jashrinah skrev 2015-02-21 14:25:12 följande:
till att börja med så står det inte såhär ser alla kvinnor ut , utan såhär ser kvinnor ut.
och ja kvinnor ser ut så , inte alla men folk som har fött barn ser ut så ,också !
de är inte bara de perfekta magarna och snygga brösten utan bristningar som vi ser i media som existerar.
tror inte det finns någon som behöver få det visat för sig hur en person med superschyssta gener ser ut efter att ha fött barn.
vi har sätt dem, i tidningar , på nätet ja faktiskt överallt.
de som däremot inte får synas är de som inte hade lika stor tur.
så en omformulering av överskriften kanske vore på sin plats då :
Så här ser kvinnor också ut efter att ha fött barn ? PÅ RIKTIGT! - det finns fler typer av kroppar än den som vanligtvis visas i media och är den socialt accepterade.
Här är de som aldrig får synas!
Alltså... De kroppar vi exponeras för från modeindustrin består inte till största delen av mammakroppar, de består av unga tjejkroppar som inte varit i närheten av ett förlossningsrum.
Sen kan jag, som är en av de som har lika smal och bristningsfri kropp som före graviditeterna, berätta att det förs en ganska högljudd "antismal-kampanj" också. Både i media och i "verkligheten" får man veta att man som smal inte är "naturlig" eller att man inte är "en riktig kvinna" osv osv. Du kanske inte känner till det eftersom du inte får den typen av kommentarer. Det får jag. Jag får
ofta höra att jag är mager, ska äta mer, får frågor om jag verkligen har fått två barn osv. Ungefär som om jag har något att skämmas för.