• Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Nya siffror vad invandringen kostar. Sverige lägger alltså överlägset mest skattepengar på invandring, 5ggr mer än vad man lägger på t.ex socialbidrag. 

MIGRATION. Nu finns nya siffror för vad flyktinginvandringen kostar den offentliga sektorn. Joakim Ruist, forskare vid Handelshögskolan i Göteborg, har ställt utgifter mot intäkter och tittat på den totala nettokostnaden för alla personer som någon gång kommit som flykting eller anhörig till en flykting och fått uppehållstillstånd i Sverige.

Enligt samma beräkningar kommer kostnaden år 2015 att motsvara 1,35 procent av BNP, cirka 50 miljarder kronor.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20361109.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 19:46
    Han skriver även om att vi måste börja sänka lönerna:

"Och ju mer gruppen lågutbildade invandrare växer, desto starkare skäl finns det att sänka lönerna."

joakimruist.blogspot.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 23:57
    Pga mångas önskan så tar jag med att Joakim säger att vi klarar av denna ofantligt stora kostnad trots att politiker säger att "ladan är tom":

"Å ena sidan är det mycket pengar, säger Joakim Ruist. Å andra sidan är det en kostnad Sverige klarar av, fortsätter han."

• Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..
  • Anonym (M)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:31:44 följande:

Varför blir en del så hatiska när man kommer med lite fakta?

Du kommer inte med fakta.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:37:08 följande:
    Du kommer inte med fakta, du vinklar saker vilket blir som att komma med lögner, du försöker sprida propaganda.

Att du sen även kommit med inlägg med  åsikter om annatgör det inte heller till fakta
    Men snälla lilla. Jag kommer med fakta och vad är lögn?
  • Anonym (Hum)
    Anonym (M) skrev 2015-02-23 19:38:31 följande:
    Du kommer inte med fakta.
    Inte? Jag tror många är överraskade när de ser att kostnaden är 50 miljarder efter att man dragit av den lilla vinst som invandringen ger.
  • Nerfherder
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:36:03 följande:

För att folk ska förstå den ofantliga summan 50 miljarder ska jag komma med ett exempel från verkligheten:

För hela 2014 har kliniken på Karolinska sjukhuset ett ackumulerat underskott om 61 miljoner kronor. 

Här pratar man alltså om 62 miljoner kr när invandringen har den astronomiska siffran 50 miljarder...

Bästa cancervården kan inte längre ges
    www.svd.se/opinion/brannpunkt/basta-cancervarden-kan-inte-langre-ges_4245783.svd
    Svara då.
  • Anonym (nu passar det minsann, haha ha)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:38:35 följande:
    Men snälla lilla. Jag kommer med fakta och vad är lögn?
    Att inte komma med hela sanningen är inte att komma med fakta, du vinklade genom att utesluta det som inte passade dig.
  • Anonym (Hum)

Han säger även att lönerna måste sänkas vilket betyder att även bidragen måste sänkas, trevligt eller hur:

"Och ju mer gruppen lågutbildade invandrare växer, desto starkare skäl finns det att sänka lönerna."

joakimruist.blogspot.se

• Anonym (M)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 19:45:24 följande:

Han säger även att lönerna måste sänkas vilket betyder att även bidragen måste sänkas, trevligt eller hur:

joakimruist.blogspot.se

Du hänvisar till en rasist. Om du bara läser rasistiska bloggar och nyhetssidor så kommer du helt enkelt att bli vilseledd.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (M) skrev 2015-02-23 19:45:34 följande:
    Du har inte funderat på grundvux?
    Du har alltså missat att DN tolkade OECD-rapporten helt fel? DN glömde att det finns invandrare om är arbetslösa, blir sjuka, skaffar barn och blir pensionärer otroligt eller hur:)

Jag trodde de flesta visste om detta vid det här laget, men alltid kul när jag får lära någon något nytt:) www.skanskan.se/article/20130702/OPINION/130709602/-/oecds-rapport-och-invandringens-ekonomi
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..