Inlägg från: Anonym (Hum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 18:41:42 följande:
    Nej SD satsar rejält på äldreomsorgen etc.. det är därför dom vid två tillfällen röstat emot förbättringar och vid ett tredje lamsog hela Sverige för att försöka utpressa sig till extra val vilket gick ut över de äldre och de fattigaste i Sverige som då inte fick igenom de förbättringar som lovats.

Vid tre tillfällen har alltså SD visat att man inte bryr sig om äldre, vid mer tillfällen än så har SD visat att man bara bryr sig om invandringen

Så frågan är varför ljuger du om något som alla vet?
    Den här propagandataktiken ni kör med på nätet fungerar inte längre. Skrattande
    SD har gjort Sverige bättre ja och vill du klaga på någon att de inte röstade på den rödgröna röra så är det den rödgröna röran du ska kontakta;)
  • Anonym (Hum)
    Nerfherder skrev 2015-02-23 18:59:12 följande:
    Exakt, slutklämmen undgick dig helt

År 2007 landade det på en kostnad motsvarande en procent av BNP - ungefär vad Sverige lägger på internationellt bistånd.

Enligt samma beräkningar kommer kostnaden år 2015 att motsvara 1,35 procent av BNP, cirka 50 miljarder kronor. Å ena sidan är det mycket pengar, säger Joakim Ruist. Å andra sidan är det en kostnad Sverige klarar av, fortsätter han.

? Vi har ju haft en debatt det senaste halvåret som har innehållit både en del otroliga katastrofpåståenden, om att Sverige går på knäna och kommer att gå under mer eller mindre, och likaså en del påståenden om att det här inte är en kostnad överhuvudtaget, säger Joakim Ruist.

TT
    och du kan inte hitta mitt svar på detta påstående? Blir lite tjatig om jag ska svara på samma sak flera gånger eller hur?
  • Anonym (Hum)
    Nerfherder skrev 2015-02-23 19:04:48 följande:
    bättre? lol.Det där farsartade kuppförsöket i höstas, och den där idioten Björn Söder är ju bara löjligt.
    Ja SD har gjort Sverige mer demokratiskt. Nu finns det inte bara 1 parti (sjuklövern) utan 2 partier i Sverige och det är bra för en demokrati.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:08:18 följande:
    Varför har du inte bemött och svarat på frågan om varför du inte återgav artikeln i sin helhet?

Det var en liten artikel och du fick med nästan allt utom just vissa specifika delar som sa emot din åsikt
    Det liknar ju bara vinklad propaganda när du gör så och som nämnt i tråden det blir ju kontraproduktivt.
    Det har jag svarat på om du läser kommentarerna, som sagt, blir tjatigt om jag upprepar mig flera ggr eller hur.
  • Anonym (Hum)
    puss skrev 2015-02-23 19:09:07 följande:

Och hur mycket kostar alkoholen? Vet du det?

M-hmm??

Vilken alkoholsort undrar du över? Du kan se priserna på systembolagets hemsida;)
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:13:39 följande:
    Ett parti som lamslog sverige för att man försökte utpressa sig till inflytande (som i slutänden slog tillbaka på dom själva) är inte ett demokratiskt parti.

Det känns som du har startat den här tråden enbart för att föra fram dina åsikter angående invandrare, åsikter är inte samma sak som sanningar.
    Som sagt, nu är vi lite OT men som jag svarade innan, nu har vi två partier i Sverige och inte bara ett, vi ser även att SD hela tiden ökar i opinionsmätningar.
  • Anonym (Hum)

Det finns säkert fullt med folk på familjeliv som fortfarande tror på myten att invandringen skulle vara lönsam, så jag känner mig hedrad att visa hur det ligger till, förhoppningsvis vaknar fler.

• Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:20:13 följande:
    Nej du kommer med undanflykter och ljuger, det är ju bara at tklicka på 'visa endast' under ditt namn så ser alla at du inte alls har svarat på varför du inte har återgett artikeln i sin helhet

Det är ju din trovärdighet som står på spel så man tycker det borde ligga i ditt intresse att dels faktiskt svara på frågan och dels ljuga om saker som folk faktiskt kan se själva.
    Och vad är det du vill ha svar på?
  • Anonym (Hum)
    Anonym (M) skrev 2015-02-23 19:23:41 följande:
    Sluta vara en rasist, tack.
    Näthat och påhopp är inte ok, sluta näthata.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:24:13 följande:
    Så 1 minut efter att du påstår att du redan har svarat på frågan så vet du inte vilken fråga det gäller, din trövrädighet bara sjunker..

Vi tar det igen(för övrigt samma fråga flertalet människor har ställt som du har duckat för)

"Varför har du inte bemött och svarat på frågan om varför du inte återgav artikeln i sin helhet?

Det var en liten artikel och du fick med nästan allt utom just vissa specifika delar som sa emot din åsikt"
    Jag länkade till artikeln, man får inte kopiera en hel text från en tidning.
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..