• Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Nya siffror vad invandringen kostar. Sverige lägger alltså överlägset mest skattepengar på invandring, 5ggr mer än vad man lägger på t.ex socialbidrag. 

MIGRATION. Nu finns nya siffror för vad flyktinginvandringen kostar den offentliga sektorn. Joakim Ruist, forskare vid Handelshögskolan i Göteborg, har ställt utgifter mot intäkter och tittat på den totala nettokostnaden för alla personer som någon gång kommit som flykting eller anhörig till en flykting och fått uppehållstillstånd i Sverige.

Enligt samma beräkningar kommer kostnaden år 2015 att motsvara 1,35 procent av BNP, cirka 50 miljarder kronor.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20361109.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 19:46
    Han skriver även om att vi måste börja sänka lönerna:

"Och ju mer gruppen lågutbildade invandrare växer, desto starkare skäl finns det att sänka lönerna."

joakimruist.blogspot.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 23:57
    Pga mångas önskan så tar jag med att Joakim säger att vi klarar av denna ofantligt stora kostnad trots att politiker säger att "ladan är tom":

"Å ena sidan är det mycket pengar, säger Joakim Ruist. Å andra sidan är det en kostnad Sverige klarar av, fortsätter han."

• Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..
  • Anonym (nu passar det minsann, haha ha)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:06:52 följande:
    Ja SD har gjort Sverige mer demokratiskt. Nu finns det inte bara 1 parti (sjuklövern) utan 2 partier i Sverige och det är bra för en demokrati.
    Ett parti som lamslog sverige för att man försökte utpressa sig till inflytande (som i slutänden slog tillbaka på dom själva) är inte ett demokratiskt parti.

Det känns som du har startat den här tråden enbart för att föra fram dina åsikter angående invandrare, åsikter är inte samma sak som sanningar.
  • Anonym (Hum)
    puss skrev 2015-02-23 19:09:07 följande:

Och hur mycket kostar alkoholen? Vet du det?

M-hmm??

Vilken alkoholsort undrar du över? Du kan se priserna på systembolagets hemsida;)
  • Nerfherder
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:12:16 följande:
    Det har jag svarat på om du läser kommentarerna, som sagt, blir tjatigt om jag upprepar mig flera ggr eller hur.
    Bra kopiera in svaret igen då. För du har inte svarat, har klicka på visa endast och lusläst vartenda svar.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:13:39 följande:
    Ett parti som lamslog sverige för att man försökte utpressa sig till inflytande (som i slutänden slog tillbaka på dom själva) är inte ett demokratiskt parti.

Det känns som du har startat den här tråden enbart för att föra fram dina åsikter angående invandrare, åsikter är inte samma sak som sanningar.
    Som sagt, nu är vi lite OT men som jag svarade innan, nu har vi två partier i Sverige och inte bara ett, vi ser även att SD hela tiden ökar i opinionsmätningar.
  • Anonym (M)

Rasisterna är igång igen. Nej: invandringen är en ekonomisk vinst för Sverige. Det finns hur mycket siffror som helst på det.

• Anonym (Hum)

Det finns säkert fullt med folk på familjeliv som fortfarande tror på myten att invandringen skulle vara lönsam, så jag känner mig hedrad att visa hur det ligger till, förhoppningsvis vaknar fler.

• Anonym (nu passar det minsann, haha ha)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:12:16 följande:
    Det har jag svarat på om du läser kommentarerna, som sagt, blir tjatigt om jag upprepar mig flera ggr eller hur.
    Nej du kommer med undanflykter och ljuger, det är ju bara at tklicka på 'visa endast' under ditt namn så ser alla at du inte alls har svarat på varför du inte har återgett artikeln i sin helhet

Det är ju din trovärdighet som står på spel så man tycker det borde ligga i ditt intresse att dels faktiskt svara på frågan och dels ljuga om saker som folk faktiskt kan se själva.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:20:13 följande:
    Nej du kommer med undanflykter och ljuger, det är ju bara at tklicka på 'visa endast' under ditt namn så ser alla at du inte alls har svarat på varför du inte har återgett artikeln i sin helhet

Det är ju din trovärdighet som står på spel så man tycker det borde ligga i ditt intresse att dels faktiskt svara på frågan och dels ljuga om saker som folk faktiskt kan se själva.
    Och vad är det du vill ha svar på?
  • Nerfherder
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:21:39 följande:

Och vad är det du vill ha svar på?

Du passar verkligen som politiker! Undanhåller viktiga fakta och duckar för frågor!
  • Anonym (M)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:18:45 följande:
    Sluta trolla tack.
    Sluta vara en rasist, tack.
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..