka termometern idag, näe jag har sovit. Ska precis sova efter samtal.med min chef :)

Men du borde få den på fredag hoppas jag!! :)

Det är en naturalcycles termometer, men man kan ju använda andra appar. Jag har flera (typ fem eller sex st :p) som jag använder haha. Gillar fertilityfriend mest tror jag :) den är gratis o man får 30 provapå vip-dagar. Men den är kul med statistik o sånt man får se :)

Hoppas det blir en fin dag hos er!

Massor med kramar
  • chbw

Tess1984 - Ja något verkar va extra struligt nu. Kan inte citera ditt inlägg heller! Hoppas de löser det fort.

Haha vad jag känner igen mig! Koder och siffror har jag av någon anledning rätt för, förutom datum.. Allt annat är borta om jag inte skriver ner det eller gör exakt samma varje dag (typ lägger nycklarna på samma ställe varje gång osv) haha

Oj hoppas du får sova bra inatt! Trist att du känner mensen på g :/
    Vad härligt det låter o hänga med vänner man inte träffat på länge! Ja.. Jag håller med dig :( idag är en dag då det lite känns som att det aldrig kommer hända.. Fast jag vet ju att det kommer nån gång. Känns så avlägset bara.. Vill inte vänta mer!

=) Ja jag fick brevet idag, TACK vad gullig du är! Vad glad jag blev =) Jag skickade med en extra liten överraskning som jag hoppas du kommer gilla!

Man kan börja när som helst vad jag vet =) Men man ska tempa när man vaknat, när man fortfarande ligger i sängen. Jag har min temp på sängbordet för att inte glömma =) Nä precis, det ska funka med bara tempen. Jag tycker det är skönt att komplettera med äl-tester dock! =) Men tempen ska säga till, alltså man får en temperaturhöjning med ca 0,2-0,5 vid äl och så håller det i sig till mensen kommer o då sänks den igen, om man inte är gravid. MIn temp sänktes inte förrns efter dag 3 ca i cykeln dock, så diffar nog lite för olika kvinnor =)

Oj oj! haha känner igen det där ;) Hoppas han slipper dra på sig något ordentligt!

Har sytt ett litet set nu, med body och byxa i de nya tygerna jag köpte igår. Är så himla nöjd! :D Och tygerna är bland de finaste jag sett. Och så himla mjuka!! Får se om bilden vill följa med inlägget... :p
    Hoppas du får en fin dag imorgon! Jag ska mest sova och sen åka till jobbet på kvällen..

Massor med kramar!

• chbw
    Zazou skrev 2015-09-10 12:01:32 följande:

Jag kapar er lite om det är okej!
    Jag har också tempat och har inga goda erfarenheter. Jag flög upp och ner varje dag och fick aldrig något riktigt mönster. Nu har jag bara tempat två cykler då varje cykel tydligen är 4 månader lång. Men jag skulle komplettera med äl-stickor om jag hade varit lite mer normal ;)

Och du nämner tyger, har du hittar dom online? Letar tyger men har svårt att hitta fina tyger online. De två butiker som finns här i närheten har tyvärr inte så mycket ruljans i sitt utbud ;(

Klart det är okej =) 
    Nä, tror det är olika för alla och jag kompletterar också med symtom (känner tydligt när äl är på g) och med älstickor. Dock tror jag att det nog är jämnare nivå på tempen om man är mer regelbunden.. Men har inte läst på tillräckligt. Vet bara att min temp varit över 37 efter äl och på ca 35.9-36.3 innan. Men det är klurigt. För en del funkar det ju verkar det som, men alla är ju individer =)

ja =) Jag handlar oftast från stoff och stil. jonic-textil, jofotex och så har jag spanat in rosa huset (alla på nätet). Ohlssons tyger har också en hel del fint =) Även anettes atelje, lilofant och memba. Alla finns på nätet och har jättefina tyger =) 
    kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-09 21:49:39 följande:

chbw, tyvärr kunde jag inte citera ditt inlägg, familjeliv blir ju bara värre och värre tycker jag, hoppas dom gör någonting åt detta, för det är sjukt segt att skriva här nu.

Haha ja är också otroligt glömsk, har problem med alla koder jag ska lära mig, glömmer folks namn, känner ofta inte igen folk, tappar bort saker, har typ minne som en guldfisk. Sambon blir sjukt irriterad på mig ibland. Tror ibland jag lider av en diagnos eller något, haha.

Idag känner jag mig sjukt trött, vill bara sova just nu. Mensen har inte dykt upp än men jag känner att den är på gång. Testerna säger att jag inte är gravid så har tyvärr inga förhoppningar där. PMS delux känner jag nu.
    Jag kom för ett tag sen hem från min en gammal kompis som jag inte träffat på flera år faktiskt, så det var väldigt trevligt. =)
    Övrigt känner jag mig stressad över hela denna situationen, hatar verkligen denna ovissheten, orkar snart inte vänta länge...vill bara ha en växande mage och bebis.

Du är bara för snäll, vad glad jag blir att du skickat den, tackar så väldigt mycket. Har du fått ditt paket än? =)
    Tack för tipsen om apparna. När kan man börja använda tempen? Måste man samma dag som mensen kommer?
    Om man använder temp varje dag, behöver man då använda ägglossningstest? Borde väl funka med bara tempen?

Nu ska jag snart in och krama sambon i sängen, han har ont i huvudet idag och känner sig krasslig och ni vet ju säkert hur illa det kan vara när killar är sjuka, haha.

Kramar

Nu verkar det gå o citera =) 

^ svarade på ditt inlägg ovanför, men gick itne o citera då. Så struligt det verkar vara på fl just nu :/

kramar

• chbw
    Redcat skrev 2015-09-12 20:58:00 följande:

Hej alla här inne jag smiter in här hihi jag och min sambo har precis börjat med våran utredning har vart på ett möte med kuraton och dom tog då två blodprov på mig vi har försökt i 1 år och 2 månader det kommer bli första barnet för oss båda. ska tillbaka och träffa doktorn nästa vecka min sambo va och lämnade sitt prov veckan efter vi va där eftersom vi va dit på fredagen och då kunde dom inte ta emot han prov burk.

Han va dit förr förra veckan på torsdagen och vi ska dit på tisdag, tror ni att vi kommer även få svar på hans prov då? Dom sa iallafall att vi skulle få svar på blodprovet

Jag har riktigt oregelbunden mens så det va därför dom tog två blodprov sa dom :-/ min mens de senaste månaderna har vart 37 dagar i april, 43 i maj, 23 i juni, 16 i juli och 38 i augusti, har en app på mobilen för att hålla koll och enligt den så ligger min cykel i snitt på 26 dagar.

Enligt appen så skulle jag ha mens den 10 sep så jag är nu 2 dagar efter bmi jag försöker att inte ha nå förhoppningar eftersom jag vet att min mens är knäpp, men jag har riktigt ömma bröst (vaknade igår av smärtan för att jag låg på mage), konstig verk i nedre magen och mycket flytningar. Hur tycker ni att jag ska göra?

Hej! Kul att du vill vara med här :)
    Skönt att utredningen har börjat och att proverna är lämnade. Ni borde kunna få svar på hans prov då också! Håller tummarna. 

Dumt att den är oregelbunden. Har den alltid varit det? Kanske är det pcos? Min mens blev oregelbunden pga sköldkörteln, innan det var den alltid regelbunden. Fast har pcos också.. så kan släppa tomma äggblåsor.. Hela den här cirkusen är så rörig! Gillar apparna för att hålla reda på cykeln, använder 6 st haha, jag vet är lite galen, men kan inte bestämma mig vilken jag gillar bäst! :o . Tempar du också? Jag började tempa i juli, men varit dålig på det fram till cykeln nu som jag tempar varje dag =)

har du tagit ett grav.test eller ägglossningstest? Kan ju vara symtom både på äl, grav el mens =) hur brukar du känna vid mens/äl? 
Svar på tråden Fertilitetsutredning