Inlägg från: jashrinah |Visa alla inlägg
  • jashrinah

Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!

min mage ser ut som en blandning av de värre exemplen. 
    jag pendlar dagligen mellan att vilja ta livet av mig och
    nån form utav fake "jag bryr mig inte" mentalitet.
    hade jag haft råd skulle jag lägga in mig själv och laga
    allt som graviditeten förstörde, men det har jag inte.
    så istället kommer jag spendera de kommande åren 
    med att träna , svälta mig själv och hoppas på att en 
    bil ska köra över mig. 

• jashrinah
    Cully skrev 2015-02-20 19:39:27 följande:
    Jag känner ingen,  som ser ut så där efter en graviditet. Min egen mage är nog inte särskilt vacker, men jag kan dessvärre inte ge två graviditeter skulden.
    jashrinah skrev 2015-02-20 19:21:54 följande:

min mage ser ut som en blandning av de värre exemplen. 
    jag pendlar dagligen mellan att vilja ta livet av mig och
    nån form utav fake "jag bryr mig inte" mentalitet.
    hade jag haft råd skulle jag lägga in mig själv och laga
    allt som graviditeten förstörde, men det har jag inte.
    så istället kommer jag spendera de kommande åren 
    med att träna , svälta mig själv och hoppas på att en 
    bil ska köra över mig. 

Jasrinah: svält och träning hjälper nog inte mot dina bristningar. Endast tiden kan läka.
    tiden läker inte bristningar. 
    det är ingen skillnad på mina bristningar nu jämför med dagen min son föddes , elelr ja jo , bitarna där huden sprack upp i blödande sår blöder inte längre. 
  • jashrinah

ni som har perfekta kroppar efter era graviditeter , tycker ni att det är jobbit att inte få representeras i dessa bilder ? 

ni får ju vara med överallt annars, det är inte direkt någon brist på snygga och perfekta kroppar i media och den riktiga världen. 
    ni kan gå och bada med era barn , ni kan gå på babysim ! det missade jag och många andra pga att våra kroppar inte får visas ! 
    är det verkligen så farligt att ni inte fick vara representerade här ? en endaste gång ? när vi som drabbats av skador alltid göms och ni alltid hyllas ?! 

• jashrinah

till att börja med så står det inte såhär ser alla kvinnor ut , utan såhär ser kvinnor ut.
    och ja kvinnor ser ut så , inte alla men folk som har fött barn ser ut så ,också ! 
    de är inte bara de perfekta magarna och snygga brösten utan bristningar som vi ser i media som existerar. 
    tror inte det finns någon som behöver få det visat för sig hur en person med superschyssta gener ser ut efter att ha fött barn.
    vi har sätt dem, i tidningar , på nätet ja faktiskt överallt. 
    de som däremot inte får synas är de som inte hade lika stor tur. 

så en omformulering av överskriften kanske vore på sin plats då : 

Så här ser kvinnor också ut efter att ha fött barn ? PÅ RIKTIGT! - det finns fler typer av kroppar än den som vanligtvis visas i media och är den socialt accepterade.
    Här är de som aldrig får synas! 
  • jashrinah
    Ann Cistrus skrev 2015-02-21 14:38:00 följande:
    Alltså... De kroppar vi exponeras för från modeindustrin består inte till största delen av mammakroppar, de består av unga tjejkroppar som inte varit i närheten av ett förlossningsrum. 

Sen kan jag, som är en av de som har lika smal och bristningsfri kropp som före graviditeterna, berätta att det förs en ganska högljudd "antismal-kampanj" också. Både i media och i "verkligheten" får man veta att man som smal inte är "naturlig" eller att man inte är "en riktig kvinna" osv osv. Du kanske inte känner till det eftersom du inte får den typen av kommentarer. Det får jag. Jag får ofta höra att jag är mager, ska äta mer, får frågor om jag verkligen har fått två barn osv. Ungefär som om jag har något att skämmas för. 
    wow , tack för den ^^ 
    du inser att många får sina kroppar förändrade av graviditeter va ? 
    det betyder inte att de alltid har sett ut så. 
  • jashrinah
    Ann Cistrus skrev 2015-02-21 15:08:12 följande:
    Men kom igen, du öppnade ju själv genom att visa hur din mage ser ut. Tycker du själv att det är rimligt att förvänta sig kommentarer om hur spinkig man är när man inte är det? 

Eller det kanske är så att du ofta får kommentarer om hur mager du är? Isåfall tar jag tillbaka det jag skrev och ber om ursäkt. 

Hur som helst så är det ju tråkigt att folk inte kan få se ut som de gör utan att få kommentarer. Oavsett om man fått "mammakropp" eller inte. 

fast det där var ju efter graviditeten det måste du väll förstå ? 

är det helt omöjligt i din värld att folk kan gå upp i vikt ? 

fick min beskärda del av sådana kommentarer innan jag hade fått barn och kan intyga att det är 1000 gånger värre med den shaming man utsätts för som fet än som smal. 

• jashrinah
    Ann Cistrus skrev 2015-02-21 15:44:37 följande:
    Fast det vi diskuterar är väl hur kroppen ser ut efter en graviditet? Jag kände att jag ville tillägga att det inte bara är ni med bristningar som får kommentarer och blickar. Det finns ganska många som har förväntningar åt andra hållet också, att det är något "oriktigt" eller onaturligt att vara smal och oförändrad efter en eller flera graviditeter. 
    du antog att jag inte visste hur det var att få kommentarer för att man är smal och benig , det gör jag , när det hände är väll dock ändå ganska orelevant ? det är ju samma känsla ändå.
Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!