Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Veckobilden på gång känns rundare! Kul att se dessa skillnader.
Veckobilden på gång känns rundare! Kul att se dessa skillnader.
Vi körde ett jättepass i stugan igår, höll på i 6 timmar. Magen verkar klara det fint (ryggen är dock inte lika tålig) och lillan vaggades nog mycket och vilade för när jag kom hem och satte mig i soffan blev det riktig akrobatik i magen Men säger magen ifrån är det definitivt vila som gäller Lisodan!
Vi har mulltoa men jag är inte så sugen att gå på den så det får bli de gemensamma toaletterna...
Etta - jag förstår din oro. Jag var i en liknande situation innan RUL och det var jättejobbigt. Man får tänka att det endast händer en mycket liten procent. Nu får du ju iaf snart slappna av
Själv ska jag snart ner till bm. Ska bara samla lite urin först... Har ju haft en del ont i sidorna och över nedre delen av buken, och nu är det mer konstant. Så bm vill kolla att det inte är urinvägsinfektion. Hoppas verkligen jag slipper antibiotika och att det bara är växtvärk. Det känns dock annorlunda än tidigare växtvärk, därför ringde jag för att få råd.
Det är sannolikt växtvärk jag har, snabbtestet visade inget. Men de ska skicka iväg på odling, det är skönt att de tar det säkra före det osäkra. Men magen har verkligen vuxit den senaste tiden. Igår fick jag kommentaren "blev du plötsligt jättegravid?!" av en kollega hehe. Men det skulle kunna göra lite mindre ont. Det hade jag uppskattat!
Jösses vilken magkatarr jag har åkt på! Låg med kramper hela kvällen igår :(. Läste mig till att det är vanligt när man är gravid. Min mage har ju inte varit med på banan det senaste och jag hoppas att den blir bättre för det här ingen höjdare. Urk.
Åh vilken liten godbit Etta! Skönt att allt såg bra ut
På Ullared fanns det en massa bra att ha. Det var väldigt lugnt där också, det var så skönt! Vi köpte mycket till vagnen som underlakan, påslakan, och täcke. De hade ett stort utbud av ekologiska saker, så vi passade på att köpa det mesta. Sen köpte vi badbalja med insats, massor av tvättlappar, nappar, amningskudde, babysitter, små strumpor och ett par bodys (dåligt utbud av kläder), badlakan med huva, dregglisar mm mm Det är verkligen billigt där!
Jag har också haft mycket växtvärk och den har eskalerat senaste veckan. Ordentliga hugg! Men tror ändå allt är som det ska. Har flera ggr sagt till mig själv att fortsätter det så tar jag kontakt m BM. Men så har det försvunnit igen på dagen.
Angående FL så ska jag först ha semester i början av augusti, och därefter ska jag jobba 4 dagar i veckan, för att sen gå hem helt from vecka 39. Då är det ca 2,5 veckor kvar till bf.
Isglass - jag vet att de har men tittade inte på dem så jag vet inte hur de var i kvalitet och så.
Amningskudde fanns billigt, och jag har hört från många att det är bra att ha dyraste kostade 200 kr. Det är väl mitt bästa tips... Babysitter fanns billigt också, dock bara i svart eller stark rosa.
Det låter ju bra det där med att kunna gå ner i tid 6 mån innan bf! Hur har ni sagt till era jobb eg? Är det en plan huggen i sten? Jag har sagt att jag vill jobba sept ut men ifall man inte orkar det? Är det arbetsgivarens goda vilja som låter en ta ut FP tidigare då? För eg är det väl 3 mån innan man måste säga till? Hade varit bra om det där med att gå ner i tid gällde pappan med maken har just gått ner till 75% för att kunna ta hand om de andra barnen och hemmagrejer mer, men det lär ju knappast hända, i o-jämställdhetens tecken.
Hade varit kul att se dina gekås- fynd på bild smilla. Fast jag förstår om du inte orkar greja med det