• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

lisodan skrev 2015-06-17 12:57:08 följande:

Igår fick jag värsta magkramperna. Blev lite orolig, men förmodligen bara tarmarna pga järnet :( idag lite ont i livmodern, så tar en sjukdag o bara slappar och vilar. Bm ej orolig iaf och tycker jag kan avvakta. Och lilltjejen sparkar ju på :) Hur mår ni andra?

Det är så märkligt med oss två, jag vaknade imorse med exakt samma! Magkramper i massor... Men de släppte lite och jag tog mig till jobb. Här har det varit ok under dagen, jag tror jag har en massa luft i magen. Men seabanden är på för första gången på en månad.

Vilken fin mage du har!

Igår fick vi se att lillan gillar Shakira satt och lyssnade på Spotify och när en låt av Shakira kom blev det ett himla liv i magen! Det studsade både inuti och utanpå så det blev Shakira resten av kvällen känner sparkarna väldigt tydligt nu!
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-06-17 14:14:24 följande:

Jag älskar också Shakira! Bra smak hon har. :)

Idag har jag gjort mitt sista arbetspass. Känns riktigt deppigt och konstigt faktiskt. Jag hade velat kämpa lite till, men läkaren förordade 100% sjukskrivning, för det blir inte bättre, utan det kommer snabbt bli tyngre nu. De som inte vet att jag väntar två, tror ju att jag inte alla har långt kvar. Men så växer magen bara framåt på mig också. Går inte se bakifrån att jag är gravid. Hur har ni vuxit? Någon som fått bristningar än?

Just nu växer min mage uppåt Jag har fortfarande inte gått upp i vikt, eller iaf ännu inte kommit upp i samma vikt som vid IVF-start, även om det börjar närma sig. Bristningar har jag fått på brösten :-/ men ännu inget på magen. Mamma hade inget när hon var gravid och vad jag hört så går sånt gärna i arv.

Glömde skriva innan att när jag bytte låt från Shakira till nån annan slutade hon att sparka och satte igång igen när jag började spela Shakira igen
  • Fröken Smilla
    Lillajagmedpco skrev 2015-06-17 17:43:18 följande:

Hoppar in här, efter att ha följt tråden länge. Har PCO äggstockar, och höll på en först pergotime sen Puregon i 1 års tid. 2 tidiga missfall vecka 7, och nu gravid efter insemination med mannens spermier. Sista försöket innan vi skulle på möte på IVF kliniken. Är i vecka 19 n, och funderar på om någon använder olja till magen för bristningar? Vilken i så fall?

Välkommen!

Jag använder BioOil, tycker den är skön och luktar gott. Förhoppningsvis gör den att bristningarna på brösten inte blir så allvarliga.
  • Fröken Smilla

Idag fick mamma och pappa känna lillan sparka. I en soffa på Ikeas varuutlämning kul för dem!

• Fröken Smilla

Det syns ju tydligt, Etta! Jättefin mage

Jag har fått dumpa mina ringar nu. Kunde lätt få på och av dem innan, men den senaste veckan har jag inte kunnat ta av dem mitt på dagen. Så för säkerhets skull är de nu avlagda. Känns väldigt konstigt! Min ena fot svullnar också mer eller mindre varje dag. Inte så jättekul...

• Fröken Smilla

Ja Chapel Hill är gott! Finns dessutom på Maxi och Coop

• Fröken Smilla

Jag tycker också att det är fascinerande att du har två Asams! Jag har liksom svårt att ta in att där ens är en i min mage

Ja tänk vid förlossningen, så himla coolt! När man får träffa sitt barn för första gången och se hur det ser ut. Vilken lycka!

• Fröken Smilla

Förresten, vill tipsa er om att beställa gravidpaketet på Allt för föräldrar. Kappahl är med och sponsrar, så man får en gratis body från dem

• Fröken Smilla
    isglass3 skrev 2015-06-20 07:24:43 följande:

Hoppas alla haft en fin midsommar! Med nåt gott alkoholfritt i glasen, efter alla goda tips

Man kan oxå beställa gratis babypaket från olika apotek. Jag har hämtat ut några av dem, tror det var apotek Hjärtat som jag tyckte var bäst. Innehöll bl.a. nån babytvätt- mousse i fullsize, napp, nappflaska, endel krämer, bindor och lite annat.

Om man gillar gratisboxar finns ju även en från babyproffsen/babyland men den tycker jag är dålig, mest bara skräp.

Ni verkar ha varit hos bm runt v 20 de flesta av er? När har ni nästa besök? Jag har bara varit v 12, sen RUL och nu blir nästa i v25, om en dryg vecka.

Jag har också hämtat ut boxen från Hjärtat. Försökte hos Lloyds men alla var slut. Inväntar de andra senare. Jag är lite försiktig med krämer/våtservetter etc till bebisen men man kan ju alltid använda sånt till nåt annat (har hört att våtservetter funkar väldigt bra till rengöring av cyklar och bilar tex ).

Jag var hos bm senast i vecka 21, och jag ska dit på onsdag när jag är i vecka 25. Blir väl antagligen lite oftare nu, vi ska boka in glukosbelastningen och föräldrakursen denna gången. Antar att man får träffa någon annan bm under sommaren också pga semester.
  • Fröken Smilla

Kan ni känna hur bebisen ligger? Jag känner ofta något hårt och runt på vänster sida om naveln, det hade ju varit roligt att veta om det var rumpan, huvudet eller nåt annat det verkar iaf vara en favoritposition här. Men önskar jag hade vetat säkert!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015