Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Ehm, det går bra nu. Benen skulle ju inte med ber om ursäkt!
Ehm, det går bra nu. Benen skulle ju inte med ber om ursäkt!
Haha även magen smög sig med nåja,den bjuder jag på (kan ju ändå inte ta bort den).
Nu har jag bokat föreläsning på lasarettet där läkare och barnmorskor från BB/Förlossning pratar. Tänker att det kanske kan vara intressant att lyssna på. =)
Känner mig sååå trött idag, sover dåligt igen. Så det ska bli skönt med helg. Hade helst lagt mig för att vila nu lite svårt på jobbet bara.
Imorgon blir att spendera hela dagen på fotbollsplanen med pojkarna.
Igår var vi på Ullared för att fixa det sista. Vi behöver i princip bara blöjor och nåt smått och gott nu. Förmodligen egentligen ingenting vi inte hade kunnat skaffa efter bebisen kommit heller. Nu blir det till att börja göra plats i badrummet för alla salvor, näsfridor osv
Att gå runt på Ullared gick förvånansvärt bra, hade på mitt höftbälte och fick inte ont alls under dagen. Däremot fick jag en väldans magknip men det berodde nog på äggmajonnäsen på räkmackan
Nu är det bara 16 arbetsdagar kvar, längtar så efter att få fokusera helt på den lilla!
Att gå över tiden är ett riktigt orosmoment för mig pga det som hände min syster. Men min bm har redan försäkrat mig om att hon inte kommer låta mig gå över tiden allt för mycket. Å andra sidan vill jag helst inte bli igångsatt heller, men hellre det än att gå två veckor över. Jag tänkte gå på förlossningsförberedande akupunktur, ska bara hitta någon som är bra på det. Hade ett namn här i Helsingborg men hon slutade i somras tyvärr.
Jag har också fått ett riktigt sötsug på sistone, tidigare i graviditeten åt jag knappt godis alls. Nu går det mesta ner nu har jag dock haft turen att återfå ämnesomsättningen jag hade som tonåring och går knappt upp i vikt trots allt jag äter. Jag ligger på plus 2,5 kg sen äggplock. Det kan ju dock smälla till närsomhelst. Känns märkligt med tanke på hur lätt jag haft att gå upp i vikt tidigare...
En Näsfrida är en nässug jag köpte även Näsfrida spray som är ett nässpray som går att använda på bebisar.
Har nu fått babybox från Libero och Pampers. Båda var sådär, Libero något bättre än Pampers. Det är ju väldans vad de vill att man ska använda våtservetter! Jag har köpt billiga ekologiska våtservetter via apotea som vi ska använda om det inte finns närhet till vatten. Antar att vi får använda våtservetterna till oss själva och att städa bilen med
Haha isglass! Jag är helt såld på calippo cola så jag är med på det!
Jag sover också sjukt dåligt... Kissar några gånger per natt och det är gärna när jag precis hittat en skön ställning som jag blir tokkissnödig. Hade massa problem med halsbränna just inatt, det fick bli en sup gaviscon i mörkret det berodde nog på kebabpizzan jag åt igår, så det rekommenderar jag att man låter bli
Vilken stor mage Lisodan! fin!
Etta - snyggt att åka tåg! Haha
Jag fick ringa förlossningen idag då det blev väldigt blött i trosan för andra gången på två dagar. Dock tyckte de att det inte lät så farligt, och det skulle helst rinna. Men maken köper ett test idag och vi ska ändå till bm på onsdag så jag tar upp det då. Nu ska Bb-väskan definitivt packas och bebiskläderna tvättas. Fick lite halvpanik
Oj vad spännande! Vad är det för test tro?
Så fin mage Kakan!
Tycker min mage har sjunkit ner lite nu. Och blivit större... Jag kan inte ha bygel-bh längre, byglarna trycker på lillan när jag sitter.
Och såhär ser det ut hemma hos mamma och pappa som hjälper oss tvätta allt innan lillan kommer <3