• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Sindyrella1983 skrev 2015-08-01 19:46:39 följande:

Idag har vi köpt babyskydd, Brio primo med bas blev det. Ett lätt och smidigt

Annars spenderas denna helgen på fotbollsplanen där mannens yngsta pojk spelar cup. Det är så himla roligt! Sen på måndag är det dags för jobb igen i 10 veckor

Vaknade precis till uppvärmning på idrottsplatsen bredvid, årets stora fotbollscup är igång och det är massa liv och rörelse i området det är inte Eskilscupen han spelar i?
  • Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-02 09:16:36 följande:

Jovisst är det Eskilscupen nu är vi på väg igen, sista dagen idag.

Så roligt! Bor du också här nere?
  • Fröken Smilla

Fullt förståeligt :)

Bara hojta till om du vill träffas nån gång eller höras på annat sätt, det var ju kul att det inte bara var jag som bodde här nere!

• Fröken Smilla

Vecka 31! Och jag inser att mina bröst blivit helt gigantiska! Har tyvärr fått en del bristningar på dem. Men knappt så de får plats i nyköpta bikinin är dock väldans glad för att solen verkar vilja titta fram nu denna veckan!

• Fröken Smilla

Jag är så otålig att jag är glad att det redan är augusti vill så gärna att tiden går fort till oktober så vi får träffa vår lilla tös. Arbetsnamnet har förresten nu ändrat sig från Maja till Selma. Vill träffa henne så vi kan bestämma oss!

Din mage är ju jättefin Asams! Tycker inte alls den är grotesk. Jag hoppas verkligen det inte är nåt konstigt på gång, utan bara ligamenten som bråkar. Tycker mina är så galet spända just nu så kan bara tänka mig hur dina är.

Jag har börjat få sammandragningar på morgonen när jag vaknar. Eller ja, typ en varje morgon när jag vaknat och lägger mig på rygg. Precis som att livmodern inte vill att jag ska göra det. Nån annan som haft nåt liknande?

• Fröken Smilla

Stor skillnad kakan!

Etta - ryggläge går bra så länge det känns bra. När bebisen blir tung kan den börja trycka på en artär och stoppa blodflödet, men jag har förstått det som att man börjar må dåligt då (och mamman drabbas innan barnet). Jag låg på rygg 1,5 timme idag under en spabehandling och det kändes inte alls konstigt. Ligger även på rygg i soffan, och ibland på natten. Får väldigt ont i höfterna om jag ligger för länge på sidorna. Men jag är vaksam om det skulle börja kännas konstigt.

• Fröken Smilla

Skönt att höra att allt var bra Asams! Kan förstå att det börjar bli tungt för dig nu.

Tänkte också börja packa BB-väskan. Vad får man inte glömma? Flera av mina vänner har sagt gosiga tofflor/strumpor.

• Fröken Smilla

Asams - "skönt" att höra att någon annan också har små röda knyten! Det har jag med fått, men mest på bröstet. En har blivit ganska stor och illröd...

Sindyrella - jag kommer försöka så långt det går utan smärtlindring som påverkar bebisen för mycket. Men det är klart, har man haft värkar ett dygn så lär epidural verkligen vara ett alternativ. Lustgas kommer jag med största sannolikhet testa, ihop med akupunktur. Sen får vi se hur det går, inget är skrivet i sten. Jag kanske bara måste ha epidural direkt

• Fröken Smilla

Jag var på Change för att kolla amningsbh, och de rekommenderar att man kommer efter barnet är fött eftersom man aldrig kan förutse bröstens storlek innan. Men kanske bra att köpa nån billig på HM innan ändå?

Det är just värkstimulerande medel jag är tveksam till... Många sjukhus använder Cytotec som egentligen är till magsår, och inget som Läkemedelsverket rekommenderar till förlossning. Finns en del artiklar att läsa om det på google. Men tänkte skriva i förlossningsbrevet att jag inte vill att de använder det om det ändå blir epidural för mig. Sen undrar man ju hur mycket sådant man kan ta utan att barnet blir påverkat? Jag får nog läsa på lite till känner jag. Eller så är det väl nåt man bör kunna fråga om på föräldraträffarna?

• Fröken Smilla

ja det blir ju lite annorlunda vid igångsättning. Min bm har lovat att jag ska slippa gå över tiden för mycket så det finns en risk för det här med. Då hoppas man ju slippa en allt för lång process... Man får ju lita på de som kan sitt också.

Akupunktur tror jag man kan få överallt numera, är ju en väldigt beprövad metod. Jag hade tänkt börja med det från v 38 då det kan sätta igång förlossningen också

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015