• Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Nya siffror vad invandringen kostar. Sverige lägger alltså överlägset mest skattepengar på invandring, 5ggr mer än vad man lägger på t.ex socialbidrag. 

MIGRATION. Nu finns nya siffror för vad flyktinginvandringen kostar den offentliga sektorn. Joakim Ruist, forskare vid Handelshögskolan i Göteborg, har ställt utgifter mot intäkter och tittat på den totala nettokostnaden för alla personer som någon gång kommit som flykting eller anhörig till en flykting och fått uppehållstillstånd i Sverige.

Enligt samma beräkningar kommer kostnaden år 2015 att motsvara 1,35 procent av BNP, cirka 50 miljarder kronor.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20361109.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 19:46
    Han skriver även om att vi måste börja sänka lönerna:

"Och ju mer gruppen lågutbildade invandrare växer, desto starkare skäl finns det att sänka lönerna."

joakimruist.blogspot.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 23:57
    Pga mångas önskan så tar jag med att Joakim säger att vi klarar av denna ofantligt stora kostnad trots att politiker säger att "ladan är tom":

"Å ena sidan är det mycket pengar, säger Joakim Ruist. Å andra sidan är det en kostnad Sverige klarar av, fortsätter han."

• Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..
  • Anonym (hata)

Gässssssssssssssssssssssssssssssssp.

• Anonym (Hum)
    Anonym (hata) skrev 2015-02-23 20:52:56 följande:

Gässssssssssssssssssssssssssssssssp.

Ja gå och lägg dig och fundera över denna enorma siffra, 50 miljarder.
  • Anonym (hata)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 20:54:51 följande:
    Ja gå och lägg dig och fundera över denna enorma siffra, 50 miljarder.
    När ska du klia mig där solen inte skiner, det har du glömt juh.
  • Sigfader
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 20:52:51 följande:

Håller med, Aftonbladet hade i alla fall en liten notis om detta. Egentligen borde detta vara förstanyheten i samtlig media.

Ja, och framför allt visa att 1 + 1 = 2, så att säga istället för att i förbigående nämna ökade invandringskostnader och sedan, tillsynes oförstående klaga över att budgeten är ett lapptäcke.
  • Anonym (hata)
    Sigfader skrev 2015-02-23 21:02:18 följande:
    Ja, och framför allt visa att 1 + 1 = 2, så att säga istället för att i förbigående nämna ökade invandringskostnader och sedan, tillsynes oförstående klaga över att budgeten är ett lapptäcke.
    Eller var det du som skulle klia mig? Skitsamma. Bara någon gör det.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (hata) skrev 2015-02-23 21:03:01 följande:
    Eller var det du som skulle klia mig? Skitsamma. Bara någon gör det.
    Lägg ner skitsnacket.
  • Anonym (hata)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 21:16:46 följande:

Lägg ner skitsnacket.

Det var du som började.
  • Bothilda2
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 20:42:15 följande:

Folk bör reflektera denna enorma kostnad när sen politiker lovar fjuttiga 2 miljarder till pensionärer osv..

Exakt. Det är märkligt: när det gäller precis allt, annat så ska det snålas och diskuteras och jamsas fram och tillbaka om varje liten miljon. Men när det gäller just invandringen, så får det kosta HUR MYCKET SOM HELST. Spöke
  • Anonym (hata)

Nä nu får ni leka någon annanstans, småpojkar,

• CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:58:43 följande:

Agenda? Jag tror många tycker att denna kostnad är intressant, många hade nog inte trott att den var så enorm som 50 miljarder. Hoppas detta öppnar många ögon;)

Ganska liten siffra i statskassan. Trodde det skulle vara snäppet mer.
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..