• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-09-02 11:32:58 följande:

Haha, vi gör det inte lätt för oss ;)

Apropå gravidfotografering så gjorde ju jag också det men jösses vad dyrt det blev :(: Jag betalade 1500:- för själva fotograferingen och dum som jag var så kikade jag inte på prislistan för själva fotona innan. Jag hade egentligen inte råd att köpa ett enda foto men det blev en fil med tre foton för 2400!!! kronor till slut. Puh.

Ja det är inte billigt. Men fina bilder som man har behållning av i många år framöver. Jag vet inte riktigt var vi landar på prismässigt, hoppas inte komma över 2000 kr.
  • Fröken Smilla

Så fin mage Sindyrella!

Här är det lite tvärtom, folk tycker jag ser rätt liten ut, trots att magen ligger över genomsnittet på SF-kurvan. Men är ju lång så den ser nog mindre ut på mig än vad den gjort på någon kortare. Här kommer en liten bild framifrån, vecka 34+1 (i måndags).

• Fröken Smilla

Jag kollade upp vår fotograf, hon tar 1000 kr för att fota, sen typ 200 kr st för foto, men 300 kr st om man ville ha digitalt med hög upplösning. Inte billigt...

• Fröken Smilla

Ja det glömde jag ju att skriva, underbar bild Kakan!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-09-03 06:57:49 följande:

Vår tog 1500:- för fotograferingen och sen betalade jag 800:- per bildfil för högupplösta bilder. Hon finns på www.momentsbylouise.com om ni är intresserade men även om bilderna blev fina så vet jag inte om jag rekommenderar henne. Kändes som att hon blev irriterad när jag inte köpte fler.

Oj ja det var ju ännu dyrare... Vi ska gå till samma tjej som fotograferade vårt bröllop, och vi ska försöka behålla henne som vår familjefotograf är osäker om vi kommer ta babybilder, men iaf bilder sen när lillan är lite större och förmodligen då på hela familjen. Vi har så stor behållning av våra bröllopsfoton så känner att det är ok att lägga en slant på det. Men jag tycker nog att 800 kr per bildfil verkligen var i det dyraste laget.

Asams, kul att höra av dig igen! Förstår att du känner dig tung, det kan inte vara lätt!
  • Fröken Smilla

Oj det var inget roligt problem Kakan. Har du testat feliway? Den skickar ut feromoner som får katter att bli lugna och rofyllda. Vi tänkte koppla i en när det närmar sig bf.

I övrigt vet jag inte riktigt vad som kan vara fel. Men kan rekommendera "sanden" vi använder som är gjord av majs. Den klumpar sig men kan ändå spolas ner i toaletten då den löser sig helt vid kontakt med vatten. Den har ett mer sandlikt utseende än pellets.

• Fröken Smilla

Namnet på sanden också kanske? Bara för det minns jag inte men kan kolla när jag är tillbaka på min plats efter lunch

• Fröken Smilla

World's Best heter märket, brukar finnas i de flesta djuraffärer.

Har ett litet problem själv också. Mannen har lyckats få bältros och jag vet inte om jag har haft vattkoppor. Det är tydligen lite risk för att bebisen blir sjuk om jag har vattkoppor under förlossningen. Så nu har jag fått tid på vårdcentralen för att testa mig om jag haft det. Jag tror och hoppas det, för det är ingen fara om jag också får bältros. Vet dock inte vad man ska göra om jag inte haft vattkoppor... Men vad man ska behöva kämpa sig till att få en tid ibland... Suck!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-09-04 14:55:37 följande:

Ok tack. Tror att vi testar ett tag till på pelletsen men vill gärna köpa Feliway, dessvärre märkte jag att det är slut överallt. Det verkar vara produktionsstoppat? har några slags droppar hemma som har samma effekt så jag tar väl dem tills jag får fatt i Feliway, hoppas det hjälper!

Och så hoppas vi att du får bältros nu då men jobbigt att behöva tänka på det mitt upp i allt.

Helst slipper jag både bältros och vattkoppor

De håller på att ändra designen på feliway så den gamla varianten är slut på många ställen och så verkar den nya lite försenad... Typiskt.
  • Fröken Smilla

Jag har läst på lite om bältros och jag kommer inte att få det eller vattkoppor om jag nu haft vattkoppor. Har jag inte haft vattkoppor så kan jag få det av mannens bältros. Känns viktigt att få reda på om jag haft det... Än så länge smittar de inte ändå eftersom blåsorna inte spruckit. Så vi tar det med ro och är försiktiga med renlighet osv.

Jobbigt med foglossningen Lisodan! Min har tvärtom blivit lite lättare att handskas med. Men det trycker ofta på neråt och jag får betydligt många fler sammandragningar nu. De känns inte speciellt mycket dock.

Är jättenyfiken på hur lillan ligger på måndag. Jag tror att hon fortfarande inte fixerat sig, men man vet aldrig. Hon spelar däremot ofta piano med mina revben trycker på ganska bra med både rumpa och fötter...

Det börjar visst närma sig med stormsteg för dig Lisodan! Det kanske blir en septemberveckor för dig och Asams! Jag hoppas min lillfis stannar ett tag till, vill hinna vara ledig minst en vecka innan hon kommer så vi hinner fixa det sista

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015