• Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!
  • tobbe01
    Deceree1 skrev 2015-02-20 17:18:01 följande:

Man behöver inte vara kroppsfixerad för att man inte skiter i allt efter att man har fått barn. Klart att det är kul att ha en snygg kropp om man kan och vill. Det tycker inte jag att man är kroppsfixerad för..

...och man behöver väl inte vara "fixerad" för att man gillar att hålla sig i trim och vara slank? Allt är ju så mycket enklare om man är smal. Bara en sådan enkel sak som att ta på sig skorna, som man ju gör rätt ofta, går lätt och smidigt och man behöver inte pusta, stöna och sitta på en stol.
  • pingvin88

Synd att de inte hade bilder på fler typer av kroppar. Jag menar, det där rynkiga på magen har inte jag efter en förlossning men däremot fett på sidorna som jag inte verkar kunna bli av med. 

Vissa blir väldigt håriga på magen efter en förlossning också. Såna magar kunde de också haft med.

• Deceree1

Det är 26 år sen jag fick mitt barn i min famn och jag har inga bristningar på varken mage lr bröst. Så alla behöver inte få det så. Vi behöver ju inte skrämma upp dom unga tjejer som läser här i onödan.

• tankfull
    pingvin88 skrev 2015-02-20 17:47:39 följande:

Synd att de inte hade bilder på fler typer av kroppar. Jag menar, det där rynkiga på magen har inte jag efter en förlossning men däremot fett på sidorna som jag inte verkar kunna bli av med. 

Vissa blir väldigt håriga på magen efter en förlossning också. Såna magar kunde de också haft med.

Håller helt med dig! Om man nu ändå ska visa bilder på kroppar efter graviditet hade det varit intressant att se flera exempel! Jag var naiv innan min graviditet, trodde bara man kunde få bristningar - men rumpan försvann och därnere är jag inte exakt likadan heller! Hade ingen aning om att det kunde bli en rand ifrån naveln och neråt... Extra fett på rygg, mage och höfter efter en "omfördelning" tycks också vara vanligt - eller så är det ålderns gång?
  • Thyla

fick precis lust att inte skaffa barn om det är så magen ser ut sen :( :( :(

• jashrinah

min mage ser ut som en blandning av de värre exemplen. 
    jag pendlar dagligen mellan att vilja ta livet av mig och
    nån form utav fake "jag bryr mig inte" mentalitet.
    hade jag haft råd skulle jag lägga in mig själv och laga
    allt som graviditeten förstörde, men det har jag inte.
    så istället kommer jag spendera de kommande åren 
    med att träna , svälta mig själv och hoppas på att en 
    bil ska köra över mig. 

• Cully
    agneta46 skrev 2015-02-19 13:32:37 följande:

WORD. Äntligen några som vågar visa verkligheten.

hant.se/de-har-bilderna-visar-hur-kvinnor-ser-ut-efter-att-ha-fott-barn/

Jag känner ingen,  som ser ut så där efter en graviditet. Min egen mage är nog inte särskilt vacker, men jag kan dessvärre inte ge två graviditeter skulden.
    jashrinah skrev 2015-02-20 19:21:54 följande:

min mage ser ut som en blandning av de värre exemplen. 
    jag pendlar dagligen mellan att vilja ta livet av mig och
    nån form utav fake "jag bryr mig inte" mentalitet.
    hade jag haft råd skulle jag lägga in mig själv och laga
    allt som graviditeten förstörde, men det har jag inte.
    så istället kommer jag spendera de kommande åren 
    med att träna , svälta mig själv och hoppas på att en 
    bil ska köra över mig. 

Jasrinah: svält och träning hjälper nog inte mot dina bristningar. Endast tiden kan läka.
  • ROFL

Bra syfte med bilderna men saknar bilderna av mulliga och stora kvinnor, hur deras kroppar förändrats efter graviditet. 

Jag är plus-size och har mkt hull kvar efter graviditeten och bristningar över hela magen. 

Jag tänker definitivt bada i bikini i sommar och ha det gött på stranden. Wohoo!

Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!