-
Agenda? Jag tror många tycker att denna kostnad är intressant, många hade nog inte trott att den var så enorm som 50 miljarder. Hoppas detta öppnar många ögon;)Anonym (M) skrev 2015-02-23 19:55:20 följande:Det är lätt att se vad hans agenda är, ja.
-
Ljuger? Varför är ni så otroligt hatiska? Helt otroligt..Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 20:00:25 följande:Du har rätt, orkar inte bemöta dom mer, alla har ju dessutom sett hur ts ljuger och vinklar saker för att passa den egna åsikten alternativt trolla.
Kan ju också vara en extrem anti-rasist, det är ju för dumt och för uppenbart. -
Roligt att det enda argument ni kan komma med är påhopp, dessa siffror verkar ha träffat rakt på hjärtat hos vissa:)Anonym (M) skrev 2015-02-23 20:06:19 följande:"hatisk" i rasistkretsar verkar betyda "nu är jag illa ute, kan inte försvara min ståndpunkt längre, bäst att kalla honom hatisk"
-
De enda som kan tycka att detta är provocerade är de som blir provocerade av fakta, då tycker jag verkligen synd om er.Anonym (hata) skrev 2015-02-23 20:12:42 följande:
fatta att detta är en provoceringstråd
-
Ja, försvaret kostade väl 36 miljarder förra året? Jag tror många har svårt att förstå hur mycket 50 miljarder kr är.Sigfader skrev 2015-02-23 20:14:23 följande:
Det är inte svårt att räkna ut varför vi inte har råd med invasionsförsvaret längre. Men den parallellen syns aldrig i massmedia.
-
Skrämmande hur många som blir provocerade av fakta.Anonym (uppenbart) skrev 2015-02-23 20:16:55 följande:
Att enbart läsa ts alla inlägg räcker för att se att det antingen är en provokationstråd eller bara ytterligare en fördoms tråd
-
Skolan är ju ganska dyr totalt sett men visst skulle man kunna komma extremt långt med 50 miljarder:Anonym (Anonym(y-kromosom)) skrev 2015-02-23 20:26:19 följande:vad skulle 50 miljarder räcka till i skolan eller äldrevården?
gymnasieskolan cirka 38 miljarder.
Förskoleklassen kostade cirka 6 miljarder, fritidshem cirka14 miljarder och komvux cirka 5 miljarder.
-
Man räknar även med att invandringen kommer öka fram till 2018, nästa år kommer 20.000 som redan fått uppehållstillstånd tvingas bo kvar i asyhemet då det saknas bostäder, trycket och kostnaden kommer snart att öka rejält.
-
Folk bör reflektera denna enorma kostnad när sen politiker lovar fjuttiga 2 miljarder till pensionärer osv..
-
Håller med, Aftonbladet hade i alla fall en liten notis om detta. Egentligen borde detta vara förstanyheten i samtlig media.Sigfader skrev 2015-02-23 20:51:21 följande:Om massmedia informerade om sakernas faktiska tillstånd istället för att ägna spaltkilometer åt invandringspropaganda så skulle "folk" tycka desto mer.