ölburk2 skrev 2015-02-24 16:12:43 följande:
Ser inget där som visar på några direkta bestående ökningar, men en massa förväntningar, dessutom tar lång tid innan de som fötts de senaste åren kommer in i "produktionen"
Att det föds fler barn är bra, men vad tror du händer när t.ex flyktingströmmen vänder å många av dessa barn lämnar Sverige?
Jag är fult medveten om att invandrarna åldras, å även då gäller att vi måste bli fler för att hålla igång kapitalismens pyramidspel.
Å som jag sagt, just nu finns ingen annan lösning än att spela med i det, men vill du ha Nobelpriset i ekonomi, så var så god att presentera din lösning på problemet, ingen skulle bli gladare än jag om vi blev av med problemet innan det brakar ihop, för det kommer det att göra i framtiden, det finns det ingen som tvivlar på.
Det kommer bara bli bättre, nu är 500.000 arbetslösa och den siffran kommer öka, jobben automatiseras mer och med, snart kommer transportbranschen försvinna när de självkörande bilarna slår igenom. Självkörande taxibilar har redan börjat prövas i liten skala;)
Det sas länge att det skulle bli en pensionsvåg där det skulle behövas stor arbetskraft, resultatet ser vi nu där arbetslösheten istället ökar och jobb som äldre hade försvinner och ersätts inte. Det är dags att du vaknar och sluta tro på alla floskler som politiker kommer med:)