• Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Nya siffror vad invandringen kostar. Sverige lägger alltså överlägset mest skattepengar på invandring, 5ggr mer än vad man lägger på t.ex socialbidrag. 

MIGRATION. Nu finns nya siffror för vad flyktinginvandringen kostar den offentliga sektorn. Joakim Ruist, forskare vid Handelshögskolan i Göteborg, har ställt utgifter mot intäkter och tittat på den totala nettokostnaden för alla personer som någon gång kommit som flykting eller anhörig till en flykting och fått uppehållstillstånd i Sverige.

Enligt samma beräkningar kommer kostnaden år 2015 att motsvara 1,35 procent av BNP, cirka 50 miljarder kronor.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20361109.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 19:46
    Han skriver även om att vi måste börja sänka lönerna:

"Och ju mer gruppen lågutbildade invandrare växer, desto starkare skäl finns det att sänka lönerna."

joakimruist.blogspot.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 23:57
    Pga mångas önskan så tar jag med att Joakim säger att vi klarar av denna ofantligt stora kostnad trots att politiker säger att "ladan är tom":

"Å ena sidan är det mycket pengar, säger Joakim Ruist. Å andra sidan är det en kostnad Sverige klarar av, fortsätter han."

• Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 20:00:25 följande:
    Du har rätt, orkar inte bemöta dom mer, alla har ju dessutom sett hur ts ljuger och vinklar saker för att passa den egna åsikten alternativt trolla.

Kan ju också vara en extrem anti-rasist, det är ju för dumt och för uppenbart.
    Ljuger? Varför är ni så otroligt hatiska? Helt otroligt..
  • Anonym (M)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:57:26 följande:
    Herre gud va hatisk man kan vara då, fakta är inte din starka sida?:)

Om inte ens TT och Aftonbladet tycker att han är rasistisk och publicerar hans resultat så är jag ganska lugn med att han inte är rasist, för tro mig, minsta tveksamhet att han kanske skulle vara rasist så skulle verken TT eller Aftonbladet publicera vad han skriver så du kan vara lugn;)
    "hatisk"  i rasistkretsar verkar betyda "nu är jag illa ute, kan inte försvara min ståndpunkt längre, bäst att kalla honom hatisk"
  • Anonym (Hum)
    Anonym (M) skrev 2015-02-23 20:06:19 följande:
    "hatisk"  i rasistkretsar verkar betyda "nu är jag illa ute, kan inte försvara min ståndpunkt längre, bäst att kalla honom hatisk"
    Roligt att det enda argument ni kan komma med är påhopp, dessa siffror verkar ha träffat rakt på hjärtat hos vissa:)
  • Anonym (M)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 20:08:48 följande:
    Roligt att det enda argument ni kan komma med är påhopp, dessa siffror verkar ha träffat rakt på hjärtat hos vissa:)
    Ja, nu ångrar vi oss verkligen.
  • Anonym (hata)

fatta att detta är en provoceringstråd

• Anonym (Hum)
    Anonym (hata) skrev 2015-02-23 20:12:42 följande:

fatta att detta är en provoceringstråd

De enda som kan tycka att detta är provocerade är de som blir provocerade av fakta, då tycker jag verkligen synd om er.
  • Sigfader

Det är inte svårt att räkna ut varför vi inte har råd med invasionsförsvaret längre. Men den parallellen syns aldrig i massmedia.

• Anonym (uppenbart)

Att enbart läsa ts alla inlägg räcker för att se att det antingen är en provokationstråd eller bara ytterligare en fördoms tråd

• Nerfherder
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 20:14:00 följande:
    De enda som kan tycka att detta är provocerade är de som blir provocerade av fakta, då tycker jag verkligen synd om er.
    försök med någon annan va.
  • Anonym (Hum)
    Sigfader skrev 2015-02-23 20:14:23 följande:

Det är inte svårt att räkna ut varför vi inte har råd med invasionsförsvaret längre. Men den parallellen syns aldrig i massmedia.

Ja, försvaret kostade väl 36 miljarder förra året? Jag tror många har svårt att förstå hur mycket 50 miljarder kr är.
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..