Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!

Nej, sådär ser verkligen inte alla ut efter att ha fött barn! Jag har fött tre barn och ser ut som innan, bara lite mer vältränad! Och jag är på riktigt! Tror kanske möjligtvis en av mina vänner ser ut som på bilderna så tror inte ens att det är normen.

• Vanilla ice queen

Så här ser jag ut! Absolut inte perfekt, några få blekta bristningar och lite sambokilon som borde bort men typ som innan annars!

• Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-02-20 22:52:32 följande:
    så såg min mage ut innan mina sambo kilona. smile5.gif

Tycker det va fel att säga att verkligheten skulle vara så illa som på bilderna när det uppenbarligen är olika. Min mamma fick mycket bristningar men de bleknade. Jag kan däremot dra lite i mitt skinn Haha
    Det är förrädiskt att bli sambo Har gått upp 9kg Fast det är det värt! Mycket roligare att käka mat när man är två
  • Vanilla ice queen
    ROFL skrev 2015-02-20 22:21:11 följande:

En annan intressant betraktelse är att de som vrålar mest i tråden är de kränkta kvinnorna vars kroppar ser närmast ut som innan graviditeten. De som inte behövde få bristningar. De som gått ned i princip allt efter barnet föddes. 

De är kränkta av denna fotoserie?

I och med att man säger att ett utseende är icke önskvärt mot ett annat så har man också lagt an en värdering. En värdering som faktiskt gör kvinnor som får sina kroppar förändrade obekväma och illa till mods. Vilket de absolut inte borde ha. Ingen borde ha. 

Det var att TS syftar på att alla som fött barn ser ut så "på riktigt"vilket inte är sant som jag reagerade på.
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-02-20 23:02:04 följande:
    Ja det är faaaan värdelöst. Haha. Jag va vältränad innan och med platt mage men va faaaan hände? Blev ju värre att bli sambo än vad som händer vid graviditet Haha.
    Haha fast jag gick upp 32kg med första barnet och såg ut som barbapappa Fast sambokilona är svårare att bli av med
  • Vanilla ice queen
    mkes skrev 2015-02-20 23:17:56 följande:

Så ser min mage ut nu efter att jag fick barn -13. Har inte problem med färgen längre, däremot är det konsistensen på huden som jag inte tål. Ser ut som att man dragit smältost mellan fingrarna typ.
    Tror inte heller det hör till vanligheten att få extrema bristningar som dessa. Har faktiskt aldrig sett någon i verkliga livet som ser ut såhär. Handlar nog mest om maximal otur för oss.

Tycker du ser ut att ha en jättefin mage
  • Vanilla ice queen
    jashrinah skrev 2015-02-21 15:16:37 följande:

fast det där var ju efter graviditeten det måste du väll förstå ? 

är det helt omöjligt i din värld att folk kan gå upp i vikt ? 

fick min beskärda del av sådana kommentarer innan jag hade fått barn och kan intyga att det är 1000 gånger värre med den shaming man utsätts för som fet än som smal. 

Håller inte med. Jag blev överviktig en period efter min första graviditet och fick kommentarer om det. Men det gick att göra något åt. Men har perioder där jag rasar i vikt och inte går upp och får då konstant pikar om hur mager och sjuk jag ser ut och det tycker iaf jag är väldigt mycket jobbigare än att få höra att jag rundat till mig. Jag anser att det är mycket jobbigare att behöva gå upp i vikt än ner i vikt. Så detta är individuellt!

Det är inte kul att få höra att man inte har någon rumpa och alla pikar om att en "riktig kvinna har former". Så summasumarum, din verklighet är inte den enda.
Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!