• chbw

Fertilitetsutredning

Maaliin2015 skrev 2015-08-11 09:47:07 följande:
    Hej ! Jasså okej men då får vi hoppas att allt går bra för er nu och att du slipper sprutorna ! Min äl ska vara den 18 enligt appen jag använder men skall man gå efter flytningarna och sådant så har jag nog en tidig äl. Kanske ska testa äl stickor ? Har du gjort det någongång eller finns det någon annan som har testat? Japp det är första barnet säkerligen därför man längtar så mycket , har ni barn sedan tidigare ? Kraam
    Ja, jag hoppas på det =) Väntar samtal nu, så får höra hur det blir!

Okej =) Jag ska ha nån gång mellan 13-15 enligt mina appar. Bim kring 27-28.. Testa stickor! För mig fungerar de trots pcos verkar det som. förra månaden fick jag tydlig stegring den dagen jag kände av äl och mensen kom ju 15 dagar efter så helt hundra på att d va äl =) Fått stegring nu igen, men inte helt hundra säker på att det är positivt idag. Kan inte avgöra om strecket är lika starkt eller lite svagare än kontrollstrecket :P 

Okej =) ja, kanske det! Nä, inga barn än här. Första barnet =) hur gamla är ni? o var finns ni? (om en får fråga) Jag är 24 o min sambo 22, bor strax utanför stockholm =) 
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-11 10:14:14 följande:
    Då håller jag tummar och tår för att allt ska gå bra för er då Jag fyller 25 i år och min man fyller 27 nästa år och vi finns utanför Halmstad man vet ju ej om man kan lita på apparna ! Kan man skicka meddelande här istället? Mvh Malin

=)

okej! Nä, jag har två som varit väldigt bra på o visa rätt +/- en dag eller två efter att jag blev mer regelbunden igen, men man kan ju inte lita på det till 100% Använder mig faktiskt av fyra appar haha. Blivit galen i alla siffror man kan få fram om cykeln :P

Ja, om man klickar på personens namn (så länge den inte är anonym) och sen på personens profil kan man skriva meddelande om man klickar på "+nytt meddelande" =)

• chbw

Kanske ni kan hjälpa mig o tolka mitt ägglossningstest från idag?

Är teststrecket lika starkt som kontrollstrecket eller är det aningen blekare? :)

Har ju känningar att det är på g. Men inte fullt ont än, så ägger är kvar i tryggt förvar än så länge

:p

• chbw
    Iskristall skrev 2015-08-11 21:30:55 följande:

Liiite svagare. Men det är nära nu, näst intill positivt. Min erfarenhet är att ibland blir ett resultat som ditt nu positivt på clearblues glada gubbe äl-test för mig. Så jag litar inte riktigt helt på dessa billiga jämföra test stickor

Okej :) Konstigt nog var testet svagare nu på kvällen när det gått mer tid mellab toabesöken. Får se hur det ser ut imorgon :) ska ju komma när som, haft känningar sen igår kväll :)

Eftersom jag ju har pcos vill jag ibte lägga pengar på de dyrare testen då jag kan få falska svar pga mina hormonnivåer. Men får se imorgon nu :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-11 21:46:21 följande:

Jag tror nog att din ägglossning är riktigt nära, strecket är inte lika starkt men bör kanske vara imorgon, har du testat mer nu på kvällen? =)

Spännande i alla fall...hoppas på ett plus för er denna månaden...inväntar min mens nu och vi får se hur det blir...känner fortfarande inga direkt pms symtom men jag vet inte om det är positivt eller ej =)

Jag tog ett till på kvällen (med "morgon"urin efterson jag sovit fem, sex timmar då), men det var svagare. Får se hur det ser ut imorgon :)

Har känningar, börjat sticka o värka nu. Inte fullt sp mycket som vid faktisk äl, men på g.. :o

Håller tunmarna att det är positivt! Åh så spännande :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-11 21:51:39 följande:

Hej =)

Ja den rökta abborren var verkligen det godaste jag ätit på länge...verkligen super gott.. =)

Idag var jag hos läkaren och jag ska få hjälp hos en sjukgymnast, förhoppningsvis i alla fall....ska på första besöket imorgon. Nu vill jag bara må bra igen och kunna få röra på mig lite mer...men konstigt nog är humöret fortfarande på topp, hehe.

Hur gick det med läkarsamtalet idag? Hoppas du fick svar på dina frågor och att du snart får dra igång med behandlingen.

Idag är jag lite trött, tänkte glo på lite tv serier nu, imorgon kommer lillasyster på besök så vi ska mysa lite med mat och tv spel =)

Hoppas du haft en bra dag =)

Massa kramar

Kan tänka mig det!! :)

Okej. Hoppas du kan få bra hjälp av fysioterapeuten! :) o skönt att humöret e bra ändå!!

Jag fick prata med sköterskan som höll med mig
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-11 21:51:39 följande:

Hej =)

Ja den rökta abborren var verkligen det godaste jag ätit på länge...verkligen super gott.. =)

Idag var jag hos läkaren och jag ska få hjälp hos en sjukgymnast, förhoppningsvis i alla fall....ska på första besöket imorgon. Nu vill jag bara må bra igen och kunna få röra på mig lite mer...men konstigt nog är humöret fortfarande på topp, hehe.

Hur gick det med läkarsamtalet idag? Hoppas du fick svar på dina frågor och att du snart får dra igång med behandlingen.

Idag är jag lite trött, tänkte glo på lite tv serier nu, imorgon kommer lillasyster på besök så vi ska mysa lite med mat och tv spel =)

Hoppas du haft en bra dag =)

Massa kramar

Såklart skicka telefon av sig själv :p

Sköterskan höll med mig o bokade in läkarbesök näata fredag, så förhoppningsvis fåe jag behandling efter semestern om jag inte plussat den här månaden :)

Okej! Skönt!

O mysigt med systerbesök :)

Jobbar inatt, sen ledig till fredag natt, blir skönt med bara två nätter åt gången nu! Sen ska jag vila upp mig ordentligt på nöstq semesterdel :)

Massor med kramar
  • chbw
    Iskristall skrev 2015-08-12 06:40:29 följande:

Jag har också pco, så jag kör de billiga testerna som du sen tar jag ett clearblue för att bekräfta äl de månader jag känner mig osäker på de billiga och har då upptäckt att ibland visar clearblue positivt när de billiga varit nära positivt.

Ja okej! Då är jag med :) du kanske har berättat det förut! Ledsen att jag glömt isåfall :$

Fiffigt o göra så iallafall! :)

Jag har bara använt stickor typ två gånger, förutom nu. Känner av äl rätt tydligt, så testar bara som extra koll :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-12 08:56:07 följande:

Godmorgon alla

Är på dag 30 och upptäckte en brun blödning idag, förmodligen mens på gång men jag känner ingen menssmärta eller någonting, har knappt haft PMS denna månaden heller. Begriper inte alls min kropp just nu, känner inte igen den alls.

Nu ska jag börja på Pergotime på mensens femte dag, undrar om jag ska börja räkna dagen idag eller när jag får riktig blödning? Får kanske ta och ringa mottagningen och fråga om mensen inte drar igång snart....

Har fått mensen på dag 33 de senaste månaderna tillbaka...får i alla fall vara glad över att jag inte haft PMS denna månaden. =)

Godmorgon! Lustigt.. Ring o kolla vet jag :) så det blir rätt med pergon om du ska använda den :)

Kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-12 10:37:02 följande:

Godmorgon =)

Ja jag får ringa gynmottagningen imorgon om inte mensen drar igång nu  under dagen, känner ingen menssmärta än så länge.

Allt bra med dig idag? Har du fortfarande lite ont? Tog du fler test idag?

Nu har jag en ledig dag och den ska spenderas med min lillasyster. =)

Kram

Låter som.en bra ide :) o skönt du slipper ont än aå länge! :)

Idag är jag trött haha. Så blir skönt o va ledig inatt :) idag har jag inte bara haft lite ont,utan väldigt väldigt ont. Så väljer att tolka gårdagens nästanpositiva test som positivt, då äl troligen varit/är idag :) så nu blir det ännu mer väntan haha. Men har ju haft på känn sen slutet av förra v att det är på g :o

Tagit ett imorse när jag kom från jobbet som va negativt, o ett nu när ka vakna som var negativt mem hyfsat starkt. Inte som igår, men tydligt. Kan ju vara förkänningar idag o äl imorgon. Om inte så tror jag på idag :)

Åh så mysigt :) hoppas ni får.en toppendag! Massor med kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning