Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!

Usch, vissa av kommentarerna alltså...
    Innan jag hade fått barn så var jag såå rädd för bristningar, något jag inte alls ville ha.

Jag fick massa bristningar på magen, och vet ni vad? Jag kunde inte bry mig mindre! Hemskt att ni ska vara så kroppsfixerade. Ni får ett BARN!! Detta är en helt normal kvinnokropp, så här är det väldigt vanligt att se ut om man fött barn. 

Blir så jävla irriterad av de som skriver att bilderna är fula och äckliga. Herregud så omogna människor, med fokus på helt fel saker i livet..

• mammamalin
    +Deceree1 skrev 2015-02-20 17:15:31 följande:

Så du menar att det sk+ulle uppväga? Att man får ett barn?

Öh, ja men självklart uppväger det det?

Klart att man hade valt att inte ha bristningarna om man fick välja. Men nu är det så livet ser ut och jag förstår inte varför det är något att ens haka upp sig på. Du kommer att se på dina egna bristningar på ett helt annat sätt då du har ditt barn i din famn. Sen behöver du inte "skit i alla bara för att du får barn". Bristningar är inget du väljer!! Du tar hand om din kropp efteråt precis som du vill, och om du har en tight tränad kropp efter en graviditet, men råkar ha lite ränder på magen. What's the big deal?

• mammamalin
    ROFL skrev 2015-02-20 19:53:27 följande:

Otroligt vad många som måste hojta att de minsann inte fick några synliga "men" efter graviditeten. Att de minsann inte ser ut så. Och att man inte ska "skrämma" upp unga tjejer. 

Ärligt talat - det ska väl inte spela någon roll öht? En del får inget, en del får hyfsat och en del mycket spår efter sin graviditet.

Avsaknad av graviditetsspår eller en kropp täckt av dem definierar INTE en kvinna. Inte ens person, sin "kvinnlighet", sin ambition eller sin sexualitet. 

MEN ELLER HUR! Blir verkligen upprörd över vissa kommentarer..
  • mammamalin
    Cully skrev 2015-02-20 21:27:16 följande:
    Och spår efter en graviditet definerar inte heller en kvinna och moder!
    Inte ens i "jämlikhetens namn" ville jag önska mig sådana - omän ärofulla - spår efter en graviditet.
    mammamalin skrev 2015-02-20 20:57:37 följande:
    MEN ELLER HUR! Blir verkligen upprörd över vissa kommentarer..
    Vad i all världen blir du upprörd av?
    Att folk skyndar sig att dementera påståendet att 
    Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn ? PÅ RIKTIGT!
    när det faktiskt är fåtalet vars kroppar visar sådana spår? 

Du blir upprörd över att kvinnor försöker lugna andra kvinnor genom att berätta att det är undantag snarare än regel?

Eller vill du vidareutveckla vad som egentligen upprör dig?

Det som snarare borde uppröra dig, är att en skvallertidning har hittat ett nytt sätt att exploatera kvinnokroppen på. Nu med "äckliga" bilder istället.

Jag blir upprörd då folk säger att bilderna är fula, hemska och äckliga. Det är vanliga kvinnokroppar, märkta av graviditet.
    Sen skriver folk att "man behöver inte skita i alla bara för att man fått barn". Herregud, vad har det med bristningar att göra? Man kan ta hand om sin kropp trots randig mage. Man är inte ful och äcklig för att man har bristningar.
    Och kvinnorna på bilden är heller inte "feta" och "skiter i hur de ser ut".

Jag säger absolut inte att alla ser ut så efter en graviditet, för så är det inte. Men det har jag heller aldrig påstått!

• mammamalin
    ROFL skrev 2015-02-20 22:24:26 följande:
    Man är inte ful och äcklig för att man har graviditetsvikt, hängmage med bristningar heller. 
    Nej det är man verkligen inte! Och jag tycker att det är så tråkigt att det är vad det ska fokuseras på då man just har satt sitt älskade barn till världen.. Finns så mycket annat som är viktigare i livet i det skedet.

• mammamalin

Så här såg jag ut fyra månader efter min förlossning, och nu 11 månader efter den så tycker jag inte att de har blekts speciellt mycket. Folk frågar vad jag blir upprörd över. Jag undrar snarare varför man INTE blir upprörd när folk benämner bilder på kvinnor med bristningar efter enär graviditet som fula och äckliga?

• mammamalin
    pepsimax skrev 2015-02-20 22:39:05 följande:
    Du är jättefin. 
    Har helt sluppit hänget som kommit med för mig. 
    Tack ? Jag trivs bra med min kropp även fast jag inte ser ut som förr.

Säker på att du är jättefin du med! Det är ju ditt barns "verk"! :)
  • mammamalin
    tankfull skrev 2015-02-22 09:24:10 följande:

Blev lite mycket viktprat här tycker jag, vad har det att göra med bilderna på kvinnor som fött barn? Tjock eller smal kan man vara oavsett graviditet, men just den typen av magar som visas på bilderna är ju för att de tänjts ut av ett barn. Jag gissar att de flesta som får mer markanta bristningar har fått magen uttänjd flera gånger och ihop med hormonella förändringar har det blivit som på bilderna. Jag håller med den som sa att det oftast är kvinnor som hackar på varandra och det framgår ju tydligt på FamiljeLivs Forum om inte annat. Jag tycker att det är bra att bilderna vi pratar om visas eftersom de ger en varierad bild, och för dem som tolkar rubriken PÅ RIKTIGT som att man inte fött barn på riktigt vill ju bara misstolka. Löjligt. Alla som har fött barn vet ju att graviditeter är OLIKA, förlossningarna är OLIKA, mammorna ser således också OLIKA UT! Tycker det är bra att vi ser bilderna och har en diskussion och hoppas verkligen att alla med bristningar struntar i elaka blickar och går till badstranden! Och tänker att det var värt alltihop för att man fått barn!

Bra inlägg!!
Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!