• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Var hos bm idag, allt ser fortfarande väldigt bra ut. Jag har varit lite orolig för att jag knappt gått upp i vikt men det var tydligen helt normalt. Besök på sjukhuset blir det den 8/9. Det var visst gaviscon som jag tänkte på så det blir det nu framöver. SF-måttet var 31,5 cm och med det hamnade jag ganska nära mittlinjen, så är inte i övre kant längre. Sen blev det middag ute med blivande faster som äntligen fick känna lillan så nu är jag mätt och belåten!

• Fröken Smilla

Sover inte heller bra. Bäst sover jag på höger sida men numera får jag halsbränna då. Så vänster sida med kudde mellan knäna och under magen så den inte lutar så mycket. Efter ett tag får jag dock väldigt ont i höfterna och måste byta ställning. Fick tips från bm att ligga halvsittandes. Vi har en liggfåtölj som jag ska försöka sova i när det inte går att ligga i sängen.

Känslosam? Javisst. Och har inget tålamod så långt ögat når tur jag har världens snällaste man... Hade jag varit gift med mig själv hade jag flyttat hemifrån!

Vecka 33 idag och känner av både bebis och foglossning mer. Hoppas verkligen kunna klara mig runt på Ullared på lördag. Vill verkligen få ihop det sista nu. Idag testade vi bilbarnstolen i nya bilen och det ser så fint ut! Längtar tills lillan sitter i den!

Tyvärr gör foglossningen att jag med största sannolikhet inte kommer orka ta mig upp till Gbg för en träff. Inte om jag åker ensam iaf, och jag tror inte mannen är så sugen på att hänga med

• Fröken Smilla

Etta - ja tycker också det är trist... Men jag kollar dagsformen när det närmar sig men ni har väl inte bestämt nåt datum än va?

Såhär ser lilla magen ut nu. Tycker det har hänt massor på några dagar!

Idag var det första dagen tillbaka på jobb. Känns lite i blygdbenet och fötterna svullnade upp men var iaf pigg och glad. Bara 19 arbetsdagar kvar nu

• Fröken Smilla

Jag har en lång kudde sen tidigare som jag sover med på nätterna. Antingen i ryggen eller framtill så den ger stöd åt magen.

Lisodan, exakt samma sf-mått som mig i onsdags jag kan ibland känna lite illamående och blir sällan hungrig numera. Tror det är för att livmodern trycker på magsäcken.

Gaviscon har hjälpt mig men jag har slutat tillfälligt då jag fick lite läbbig färg på avföringen (a la järntabletter men det äter jag ju inte). Pratade med 1177 igår som tyckte jag skulle ringa läkemedelsverket men jag tänkte först testa med ett uppehåll och börja sen igen. Problemet är bara att jag får dras med halsbrännan tills dess...

• Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-19 16:15:33 följande:

Imorgon bitti är det dags för mig att göra glukosbelastningen, någon som gjort det? Hur tyckte ni att det var? Känns mest jobbigt att inte få äta på flera timmar från att jag går upp. 

Gick in i vecka 30 idag Det går framåt!

Jag har gjort den. Det var inte så farligt som alla säger. Bara drygt att sitta där och vänta sen. Glöm inte att ta med citron, det hjälper massor!
  • Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-19 16:52:11 följande:

Ja jag var och köpte det igår Men visst får man inte äta något när man sitter där och väntar heller? 

Nä, inget att äta. Men det ligger en bagelshop utanför som jag rekommenderar
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-08-19 17:05:38 följande:

Jag har haft rätt mkt "mensvärk" den senaste veckan. Vecka 31 nu. Är det sammandragningar eller förvärkar kanske? Eller är det livmodern som växer? Vad tror ni?

Nedre delen av min buk gjorde rätt ont för några veckor sedan. Det tror jag bara var växtvärk för det var så konstant. Men det är ju svårt att veta om det är samma för dig. Sammandragningar ska ju iaf inte hålla på så länge, och egentligen inte göra speciellt ont. Förvärkar har jag dock ingen erfarenhet av.
  • Fröken Smilla

[quote-nick]Kakan1976 skrev 2015-08-19 19:44:06 följande:[/quote-nick]

Det känns som tidigare i graviditeten. Antagligen växtvärk. Men tänkte att sammandragningar kanske känns likadant? Antagligen har jag inte haft några, borde väl känt att det var sammandragningar då.

Första dagen tillbaka på jobbet idag. Lite trötta ben och obehag i ryggen på eftermiddagen. För att inte tala om hur jäkla varmt och jobbigt det var på bussresan hem! De där guppen är inte sköna som du säger Lisodan!

När du säger att du mådde dåligt av järnbristen, på vilket sätt menar du då?

[/quote]

När man får en sammandragning blir magen stenhård, så du kan ju känna efter om det känns hårt eller om det är samma som vanligt.

• Fröken Smilla

Oj så konstigt det blev...

Här är filten som jag virkat klart :) blev nöjd med tanke på att det var första gången jag virkat något. Nu är jag igång och virkar en barnvagnsmobil. Lite svårare och eftersom vi inte har fått vagnen än så är det svårt att veta hur lång den ska bli. Men det är kul!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015