• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Josefinehej skrev 2015-05-18 15:58:41 följande:

BLIVANDE MAMMOR!

Hur tänker ni kring planering? När börjar man köpa grejer? Jag har så många tankar i mitt huvud att jag inte vet hur jag ska börja, eller när? Jag har inte köpt någonting än så länge, en body bara. Och en kompis har sytt ett otroligt fint babynest till mig, ska lägga upp en bild så ska ni få se! :) 

Vad ska bebisen ha i vinter? kommer bebisen frysa? Åkpåse? Overall? oj tur att man är gravid ett tag så man hinner med allting känner jag :) haha

Efter RUL har shoppingen börjat här inte bara här, både farmor och mormor har satt igång ja även morfar!

Vi har köpt skötväska, babynest, kläder och vagnen ska beställas så snart som möjligt. Även spjälsäng är bestämd, men inte köpt ännu. Det kliar i shoppingfingrarna just nu hoppas jag mest att de såg rätt kön haha!

Allt för föräldrar har en bra inköpslista för det man behöver i början:

www.alltforforaldrar.se/artikel/allt-för-föräldrars-inköpslista-till-bebis

Vi kommer inte ha åkpåse, utan satsar på fårskinn, varma filtar och varma kläder.

Denna köpte jag idag älskar Dirty Dancing så det var givet att köpa

Här är bild på vårt babynest som är på väg

• Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-05-18 19:28:56 följande:

Åh vilken fantastisk dirty dancing-body! Var har du köpt den? Jättekul att höra om alla era inköp, längtar så till RUL o om allt ser bra ut shopping därefter!

Cubus texten glittrar också och tyget är riktigt tjockt och mjukt, verkligen jättefin även i verkligheten!
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-18 19:49:49 följande:

Tack för listan Fröken Smilla. Hade tänkt fråga syster om tips. Men bra med andras input också!

Ja lägg gärna till saker du kommer på, din syster har ju massa bra erfarenhet nyligen
  • Fröken Smilla

Är förresten säker att jag precis kände några buffar från lillan! Det var definitivt inte tarmarna helt sjukt mysigt! <3

• Fröken Smilla

Denna ursnygga skötväska kom på posten idag! Är så nöjd, kommer passa utmärkt till den grå vagnen

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-19 19:13:46 följande:

Har tittat på just en sån också. :)

Den är jättefin i verkligheten 20 % rabatt på skip hop på www.mammashop.se
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-19 19:55:53 följande:

Tack! Funderar på om det räcker med den modellen eller om man behöver tvilling-varianten. Hur är utrymmet i den?

Svårt att avgöra om den räcker för tvillingar. Den är ju stor och har en massa bra utrymmen, men det beror på vad du hade tänkt ha med i den? Visste inte att det fanns tvillingvariant, det är ju smart! Men den är kanske så stor att den blir otymplig?
  • Fröken Smilla

Verkar som att mammashop inte har rabatten längre. Synd!

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-19 20:29:26 följande:

Ja det var lite därför jag funderade på den för att det fanns tvilling/syskon-variant. Men den ser så himla stor ut. Man kan ju faktiskt ha en extra väska i så fall de gånger man skulle behöva.

Tänker att man vill ha plats för lite blöjor, nåt extra ombyte och nån flaska, lite mat.

Får spana runt lite till. Men skip-hop verkar praktiska.

Då räcker nog den jag köpte. Det finns gott om plats för blöjor och ombyte, det finns två flaskhållare och en massa mindre fack. Sen finns det nog andra bra märken. Man ska nog satsa på en som inte är tokbillig bara. Min kompis köpte sin på Ullared och den höll i tre månader...
  • Fröken Smilla

För er som är intresserade så fick jag rabattkoder från mammashop i paketet, hör av er omni vill ha (10%)

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015