Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!
WORD. Äntligen några som vågar visa verkligheten.
hant.se/de-har-bilderna-visar-hur-kvinnor-ser-ut-efter-att-ha-fott-barn/
WORD. Äntligen några som vågar visa verkligheten.
hant.se/de-har-bilderna-visar-hur-kvinnor-ser-ut-efter-att-ha-fott-barn/
är inget fan av denna kvinna men ibland har hon fasen rätt.
ladydahmer.nu/thin-shaming-vs-fat-shaming-2/
Alltså... De kroppar vi exponeras för från modeindustrin består inte till största delen av mammakroppar, de består av unga tjejkroppar som inte varit i närheten av ett förlossningsrum.
Sen kan jag, som är en av de som har lika smal och bristningsfri kropp som före graviditeterna, berätta att det förs en ganska högljudd "antismal-kampanj" också. Både i media och i "verkligheten" får man veta att man som smal inte är "naturlig" eller att man inte är "en riktig kvinna" osv osv. Du kanske inte känner till det eftersom du inte får den typen av kommentarer. Det får jag. Jag får ofta höra att jag är mager, ska äta mer, får frågor om jag verkligen har fått två barn osv. Ungefär som om jag har något att skämmas för.
fast det där var ju efter graviditeten det måste du väll förstå ?
är det helt omöjligt i din värld att folk kan gå upp i vikt ?
fick min beskärda del av sådana kommentarer innan jag hade fått barn och kan intyga att det är 1000 gånger värre med den shaming man utsätts för som fet än som smal.
fick min beskärda del av sådana kommentarer innan jag hade fått barn och kan intyga att det är 1000 gånger värre med den shaming man utsätts för som fet än som smal.
Inte jag iaf. Ser lika dan ut som innan väger samma också. Två barn. Har dock fått lite större fötter.
Denna tråd bekräftar det jag alltid sagt till min man - det är inte männen, utan de andra kvinnorna som hackar ner på våra kvinnokroppar. Hur kan man vara så elak mot en medsyster som inte haft lika stor tur i det genetiska lotteriet?
Att kalla någon annans kropp för "äcklig" och "hemsk" tyder på att man själv har så dåligt självförtroende att man måste få trycka ner någon annan för att själv få känna sig snygg.
Jag har en jätterandig och gropig mage, och vågade tidigare inte gå till badhuset med barnen för just kvinnorna i omklädningsrummet var så elaka och tittade så hånfullt på min kropp. Skäms på er, om ni själva ser perfekta ut, så grattis till er, men ni behöver inte håna oss andra för det. Vi är väl medvetna om att vi inte är perfekta i detta vårt utseendefixerade samhälle.
P.s. ingen man har någonsin tittat på min kropp med samma föraktfulla min som kvinnorna gör. De flesta män tittar istället uppskattande på bröst och rumpa, de verkar inte bry sig om den fula magen där i mitten.
Blev lite mycket viktprat här tycker jag, vad har det att göra med bilderna på kvinnor som fött barn? Tjock eller smal kan man vara oavsett graviditet, men just den typen av magar som visas på bilderna är ju för att de tänjts ut av ett barn. Jag gissar att de flesta som får mer markanta bristningar har fått magen uttänjd flera gånger och ihop med hormonella förändringar har det blivit som på bilderna. Jag håller med den som sa att det oftast är kvinnor som hackar på varandra och det framgår ju tydligt på FamiljeLivs Forum om inte annat. Jag tycker att det är bra att bilderna vi pratar om visas eftersom de ger en varierad bild, och för dem som tolkar rubriken PÅ RIKTIGT som att man inte fött barn på riktigt vill ju bara misstolka. Löjligt. Alla som har fött barn vet ju att graviditeter är OLIKA, förlossningarna är OLIKA, mammorna ser således också OLIKA UT! Tycker det är bra att vi ser bilderna och har en diskussion och hoppas verkligen att alla med bristningar struntar i elaka blickar och går till badstranden! Och tänker att det var värt alltihop för att man fått barn!
Blev lite mycket viktprat här tycker jag, vad har det att göra med bilderna på kvinnor som fött barn? Tjock eller smal kan man vara oavsett graviditet, men just den typen av magar som visas på bilderna är ju för att de tänjts ut av ett barn. Jag gissar att de flesta som får mer markanta bristningar har fått magen uttänjd flera gånger och ihop med hormonella förändringar har det blivit som på bilderna. Jag håller med den som sa att det oftast är kvinnor som hackar på varandra och det framgår ju tydligt på FamiljeLivs Forum om inte annat. Jag tycker att det är bra att bilderna vi pratar om visas eftersom de ger en varierad bild, och för dem som tolkar rubriken PÅ RIKTIGT som att man inte fött barn på riktigt vill ju bara misstolka. Löjligt. Alla som har fött barn vet ju att graviditeter är OLIKA, förlossningarna är OLIKA, mammorna ser således också OLIKA UT! Tycker det är bra att vi ser bilderna och har en diskussion och hoppas verkligen att alla med bristningar struntar i elaka blickar och går till badstranden! Och tänker att det var värt alltihop för att man fått barn!
Min mage ser likadan ut nu som innan jag fick barn. Har inte en ända bristning på magen :) men däremot tycker jag mina bröst blivit jätte fula. Tycker inte alls om dom
Min mage ser likadan ut nu som innan jag fick barn. Har inte en ända bristning på magen :) men däremot tycker jag mina bröst blivit jätte fula. Tycker inte alls om dom