Inlägg från: Anonym (Hum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 22:06:43 följande:
    Det intressanta är hur uppenbart det är att du vinklar och utelämnar saker, flera har ju påpekat det och ändå låtsas du som det regnar och fortsätter ihopp om att nå någon okritisk eller naiv person.
    Jag utelämnar ingen fakta. 
  • Anonym (Hum)
    Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 22:22:23 följande:
    Det är ingen som tror dig längre, och det är ditt eget fel när du använder dig av så tråkiga metoder där du utelämnar allt som inte överrenstämmer med din åsikt och enbart visar upp saker som ska stödja din åsikt.

Tror du personen bakom uttalanden skulle uppskatta att du försöker få det han säger framstå som något annat genom att du utelämnar och vinklar vad han har sagt.

Det är lustigt att du först påstår i tråden att du minsann inte får skriva allt från texten (som ursäkt till varför du bara utelämnade det som inte var positivt för din åsikt) för att sen inte ha ett dugg problem med att förvränga en persons ord.

Du har ingen trovärdighet
    Tror? Vad yrar du om? Det intressanta är att till och med Aftonbladet vågat skriva att invandringen i år kostar 50 miljarder. Jag har både länkat till Aftonblaska och till rapporten.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 22:28:38 följande:
    Nej du har utelämnat och tagit ut delar som passar dig.

Men det är så propaganda funkar.
    Nej jag har inte tagit ut delar som passar mig. Den fakta som finns är att invandringen i år kommer kosta 50 miljarder och det är detta som är intressant.
  • Anonym (Hum)
    CarinaL26 skrev 2015-02-23 22:31:49 följande:
    Fortfarande, vad är nyheten? Vad är du så till dig för?
    Kanske varit otydligt, men vanlig media har länge försökt lura svenska folket att invandringen är en vinst. Nu verkar till och med AB gått med på att släppa detta, jag ser det som en enormt stort framsteg. Detta är väl den största nyheten i år egentligen.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 22:34:10 följande:
    För andra så är det intressant att få veta vad du får ut av att starta propagandatrådar på familjeforum, varför gör du det?
    Jag vill informera och debattera. Det är lite roligt på familjeliv då det kommer kritiker, tyvärr är 90 procent påhopp.
  • Anonym (Hum)
    CarinaL26 skrev 2015-02-23 22:38:11 följande:
    Sov du under valrörelsen när Reinfeldt gick ut med siffror på att kostnaderna för flyktingmottagandet skulle öka? Vad är nyheten?

Vi har fortfarande råd med det.
    Tydligen har vi inte råd då vi inte ens kan ge den bästa cancervården längre och folk dör och då handlar det om någon fjuttig miljard.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-23 22:52:24 följande:

Och varför är det först och främst kostnaderna för invandringen som bantas (eller helst upphöra)?

Därför att dessa miljarder hade gjort betydligt mer nytta om man hjälpt de i ett närliggande land t.ex och att dessa pengar behövs i skola, sjukvård m.m.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-23 22:56:42 följande:
     Groteskt stora i förhållande till vad? Men om de varit mindre, hade det varit OK då?
    Finns det inget annat man kan spara på istället?
    Ja vi kan ju försöka spara in mer på sjukvård och skola, eller det kommer vi tvingas göra vilket förra regeringen erkände.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-23 22:58:59 följande:
    På vilket sätt gör de ingen nytta idag?
    Vi hjälper inte ens en promille av flyktingarna för pengar som vi skulle kunna hjälpa miljontals plus öka på Sverige välfärd.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-23 23:01:55 följande:
    Och det är samma sak som ingen nytta alls?
    Det är som att kasta miljarder kr i sjön under tiden människor svälter.
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..