• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

lisodan skrev 2015-06-28 10:00:07 följande:

Ibland funderar jag på om de missat en. Men 5-6 ultraljud gjord av olika läkare? Känns ej så troligt? SF måttet var ju bra så är väl.mest genetiskt och kanske jag har mycket fostervatten?

Det kan ju handla om att livmodern är framåtlutande också, skulle du ha mycket fostervatten skulle SF-måttet vara större, tror du och jag hade samma senast vi kollade. Jag är förvisso också större än alla gravida på jobb, även om jag har längst tid kvar. En av tjejerna är i vecka 33 och har knappt kommit ifatt mig nu. Men hon är mer vältränad än mig (har en massa magmuskler som håller in magen) plus bakåtlutande livmoder.

Angående värk och kramp, så hade jag väldigt mycket för några veckor sen. Verkar vara en riktig växtspurt som händer då kollade upp så det inte var urinvägsinfektion men allt var så bra så. Nu har det lättat en hel del dock!
  • Fröken Smilla

Här är jag och lilltjejen i vecka 26

• Fröken Smilla

Skönt för alla som får tiderna på en gång, det gör inte vi :/ har dock fått tid för föräldrarträffar, den 26/8 går vi på första träffen. Det krockar tyvärr med yogan men jag får gå på yogan veckorna efteråt istället.

Har bokat in ett besök hos naprapat så hon kan få ordning på min nacke som ger mig huvudvärk. Men först om två veckor... Tills vidare får mannen ställa upp med daglig massage

Hur mår ni alla nu? Min kropp börjar säga ifrån så smått. Får se vad barnmorskan säger nästa gång jag ska dit om två veckor. Har ont i bäckenet vid underlivet, gör det jobbigt att sitta...

• Fröken Smilla

Såhär underbart svullna är mina fötter nu. Har annars slanka normala fötter Hur har ni det med värmen?

• Fröken Smilla

Ja 4 veckor till ska jag stå ut. Vid hemgång var fötterna ännu värre... Hängmattan ska snart upp här med

Nojjar lite eftersom lillan har tagit det mycket lugnare på sistone. Vill att hon ska studsa rundor som vanligt...

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-07-02 21:11:24 följande:

Vilken vecka är du i nu? Som jag förstått så rör de sig mindre när de blir så stora att det blir trångt i magen.

Vecka 26... Men nu senare ikväll körde hon igång rejält igen så hon låg nog bara med benen inåt innan men jag blir så orolig. Ska försöka släppa lite mer på oron... Inte så lätt bara.
  • Fröken Smilla

Det blir mycket skugga för min del med. Annars något tunt på magen, är inte så glad för baddräkter.

Lillan körde igång ordentligt igår kväll och har varit väldigt aktiv även idag så nu är oron borta.

Däremot bet jag av en bit tand idag så nu blir det tandläkaren. Inte så kul med den tandläkarrädsla jag har...

Gick förresten förbi 100-dagarsstrecket idag, nu är det bara 99 dagar kvar till bf!

• Fröken Smilla

Så fin Asams!

Ärligt talat är det inte så hemskt på jobbet. Vi har bra AC och eftersom kvällarna är långa så får man den sköna kvällsvärmen efteråt. Fötterna är lika svullna hemma som där men visst hade det varit skönt att röra på sig lite mer. 4 veckor kvar sen är det min tur Sen ingen mer heltid!

• Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-07-04 11:36:31 följande:

Så fina magar min är inte så rund och fast som jag skulle önska. Men var hos bm igår och bebis mår bra, sprattlar och hjärtat slog i 150 slag per minut.

för er som vet vad ni ska få, stämmer några myter om hjärtslag, hy, hur man går upp i vikt osv?

Hjärtslagen på min lillplutta är nog lite lägre än vad som anses rätt enligt myterna, hon brukar ligga på ca 140 slag i minuten.

Hyn fick definitivt sig en omgång, speciellt de första fyra månaderna. Fick finnar och plitor på ungefär samma ställe som när jag var yngre och i puberteten. Nu är det likadant som innan graviditeten.

Jag har fortfarande inte gått upp i vikt alls, så vikten sitter endast på magen. Min graviditet är nog inte så lätt att använda för att bedömma kön däremot gjorde jag bikarbonattestet som visade tjej precis som RUL.
  • Fröken Smilla

Gudars så varmt det var idag. Och de spår ännu varmare väder imorgon. Jag gjorde det enda rätta och började måla om vår stuga höll mig förvisso i skuggan, men efter ett tag trodde jag att jag skulle smälta... Hoppas på något svalare sommar. Klarar inte värme så jättebra i vilket fall som helst, tur så hade jag fyllt frysen med calippo hehe!

Lisodan, så tråkigt med din mamma, jag hoppas verkligen hon får uppleva din lilla tös och förstå vem hon är.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015