Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!

Dasha skrev 2015-02-19 13:40:17 följande:

aaaj, vilka hemska bilder!

så här ser inte jag ut, jag är 35 år och har fött 2 barn!

har inga bristningar iaf, ingen hänghud.

visst har jag blivit mulligare än förut, men det har inget med graviditet/förlossning att göra och hände 1 år EFTER jag födde första barnet: jag helt enkelt åt för mycket mat

Samma här och jag är snart 50
  • Deceree1

Man behöver inte vara kroppsfixerad för att man inte skiter i allt efter att man har fått barn. Klart att det är kul att ha en snygg kropp om man kan och vill. Det tycker inte jag att man är kroppsfixerad för..

• Deceree1

Det är 26 år sen jag fick mitt barn i min famn och jag har inga bristningar på varken mage lr bröst. Så alla behöver inte få det så. Vi behöver ju inte skrämma upp dom unga tjejer som läser här i onödan.

• Deceree1

Fast båda sidor har rätt att tala om hur man ser ut efter att ha fått barn. Jag kan bara beklaga att ni har fått såna kroppar. Men återigen, alla har inte fått men. Det finns två sidor av myntet.

• Deceree1

Eftersom det står i trådstarten att : så här ser kvinnor ut som har fött barn, på riktigt, så måste vi som inte ser ut så kunna säga det oxå. Alla drabbas inte av detta. Vi är inte kränkta. Det är ni (en del) iaf den som sa att vi va kränkta, som är bitter.

• Deceree1

Fast läs mkes text igen. Det blev nog en missuppfattning. Hon menade nog bristningarna på bilderna som länkades, inte sin egen mage..? Eller??

• Deceree1
    jashrinah skrev 2015-02-21 11:24:44 följande:

ni som har perfekta kroppar efter era graviditeter , tycker ni att det är jobbit att inte få representeras i dessa bilder ? 

ni får ju vara med överallt annars, det är inte direkt någon brist på snygga och perfekta kroppar i media och den riktiga världen. 

ni kan gå och bada med era barn , ni kan gå på babysim ! det missade jag och många andra pga att våra kroppar inte får visas ! 

är det verkligen så farligt att ni inte fick vara representerade här ? en endaste gång ? när vi som drabbats av skador alltid göms och ni alltid hyllas ?!  nej inte alls. Jag har inte lagt upp nån bild. Vi ville bara tala om att alla som föder barn ser inte ut så. På riktigt. Det var inget illa ment med det. Förlåt att jag sårade.

• Deceree1

Oj. Det blev nåt fel där. Upprepar, vi ville bara tala om att alla inte behöver bli så när man har fött barn. Jag har inte lagt upp nån bild. Förlåt att jag sårade

Svar på tråden Så här ser kvinnor ut efter att ha fött barn – PÅ RIKTIGT!