Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Kakan, jag känner igen mig, man får så dåligt samvete när man skällt på dem. Men oroa dig inte, du kommer bli en underbar mamma!
Vi hade vår gravidfotografering igår på en blåsig strand, och nu är vi så spända på att se bilderna! Förhandstitten gjorde att vi insåg att vi aldrig kommer hålla oss till budgeten vår fotograf är verkligen duktig och vi känner oss bekväma med henne.
Lillan hade ett riktigt gympapass innan fotograferingen... Hennes rörelser är väldigt tydliga och lite beroende på var hon bestämmer sig för att vara igång kan det ibland bli lite obehagligt. Hon tenderar till att gå hårt åt revbenen och lungan på höger sida och så ljumskarna. Men samtidigt är det så härligt att känna henne... Konstiga känslor trodde inte jag skulle kunna stå upprätt på alla bilder, men hon lugnade ner sig så fort jag var i rörelse.
Idag blir det bm, from nu går vi en gång i veckan. Det börjar verkligen närma sig! Imorgon blir det besök på sjukhuset, och på onsdag skulle jag egentligen börja med yogan igen men har insett att kroppen inte håller. Tråkigt för jag hade stor behållning av det.
Är det nån mer än jag som är superuppsvälld? Mina fötter, ben och händer är helt groteska. Det värsta är att det inte lägger sig ett enda dugg ens på natten. Vaknar och får skölja händerna i kallvatten på nätterna och sen när jag går upp på morgonen är det nästan allra värst. Ska till bm imorgon, måste fråga henne om det verkligen ska vara såhär.
Jag har återigen börjat vara vaken om nätterna. Är det någon annan som har samma problem? Är hur trött som helst men kan inte somna. Inte så kul nu när klockan är 4.15 och alarmet snart ringer... Tur väl så är det bara 8 arbetsdagar kvar (iiiih)!