Inlägg från: Anonym (Hum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 23:02:44 följande:
    Debattera är helt ok och vad diskussionsforum är till för men tror du inte det blr bättre både för debatten om man håller den på en sanningsenlig nivå istället för att vinkla den från böjan.
    Sen tolkar ju alla självklart information annorlunda det säger jag ingenting om men det är fel om man från början ska ta bort de delar som inte passar.

Så om du vill informera som du säger uteslut inte delar som inte passar din åsikt för då är det inte information utan då är det propaganda.
    Jag har hållit det på en rättvis nivå, som jag har nämt så är det intressanta att kostnaden är ofantliga 50 miljarder kr i år.

Vad tycker du jag borde lägga till i trådstarten menar du?
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-23 23:02:57 följande:
    Nu menar jag  ,om du det finns något annat du tycker att det är rimligt att spara på istället?
    Visst finns det annat man skulle kunna spara in på, pengar till religiösa organisationer, presstöd m.m. men det handlar bara om några miljoner, är bara räntan på dessa 50 miljarder..
  • Anonym (Hum)
    CarinaL26 skrev 2015-02-23 23:06:02 följande:
    SD visade i höstas vad de bryr sig om Sveriges äldre. Nada. Dessutom finns det fler alternativ men SD låser bar fast sig vid invandring invandring invandring och saknar helt realistiska förslag som säkrar välfärden i Sverige i framtiden.
    SD är ju det enda partiet som inte vill satsa allt på invandringen, SD är idag det enda partiet som INTE är ett enfrågeparti.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-23 23:07:39 följande:
    Så de hjälper INGEN alls i Sverige, som det är nu? INGEN ALLS överhuvudtaget?
    Vi hjälper en och låter 1000 människor dö. Så vi dödar fler än vad vi hjälper kan man säga.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 23:11:07 följande:
    Men det är inte du som ska avgöra vad som är en rättvis nivå om du säger att du vill informera, då är det ju i slutänden ändå bara en propagandatråd om du tar bort delar ur det du informerar om för att dom inte passar in i din åsikt.

Det du inte borde ha gjort i trådstarten är att utesluta den lilla del där det sas att Sverige har råd, genom att ta bort en del ur något så ger man ju det legitimitet, du har alltså med din medvetna uteslutning uppmärksammat folk på just den punkten.
    Att Sverige har råd är hans personliga åsikt, men du kanske har hört att ladan är tom? 50 miljarder är mycket när ladan är tom;)
  • Anonym (Hum)
    nihka skrev 2015-02-23 23:07:36 följande:

TS blandar ihop korten. Klart det kostar att ta emot flyktingar. Man hjälper inte människor som flyr undan krig och förföljelse för att det är lönsamt utan av humanitära skäl. Invandring däremot är en annan sak. Sedan kan även flyktingar så småningom bidra till samhället. Anhöriginvandringen från Syrien är ju egentligen ingen anhöriginvandring mer än på pappret. Alla får ju asyl, men om resten av familjen kommer på anknytning är ju vägen till Sverige både tryggare och billigare.

Det finns många som sagt att även flyktinginvandringen är lönsam. Men jag håller med, vi har ju inte denna massinvandring för att tjäna pengar även om många försöker lura på oss det. Företag kanske kan tjäna en del när de kan få billigare arbetskraft dock.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (Skitsnack) skrev 2015-02-23 23:19:16 följande:

Felräknat, det kostar minst det dubbla!!! Och om 20 år är Sverige ett Somalia!

Självklart är den egentliga kostnaden den dubbla, men det hade knappast TT och Aftonbladet släppt fram.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 23:23:31 följande:
    Så du bestämde dig för att ändra och utesluta delar i den korta artikeln för att du inte gillade hans åsikt?

Men du hade däremot inga problem med att säga hans åsikt angående löner när du uppdaterade din ts?

Du motsäger dig själv och tappar bara mer och mer trovärdighet.
    Sunt förnuft. Massinvandring när jobb saknas skapar lönedumpning.

Ladan är tom och då är 50 miljarder mycket. Att säga att vi klarar det är som att säga att vi klarar flera terrordåd också.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 23:40:04 följande:
    Det är inte upp till en person som vinklar och utelämnar saker för att sen försöka döpa det till fakta att avgöra vad som är sunt förnuft.

Det blir bara mer och mer tydligt vad din agenda med tråden är. Du gillar inte invandrare, jaha vi har förstått det, bearbeta den rädslan eller ilskan eller vad det nu är som driver dig till att starta alla dessa propagandatrådar på ett familjeforum
    Jag har länkat och vem som helst kan läsa hela artikeln, det intressanta är fortfarande den enorma kostnaden på 50 miljarder, om vi klarar det eller inte är väl ointressant. 
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..