Inlägg från: sweetheart80 |Visa alla inlägg
  • sweetheart80

Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!

Jag har fött 3barn och det syns knappt på min mage. Fick några små bristningar vid operations ärret efter blindtarmen. Så näääää alla ser inte ut så. Jag gick ändå upp 24kg 3gånger.

• sweetheart80
    sweetheart80 skrev 2015-02-20 21:16:01 följande:

Jag har fött 3barn och det syns knappt på min mage. Fick några små bristningar vid operations ärret efter blindtarmen. Så näääää alla ser inte ut så. Jag gick ändå upp 24kg 3gånger.

Detta är min mage. Jag har lagt på mig lite sambo kilo nämligen 6kg så är lite rund om magen. Det mörka man ser är inte blåmärken utan ett ärr. När jag är rätt nöjd över min mage då jag fick 3 barn på 4år.
  • sweetheart80
    Vanilla ice queen skrev 2015-02-20 21:54:38 följande:

Så här ser jag ut! Absolut inte perfekt, några få blekta bristningar och lite sambokilon som borde bort men typ som innan annars!

så såg min mage ut innan mina sambo kilona.

Tycker det va fel att säga att verkligheten skulle vara så illa som på bilderna när det uppenbarligen är olika. Min mamma fick mycket bristningar men de bleknade. Jag kan däremot dra lite i mitt skinn Haha
  • sweetheart80
    Vanilla ice queen skrev 2015-02-20 22:59:45 följande:

Det är förrädiskt att bli sambo Har gått upp 9kg Fast det är det värt! Mycket roligare att käka mat när man är två

Ja det är faaaan värdelöst. Haha. Jag va vältränad innan och med platt mage men va faaaan hände? Blev ju värre att bli sambo än vad som händer vid graviditet Haha.
  • sweetheart80
    Vanilla ice queen skrev 2015-02-20 23:08:51 följande:

Haha fast jag gick upp 32kg med första barnet och såg ut som barbapappa Fast sambokilona är svårare att bli av med

Absolut haha. Sambon behåller man ju. Graviditeten tar ju slut. Bäst är ändå såna som har "gravkilon" Fast sista barnet går i skolan. Då är det faktiskt bara kilo. och inte gör det nåt jag skiter i Hur andra ser ut och vad andra väger men skyll inte det på stackars barnet Haha. Jag trodde inte jag skulle nå 70kg strecket utan att vara gravid. Joho me rätt kock i huset så haha.

För att återgå till ämnet så bör folk sluta säga att så här är verkligheten när alla faktiskt är väldigt olika.
  • sweetheart80
    Deceree1 skrev 2015-02-20 23:41:23 följande:

Eftersom det står i trådstarten att : så här ser kvinnor ut som har fött barn, på riktigt, så måste vi som inte ser ut så kunna säga det oxå. Alla drabbas inte av detta. Vi är inte kränkta. Det är ni (en del) iaf den som sa att vi va kränkta, som är bitter.

Håller med. Jag är absolut inte kränkt. Inte ett smack men påståendet va inte sant helt enkelt. Och man måste ju kunna ta upp en diskussion om man har en annan åsikt utan att påstå att man skulle vara kränkt eller liknande. Jag känner inte många som ser ut så efter att ha fått barn. Sen att min kropp inte ser ut som den gjorde innan jag fick barn är inte konstigt. Det är ju 14år sen. Saker ändras ju med åren och är man inte nöjd med sin kropp kan man ju antingen acceptera läget eller göra nåt åt det. Upp till var och en. jag har överskottshud över hela kroppen för att jag blev fet när jag va gravid för att jag åt mer än jag behövde. Mitt fel inte graviditens
Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!