• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Veckans bild inte jättestor skillnad från förra veckan, kanske lite rundare undertill... Nu är jag ju framflyttad, men det är egentligen en vecka mellan bilderna.

Såhär vågade jag ge mig iväg till jobb i fredags fick ännu fler gratulationer och kände mig riktigt fin!

• Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-05-10 19:00:09 följande:

Så fin mage! :) Ska snart våga mig på lite tightare kläder också, känns som utbudet blir lite större då, nu har jag bara oformliga blusar/toppar så ser mest småtjock ut samt har klädproblem varje dag...

Ja det är roligt när magen blivit så rund att folk liksom fattar innan såg det mest ut som att man ätit lite för mycket till lunch haha!
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-10 23:58:24 följande:

Fin bebisbula du har nu Smilla. Känner mig fortfarande bara tjock. Hoppas den känslan vänder snart. Tittade och jämförde bild från idag och två veckor tillbaka. Vilken skillnad. Den har verkligen vuxit uppåt. Den är nog i navelnivå nu eller strax över.

Inte konstigt att det känns i kroppen nu, och att halsbrännan anlänt.

Du ser ju inte alls tjock ut, du har en jättefin bebismage!

Låg precis och kände på min mage och konstaterade också att livmodern är vid naveln nu när jag ligger ner på rygg så tittar naveln upp på mig haha! Det händer verkligen saker nu!
  • Fröken Smilla

Vilka fina magar!

Lisodan - så skönt att ditt möte med psykologen gett dig lite mer lugn och imorgon är det ju dags för RUL! Så spännande!

• Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-05-11 16:52:36 följande:

Alla har såå fina och stora magar. Min är ju helt obefintlig.. Såhär ser min ut. Vecka 16. Kulan nedtill har jag alltid, fast lite mindre kanske :) vikt= minus 1 kg

Så fin mage! Du är ju också vältränad, så magmusklerna håller livmodern på plats, men jag tycker också det ser ut som en bebismage!

Skönt att jag inte är den enda som gått ner i vikt. Från IVF-start är jag minus 2,5 kg, från hälsosamtalet minus 1,5 kg. Har inte gått upp ett gram på två månader... Men magen är ju liksom ändå stor. Så jag tror jag fortsatt gå ner i vikt i mig själv. Konstigt med tanke på att jag äter normalt igen.
  • Fröken Smilla

Så sant så Lisodan! Jag var tidigare orolig för att jag gått ner i vikt men har förstått att lillan klarar sig fint därinne ändå, så jag har släppt det. Och ja, vi har verkligen olika magar allihopa! Därför tycker jag det är så roligt med magbilderna underbart att se en massa fina magar! Det är ju detta vi längtat så efter

Lycka till på RUL idag, det var mitt livs bästa händelse (hittills)!

• Fröken Smilla

Åh så härligt! Grattis Lisodan!

• Fröken Smilla

Det är förresten galet hur detaljerade ultraljuden är...!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-05-12 15:37:37 följande:

Fasen, jag är lite rädd att jag blir besviken om det inte är en flicka. Men man ställer väl om sig om det nu visar sig vara en pojke, eller vad tror ni? Jag ska ju vara glad att det blir ett barn alls. Jag skäms för att jag känner så här men av någon anledning längtar jag efter en flicka.

Du behöver inte skämmas, jag hade samma känslor, och min man ville ha en pojke. Efter vi fick reda på att det är en tjej så frågade sig min man varför han velat ha en pojke egentligen (han blev jätteglad ändå nämligen) och vi kom fram till att det förmodligen hade med att vi önskar det vi är bekanta med, det vi vet hur det fungerar. Och det är inget konstigt med det.

Jag tror dock (nu fick jag ju inte den känslan själv) att man blir så jäkla glad ändå! Jag trodde jag skulle få värsta eufori-känslan när de sa att det var en flicka men min glädje satt i att vi fick se vår bebis och att vi snart får träffa denna lilla person. Inte speciellt mycket i att det är en tjej.
  • Fröken Smilla

Är lite irriterad på mig själv... Har fått bristningar på brösten. Trodde inte de hade växt så mycket, så jag har än så länge bara smörjt min mage med bio-oil. Nu är det liksom för sent på brösten, allt jag kan göra nu är att försöka förhindra att det blir värre. Har ni fått nåt liknande? Smörjer ni er?

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015