• Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-02-20 22:52:32 följande:
    så såg min mage ut innan mina sambo kilona. smile5.gif

Tycker det va fel att säga att verkligheten skulle vara så illa som på bilderna när det uppenbarligen är olika. Min mamma fick mycket bristningar men de bleknade. Jag kan däremot dra lite i mitt skinn Haha
    Det är förrädiskt att bli sambo Har gått upp 9kg Fast det är det värt! Mycket roligare att käka mat när man är två
  • sweetheart80
    Vanilla ice queen skrev 2015-02-20 22:59:45 följande:

Det är förrädiskt att bli sambo Har gått upp 9kg Fast det är det värt! Mycket roligare att käka mat när man är två

Ja det är faaaan värdelöst. Haha. Jag va vältränad innan och med platt mage men va faaaan hände? Blev ju värre att bli sambo än vad som händer vid graviditet Haha.
  • Vanilla ice queen
    ROFL skrev 2015-02-20 22:21:11 följande:

En annan intressant betraktelse är att de som vrålar mest i tråden är de kränkta kvinnorna vars kroppar ser närmast ut som innan graviditeten. De som inte behövde få bristningar. De som gått ned i princip allt efter barnet föddes. 

De är kränkta av denna fotoserie?

I och med att man säger att ett utseende är icke önskvärt mot ett annat så har man också lagt an en värdering. En värdering som faktiskt gör kvinnor som får sina kroppar förändrade obekväma och illa till mods. Vilket de absolut inte borde ha. Ingen borde ha. 

Det var att TS syftar på att alla som fött barn ser ut så "på riktigt"vilket inte är sant som jag reagerade på.
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-02-20 23:02:04 följande:
    Ja det är faaaan värdelöst. Haha. Jag va vältränad innan och med platt mage men va faaaan hände? Blev ju värre att bli sambo än vad som händer vid graviditet Haha.
    Haha fast jag gick upp 32kg med första barnet och såg ut som barbapappa Fast sambokilona är svårare att bli av med
  • mkes

Så ser min mage ut nu efter att jag fick barn -13. Har inte problem med färgen längre, däremot är det konsistensen på huden som jag inte tål. Ser ut som att man dragit smältost mellan fingrarna typ.
    Tror inte heller det hör till vanligheten att få extrema bristningar som dessa. Har faktiskt aldrig sett någon i verkliga livet som ser ut såhär. Handlar nog mest om maximal otur för oss.
  • sweetheart80
    Vanilla ice queen skrev 2015-02-20 23:08:51 följande:

Haha fast jag gick upp 32kg med första barnet och såg ut som barbapappa Fast sambokilona är svårare att bli av med

Absolut haha. Sambon behåller man ju. Graviditeten tar ju slut. Bäst är ändå såna som har "gravkilon" Fast sista barnet går i skolan. Då är det faktiskt bara kilo. och inte gör det nåt jag skiter i Hur andra ser ut och vad andra väger men skyll inte det på stackars barnet Haha. Jag trodde inte jag skulle nå 70kg strecket utan att vara gravid. Joho me rätt kock i huset så haha.

För att återgå till ämnet så bör folk sluta säga att så här är verkligheten när alla faktiskt är väldigt olika.
  • FrauCasio

Alla modellerna hade ju snygga, fasta och välskulpterade ben med inga celluliter och bristningar. Det har inte alla som fött. Många får bredare höfter och bristningar där med.

• FrauCasio
    tobbe01 skrev 2015-02-20 17:38:09 följande:

...och man behöver väl inte vara "fixerad" för att man gillar att hålla sig i trim och vara slank? Allt är ju så mycket enklare om man är smal. Bara en sådan enkel sak som att ta på sig skorna, som man ju gör rätt ofta, går lätt och smidigt och man behöver inte pusta, stöna och sitta på en stol.

Hur ser din kära mor ut på magen? Hon hade dig under nio månader i sin mage som hon bar på. Kan det vara kärleken till ett barn linjer?
  • Deceree1

Eftersom det står i trådstarten att : så här ser kvinnor ut som har fött barn, på riktigt, så måste vi som inte ser ut så kunna säga det oxå. Alla drabbas inte av detta. Vi är inte kränkta. Det är ni (en del) iaf den som sa att vi va kränkta, som är bitter.

Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!