• chbw

Fertilitetsutredning

Redcat skrev 2015-09-14 19:31:04 följande:
    Okej det enda jag har nämt är att vi försöker skaffa barn och det är till en kompis och min mormor. Har inte nämnt något om utredningen till någon.. Får också höra dom sakerna.. testade min mamma för några månader sen med att ta upp om barn och sånt och då fick jag höra samma de du skrev m.m. Så har bestämt att hålla henne utanför det här tills det inte går längre Min mormor är den enda jag litar på att hon inte säger det vidare men är som sagt lite svårt att prata med henne nu när hon är i Spanien jag känner också så att längtar man så längtar man min mamma va 18år när hon fick min stora syster och 20 när hon fick mig så tycker på ett sätt att hon borde förstå:-/
    Redcat skrev 2015-09-14 19:40:41 följande:
    Det handlar om vampyrer vet inte om det hjälper hehe det är nog så man får gö för att få bort spärren vet att jag hade svårt förut när jag va yngre att följa med i filmer/serier utan text när dom pratade engelska men nu så kan jag nästan inte titta på något om det finns text för att det stör mig min syster älskade dom böckerna vet inte riktigt hur många gånger hon har läst om dom nu XD hihi

Jag har bilder på datorn kan lägga till en bild i morgon Okej jag älskade mönstret på tyget du använde

Ja det är verkligen härligt
    Okej =) Jag nämnde faktiskt för min mamma idag att jag ska få sprutorna snart och att vi försökt i ett år o att jag troligen inte har ägglossning. Hon tog det förvånansvärt bra och sa ingenting dumt. För ett år sen sa hon att jag minsann borde vänta ett år till när jag var ledsen för jag inte visste om jag kunde få barn ens pga endon.. Så känns som ett steg framåt. Men så har vår relation gått från inte bra alls till mycket bättre nu =) Var skönt o få spy ur sig lite av det o fråga om hon visste om det var någon mer i släkten som hade haft svårt. Hon har blivit gravid lätt så det är inte därifrån iallafall, om det ens är ärftligt :o 
    Okej! Ja man tycker hon borde det! Min mamma var 18 när hon fick mig också =) 

Okej! =) Får kika på vad de är för böcker! Ja, jag tror det behövdes. I skolan innan det läste jag alltid böckerna på svenska o recenserade på engelska.. hehe. 
    Haha är likadan. Gillar inte text. Speciellt inte på bio :p 
    Åh ja gör det! vad spännande :D jaaa, det är så himla mysigt! 

=) 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-14 21:37:11 följande:
    Hej söta. =)

Känner mig lite bättre idag men är fortfarande orolig över min mens blev så konstig denna gången, blödningen är mindre än den brukar i alla fall men haft mer menssmärtor. Minns sist jag var hos läkaren så sa ha att man livmoderslemhinna var lite liten (8mm) dag 15 men vad jag kan läsa mig till är det lagom, vet inte vad läkaren menade med det?  Vet du hur din slemhinnan är vid ägglossingstider?

Nej vad tråkigt med bussen, känns ju ingen vidare när man arbetat många timmar och värk på det, kan du känna din ägglossning många dagar innan du får utslag på ägglossningstesterna?

Nej scandal har jag aldrig sett, vad handlar den om? =)

Denna veckan ska jag jobba ganska mycket, en kompis har lurat med mig på en andlig seans på onsdag, haha vet inte riktigt vad jag ska tro.
    Jo förresten jag ska på min andra behandling med akupunktur, känns som en bra behandling för mig. Vad har du för planer i veckan?

Hoppas du haft en bra dag, vad fint du sytt förresten såg dina fina bilder länge ner, du är så himla duktig. Vilka välklädda barn ni kommer få, hihi...

kramar i massor
    Hej fina du! =) 

Skönt att du känner dig lite bättre! Usch, förstår att du oroar dig :/ Konstigt att läkaren sa så om det är lagom när man läser på? du får fråga vad han menade när du ringer! Nä jag har ingen aning faktiskt... 

Ja, var rätt sur när jag kom hem hehe. Jag brukar få småont o stickningar i några dagar, sen på äl-dagen får jag väldigt ont o nån halvtimme får jag jättejätteont, antar att det är äggblåsan som spricker då? Har ingen koll hehe.. Men äl-testerna har blivit starkare sen i helgen, så förhoppningsvis är det dags nu i dagarna =) 

Okej =) advokater som inte jobbar som advokater, de löser problem för folk. Mycket drama. USAs president är med och ja.. mycket drama hehe. Halvsvårt o förklara utan o avslöja för mycket =) Men den är faktiskt rätt bra =) Det är samma kvinna som skapat greys anatomy som gjort scandal. 

Okej =) Men åh vad spännande! Sånt skulle jag vilja testa nån gång. Skrev anonymt till en andlig kvinna, som fick en bild på enbart mina ögon och mina frågor, och var faktiskt väldigt mitt i prick med svaren (frågade mest sånt som jag faktiskt kan bekräfta) :O låter bra med akupunktur också =) 
    Jag är ledig nu idag och imorgon, sen jobbar jag onsdag och torsdag natt. På fredag ska jag, och kanske sambon om han är ledig, käka middag med två vänner jag inte träffat på minst tre, fyra år, på lördag ska vi käka middag o fira sambons systers 20årsdag först, o efter det ska vi till min faster o hennes man o fira deras 40årsdag. På söndag bio med en kompis. hehe, rätt fullt känns det som. Men mest roliga grejer för en gångs skull =) O så ska jag vänta in ägglossningen också.. :p 

Tack vad gullig du är!! =) 
    massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-15 15:18:03 följande:
    Hej fina =)

Nu mår jag bättre, brukar bli så när mensen är över. Blödde ovanligt lite denna gången, just nu sitter jag i telefonkö för att få prata med någon på gynmottagningen, ska få en telefontid med min läkare, känner att jag måste få prata med honom.

Hehe, då vet jag vad ni ska göra i helgen, jag håller tummarna för er. =)

Jag känner två andliga personer ( dom känner ej varandra), båda ser tvillingar hos oss men jag vet ej om jag tror på det faktiskt, för hur kan man veta det?

Jag längtar tills akupunkturen på torsdag, kändes så skönt efteråt...kände mig jätte avslappnad. =)

Idag var jag och min syster ute och sprang med hund och barnvagn, gick bättre än vad jag trodde, du kan tro att alla tittade på oss, haha.
    Syrran sprang med barnvagnen och jag tog hunden, sen körde vi även ett pass där vi sprang i trappor, fy det är det värsta jag vet. Nu under kvällen ska jag bara ta det lugnt, laga käk och mysa. =)
    (jag visade även gåvorna jag fick från dig och syrran tyckte det var hur sött som helst, du skulle kunna tjäna pengar på de, så duktig är dut) =)

Vad har du för dig idag?

Kram
    Hej tjejen =) 
    Skönt att du mår bättre! Okej. Jag tycker också jag blödde ovanligt lite förra omgången. Skönt att du pratar med läkaren! Du får berätta vad han sa sen =) 

Hehe =) Jag fick faktiskt vad jag tolkar som positivt äl-test idag. Ska skicka med bilden i ett inlägg nedanför, måste gå via mobilen med bilden nämligen =) 

Okej. Vad spännande. Vissa är ju "synska" o känner saker på sig.. Men tror inte man kan veta sånt definitivt.. 

Åh härligt =) 

Okej, haha det kan jag tänka mig ;) vad härligt ändå =) Tufft med trappträning, men är ju rätt skönt efteråt =) Okej, låter som en skön kväll!
    Men åh vad gullig du/ni är =) 

Jag har nyligen vaknat haha. Ska väl sitta o analysera värken i äggstocken hehe, och försöka sy lite mer =) Kanske se någon film/serie också =) 

många kramar 
  • chbw
    Redcat skrev 2015-09-15 15:43:40 följande:

Jag tror jag va på det värsta doktors mötet idag i mitt liv.. Och då snackar vi om en tjej som har vart till doktorer 100gånger mer än vad vanliga mäniskor brukar göra... Det här va Fan värre än när min doktor läxade upp mig när jag började röka, när doktorn försökte printa in i mitt huvud att jag hade en ätstörning (gick ner fort i vikt för att jag slutade med ute mat och godis i några månader så jag rasade i vikt och min mamma körde in mig), när doktorer inte lyssnar och ger mig fel mediciner och inte bryr sig om varken vad jag säger eller hur jag mår..

Men det här tar Fan priset!! Först när vi träffar henne så får jag en konstig känsla, hon är grinig och det käns som att vi va en börda för henne.. Kommer in i rummet och vi sätter oss ner och hon börjar prata om vad som ska göras och ställer lite frågor, hon sa att hon hade läst våra hälsodeklarationer men det märktes inte.. Sen så berättade hon att mina tester kom tillbaka bra men att hon inte viste varför mig mens är oregelbunden.. Och så när vi sitter och pratar så börjar hon försöka övertala oss att vänta med barn, vi är ju så unga så vi kan ju vänta och bla bla bla.. Tror det värsta hon sa till mig va när hon sa "du vet vell om att bara för att du skaffar barn så kommer det ju inte fixa dina problem"... Jag går just nu på en undersökning på vuxenpsykmottagningen för att komma fram till varför jag har fått deprissions dippar under hela mitt liv.. Det kändes som att hon försökte övertala oss att inte skaffa barn som hon satt och pratade.. Och sen när hon skulle börja prata om min sambos prov så fick hon först problem med datorn och under den tiden så sa hon "ni har nog förstått nu att ni kommer få dåliga nyheter eller hur"... Det visar sig att min sambo ligger lite under både i antal,rörlighet och att dom hade gjort en "notis" på att dom har hittat några som ser fel ut. När hon pratade om det så va hon jätte kall i rösten.. Och sen så började hon fråga om hans hälsopapper och tog upp om att han kryssade i att han hade gjort en operation där nere.. Och då berättade han om att han va tvungen att operera ner en kula när han va yngre och så ställer hon lite frågon och han svarar.. Då tittar hon lite halft på han och på datorn och så säger hon skit kall i rösten "ja men då är den död" och skriver lite på datorn.. Jag vart så arg så jag trodde nästan jag skulle hoppa ur stolen och slå ner henne!! Jävla kärring! Jobbar man med människor och speciellt om känsliga ämnen så kan man vell förfan va lite snällare än att säga och göra så! Sen så försökte han prata med henne om det och då svarade hon honnom med ett litet snabbt svar och sa till mig att nu ska du sätta dig i stolen så ska vi undersöka dig. Och när jag går in och ska klä av mig nedre delen så försöker min sambo fråga igen vad han kan göra för sina "små pojkar" och det enda hon säger är "inget...... Sluta rök"... Hon gjorde test på mig och kollade med den där man kan se på skärmen och allt såg bra ut. Efter sa hon att min sambo ska få lämna ett test igen om två månader för att han tog mediciner mot sin inflammation när han lämnade förut och till mig sa hon att jag va klar och behöver inte undersökas mer.. Och när vi ska gå så säger hon till sambon att hon kommer skicka remiss och sen vänder hon sig lite halft till mig och säger "fokusera på ditt liv nu".. Jag blir så arg!! Hon sa dessutom att vi går inte vidare med något nu vi får se hur testerna ser ut om två månader och hur ni känner då!! Jävla kärring, jag är så arg och så ledsen.. Jag hade svårt med att ringa från början men tänkte att det är ju bra om vi kollar oss och så gick det så bra hos kuraton och så bara pang så fuckar doktorn upp det.. Jag vet inte vad jag ska göra hon vet fortfarande inte varför min mens är oregelbunden men tydligen så spelar det ju ingen roll för jag är ju klar undersökt.. Och jag vet att kuraton sa att bara för att man har ägglossning så betyder det inte att äggen är bra. Hur kan hon veta nu att mina ägg är bra? Är det med dom blodproven man kollar det eller kan dom se det i undersökningen? Hon såg att jag hade äggblåsor (?) i äggstockarna och att allt såg bra ut men betyder det att äggen jag släpper är bra? Jag är så förvirrad och så ledsen. Jag vet inte vad jag ska gö.. Jag är glad över att mina tester va bra men det käns så hopplöst när hon gjorde så..

MEN FY vilken läkare. Så gör man inte! Ni borde verkligen prata med avdelningschefen! Och eventuellt även ta det högre upp. Vilken oempatisk gris rent ut sagt... Även skaffa en ny läkare som inte beter sig som ett svin... 

Att hans prov ska göras om är ju för o se om det var inflammationen som påverkade spermierna. Men alltså, ´på det sättet lägger man inte fram något... 
    Bra att dina prover såg bra ut däremot! 

Jag tror blodproven kan kolla äggkvaliteten, men inte säker. 

Förstår att det inte känns bra när hon bemötte er på sättet hon gjorde. Jag har också haft återkommande depressioner sen jag var barn, men det var ingenting läkaren ens nämnde i vår utredning. Nä fy, vad upprörd jag blir av bemötandet och behandlingen ni fick!! :( 
    kram 

• chbw

Det starka testet (idag) tolkar jag som positivt. Vad tror ni?

Det svagare är från igår, la till det för att ha något att jämföra med... :p
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-15 17:19:20 följande:
    Du har definitivt ägglossning på gång, lycka till nu, jag håller alla tummarna. =)

Kram
    Åh då är det inte bara jag som tolkar det som positivt??? =) 
    Tess1984 skrev 2015-09-15 17:25:54 följande:
    Jag fick bara prata med en barnmorska men jag ska till läkaren den 24 sep och mäta mina äggblåsor så hon tyckte jag skulle vänta och ställa alla mina frågor då,  hoppas nu jag får min ordinarie läkare då men det kan man ju aldrig garantera.

hehe, ja du har ju ägglossning på gång nu. hur många timmar efter positivt test brukar ägglossningen infalla? är det 24 timmar någonting?

Ja jag tror också det finns vissa synska, jag har varit och spått mig för några år sedan och det var väldigt kusligt, kommer aldrig göra om det igen. Hon sa saker som hon inte kunde veta och det var läskigt.

Nu håller jag på att fixa fläskfile i ugnen, ska ha blomskål och sötpotatis till detta, sötpotatis är bra för oss som försöker bli gravida, väldigt rikt på e-vitamin som är viktigt för fertiliteten både hos mannen och kvinnan, hehe...så nu ska jag käka sötpotatis hela veckan :P

Kram

Ja okej. Har du börjat med pergo igen? =) Håller tummarna att du får ordinarie läkaren, annars hoppas jag läkaren du träffar är bra och påläst o kan svara på dina frågor!! =) 

Jag hoppas det iallafall hehe. Tror det är inom 12-36 timmar. Men kommer inte ihåg siffrorna bara för det :p 

Okej :O haha tycker sånt där är superspännande :D 

Åååååh vad gott! Nu blev jag ju jättesugen på det.. haha. Här ska vi käka korvstroganoff. Lätt o göra matlåda på också =) 
    Haha, skulle kunna leva på potatis och sötpotatis. Så jäkla gott! 

kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-15 17:55:48 följande:
    Som jag kan se är det solklart positivt, =)

Jag ska börja med första tabletten på torsdag, samma dag som jag ska på akupunktur, hoppas det kan göra susen. hehe

Korvstoganoff är hur gott som helst, det var verkligen länge sedan jag åt det, äkta svensk husmanskost....sötpotatis är också det bästa jag vet, man kan göra hur mycket som helst med sötpotatis, idag blev det en variant av aioli med sötpotatis.

Idag regnar och åskar det i Helsingborg, så det kan tändas ljus om någon timme, så mysigt tycker jag .

=)
    =) 

okej! Spännande. O häftigt om akupunkturen kan påverka positivt!! =) Jag funderade lite. Fick en kommentar av en tjej som fått kombinera pergotime med ovitrelle, en spruta som gör att ägget mognar och lossar.. Kanske det är ett alternativ för dig också, om inte enbart pergo gör sitt jobb?? =) 

Jaaa. När jag äntligen kom på hur jag skulle göra för o få det riktigt gott (massor med tomatpure) så är det en av favoriträtterna här hemma =) 
    oh vad spännande det låter! Måste köpa hem lite sötpotatis känner jag.. hehe

Åh. Åskan hade jag klarat mig utan ;) , men är rätt mysigt när det regnar =) Härligt med tända ljus! =)
    kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-09-15 19:21:40 följande:
    Ser definitivt positivt ut!! Kör på ;) håller tummarna!
    Åh skönt nu är det fler än jag som ser det också! 
    haha ;) 

hur är det med dig? 
    kram
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-09-15 19:51:04 följande:
    Härligt!!

Hade du förväntat dig äl nu? :)

Det är bra med mig. Jag ska på vul på torsdag... fick letrozole istället för pergotime denna månanden. Uttryckte lite hopplöshet till min läkare då jag inte hittade min äl denna cykeln då jag åt pergo.

Mon läkare sa att letrozole har visat sig mer effektiv än pergo men det är ett gansks nytt preparat.

Hur mår du?

Kramar
    Enligt cykeln ska jag ha äl imorgon, så verkar ju stämma bra =) förra månaden blev inte äl-testet positivt, så därför jag inte vågade lita på mina egnas ögon =) 

Okej! =) Håller tummarna att letrozolen fungerar bättre för dig! Känner du några biverkningar? 

Det är okej, ont i äggstockarna, men förutom det faktiskt helt okej =)

kram 

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-15 20:11:17 följande:
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp med min läkare den 24 sep. =)

Idag har jag en riktig myskväll med mig själv, sambon kommer snart hem och då får vi mysa tillsammans. Tänkte framkalla lite bilder, vart framkallade du dina bilder? Jag kan skriva ut från min skrivare också men jag tror det blir bättre kvalité om man framkallar från någon expert. =)
    Jag brukar framkalla mina på fujidirekt tror jag, men det kanske finns någon som är bättre och billigare?

Kram
    =) 

Åh, låter mysigt =) Sambon här hemma har fastnat framför fotbollen.. (han är oftast inte ett dugg intresserad, men den har matchen skulle tydligen vara kul.. haha) 

åh kul! Jag fick mail att min fotobok är påväg nu, ska bli jättespännande att se den! Ja, o det drar så himla mycket bläck o skriva ut själv. Blir billigare o framkalla har jag fått för mig =) 
    Jag använder antingen photobox eller fujudirekt, beroende på vilka som har bäst erbjudanden när jag ska framkalla ;) Tycker båda är likvärdiga =) 

kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning