Fertilitetsutredning
Hehe, du behöver inte ursäkta jag skriver också ut vissa läskiga detaljer ;P hehe
Jag är väldigt säker på att jag inte är gravid denna månaden heller, fan vad frustrerad jag känner mig nu. Jag kan ju ha fel men det tror jag tyvärr inte.
Beställde hem graviditetstest i början av förra veckan men jag har fortfarande inte fått testerna, skulle ha testat imorgon men jag får vänta. Hoppas testerna dyker upp imorgon i brevlådan i så fall testar jag på tisdag istället.
Tack för infon, jag tror jag har beräknad mens på onsdag eller torsdag.
Känns i alla fall som att den snart är på väg. =(
Jag har fått tre kurer pergotime utskrivna av läkaren men det verkar som om man läser runt att många får fler än så, kan ju vara något att ta medans man ändå väntar på IVF, men jag hoppas verkligen inte att vi behöver vänta så länge.
Hur ser det ut för er nu, snart drar du väl igång med sprutorna? tar du sprutorna när du får mens då eller?
Hehe, ja det kan man undra. vi har heller inga fler i släkten som haft svårt att få barn, min mamma hade svårigheter men hon fick också sprutor och blev gravid med två, hehe =)
Vem vem, man får kanske gå i hennes fotspår och få två direkt, det är ju en höjd chans till fler när man blir stimulerad.
Spännande med termometer, är det en sådan man tar temp med från mens fram till ägglossning? Har fundera på att prova den metoden faktiskt, mamma berättade att hon använde temp när hon skulle göra oss. =)
Tack för tipset, ska kolla upp den sidan. =)
Igår kollade mina gäster på fotoramarna vi satt upp i vardagsrummet, hehe det blev uppskattat, särskilt när dom såg att dom också var med på några, haha...
Jag hade min syster och våra barndomsvänner med respektive och barn var på besök här igår, hehe...
Nu ska jag vila, kramar i massor
haha, blir lätt sånt i sammanhanget ;) okej :( än är inte bim här så håller tummarna för dig!!
Okej, vad lustigt! Varifrån beställde du? :O Där jag beställde först (graviditetskollen) kom de dagen efter. På swish får man vänta typ två veckor, men de är ju från kina så tar ju ett tag..
Usch inge kul att det känns så :( Kände på mig att mensen skulle komma nu på resan också, o såklart.. Fy vad kroppen kan vara en riktig svikare ibland. Trots en försöker göra allt för att vara en bra värd åt den! :O
Ja okej. Nä, eftersom du svarade så bra borde ju pergon fungera tycker man!!
Ja, när jag får nästa mens ska jag ringa kliniken och boka in ett ultraljud på dag fem. Efter det ska jag väl få sprutorna, har inte fattat exakt hur det fungerar. Fick en lapp, men den har jag lagt på ett bra ställe jag inte kan hitta... :p Tror vi får tre sprutförsök med vanligt sex hemma, om det inte funkar ska vi testa med inseminering, och fungerar inte det blir det ivf.. Hoppas verkligen på sprutorna nu, är så hormonkänslig, så de hormonerna räcker tycker jag. Ivf-hormonerna är ju mycket fler :/
haha ja! =) okej! Ja, justja det berättade du! Ja två på en gång skulle vara häftigt. Få dubbel lycka på en gång efter så lång tid med väntan på att bäbis vill flytta in i magen =)
Ja.. Eller jag tempar hela tiden =) Varje dag när jag vaknar, innan jag går upp och så skriver jag in i en app o följer kurvan. Temperaturen höjs ju vid ÄL och håller sig höjd till mensen, och så kan den bli ännu ett snäpp högre vid eventuell graviditet. Rätt spännande faktiskt! Jag kommer få en temp (oanvänd såklart) över, råkade vinna två på tradera haha :p. Om du vill skulle jag kunna skicka den ena till dig? =) Annars kommer den bara bli liggande :p
Ja gör det! =) klickade hem fotobok, förstoringar, kollage och en liten bild haha. Bananas. Gillar egna bilder =) Ååh mysigt! Ja, jag har märkt att folk uppskattar när de är med på bild hemma hos andra! :D
Åh, så mysigt! Var det bra på pannkakshuset då?? Glömde fråga det =)
Vad har du för planer i veckan? Mycket jobb?
Massor med kramar!