• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-04-18 08:43:22 följande:

Vad var ni gjort för roliga grejer? Jag blir sugen på mozzarella sticks bara jag tänker på NY.

Vi åt på Nobu som var bra men dyrt, där såg vi lite kändisar om du tycker sånt är kul. Ellen Pompeo (Meredith Grey) bla.

Kan rekommendera musikalen The Jersey Boys och att promenera på The High Line.

Är så avundsjuk!

Vi är inne på sista dagen, och ska gå över Brooklyn Bridge innan vi åker ut till flygplatsen.

Vi såg musikalen On the town, som är en riktig klassiker. High Line avverkade vi häromdagen, lätt något av det bästa vi gjort här!

Vi var på the Museum of Natural History igår när det var lite regnigt ute (sprack upp när vi kom ut och blev 20 grader, så helt perfa!). Det var en häftig upplevelse. Vi har strosat runt i olika områden och ÄLSKAR West Village, Chelsea och Upper West Side. Nästa gång ska vi bo någonstans där istället för i Midtown som vi bodde i nu.

När det gäller mat har vi mest ätit på mindre hak runt hotellet eftersom vi varit helt slut på kvällarna Shake Shack är att rekommendera! Men coolt med Ellen Pompeo! Vi träffade Carl-Einar Häckner i lobbyn en morgon, det var nog den största kändisen vi sett här han var allmänt flummig haha! Sen såg jag nån från Project Runway gå in på Zara.

Annars har det varit en del klassiker som Central Park, Ground Zero och Wall Street. Vi är trötta men nöjda och längtar hem så fötterna kan få sig en ordentlig vila
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-04-18 09:43:43 följande:

Ja, utbudet på mammaavdelningen är superttråk! Fick ärva en blåvit randig tshirt av syster och köpte en blåvit randig klänning på Emmaus. Så nu känns det som jag ej kan köpa nåt, mer nytt. Är allt blåvit randigt?

Ja randigt är det definitivt. Allt. Även här i USA. Jag har dock fått tag gråvitt haha! Inte bättre vad hände med härliga mönster som är så modernt i övrigt? Ska man vara tråkig och randig för att man ska bli mamma?
  • Fröken Smilla

Vi gifte oss också förra året! 31/5 var vår stora dag borgerligt här med. Dock med vanlig brudklänning och en ganska stor fest efteråt. Bästa dagen 2014!

Jättefin mage listan! Jag lade upp en bild på mig och magen på Facebook och fick en massa kommentarer (dock inte med det syftet) så jag antar att det syns rätt bra. Ska lägga upp samma bild här men ta bort ansikten först. Och när vi kommit hem (är på flygplatsen i NY nu). Ska bli rätt skönt att komma hem, vi är rätt trötta nu

• Fröken Smilla

Ögonen går i kors men ska kämpa mig igenom kvällen för att slippa jetlag så mycket som möjligt. Men SÅÅÅÅ skönt att vara hemma nu. Med svullna fötter och uppblåst mage här kommer bild på mig från igår.

• Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-04-20 11:31:56 följande:

Oj vilja fina magar alla har! Min är helt platt :P

Idag hade jag KUB! Det gick jättebra, bebisen sprattlade omkring och rörde sig vilket var helt underbart att se! :)

fick 1:12 000 så är nöjd med det resultatet! :)

Skönt med bra KUB-resultat

Min mage pendlar, idag är den ganska platt... Det mesta känns fortfarande som uppsvullna tarmar men jag märker att livmoderns sitter högre än tidigare.
  • Fröken Smilla

Usch, nu har jag börjat noja. Magen känns liten igen... Precis som att den blivit mindre nu när vi kommit hem. Jag hade förvisso inte gått upp alls i vikt under resan, så det kan ju vara för att jag gått ner i vikt på magen efter alla dagslånga promenader. Men jag kan inte hjälpa det, jag känner mig orolig. Funderar på att ringa barnmorskan imorgon.

Har gjort ett kollage på mina lagbilder och jag ser ingen skillnad på de två sista bilderna som skiljer 2 veckor.

• Fröken Smilla

Jag tar bort påståendet att jag inte ser nån skillnad, jag tycker att magen är mindre nu än vecka 14.

• Fröken Smilla

Tack för uppmuntran tjejer! Jag känner bebiskulan tydligare nu ikväll och det är som ni säger att den har flyttat uppåt. Nu är jag lugn igen 2,5 veckor kvar till RUL så nu ska jag bara hålla ut!

Lisodan - tråkigt med illamåendet. Mitt har helt försvunnit nu, det jag hade innan NY var endast resfeber, som släppte direkt när vi åkte iväg. Ta i trä det är verkligen en stor lättnad att kunna äta normalt igen. Funkar seabanden fortfarande för dig?

Isglass - det är verkligen en bergochdalbana det här. Oroa dig inte för molvärken, den verkligen kommer och går och gör riktigt ont ibland. Hoppas du mår bättre snart!

• Fröken Smilla

Intressant förresten med vattenträningen. Jag har själv kikat lite på gravidyoga, vi har en studio i grannhuset, men undrar vilket som skulle vara bäst...? Får kolla upp om det finns vattenträning i Helsingborg.

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-04-20 21:45:32 följande:

Seabanden funkar säkert lite grann. Jag har ju aldrig haft så mycket illamående att jag har spytt som tur är, men går runt och känner mig allmänt blä mest hela tiden. Å andra sidan gör det att jag känner mig mindre orolig. Så vet inte vad jag helst vill ha. Nästa gång illamåendet försvinner några dagar ska jag försöka njuta istället

Molvärk, ja denna molvärk. AJ! Jag vaknar av den på natten. Livmodern krampar innan och efter jag går på toa. Sen kan det komma hugg. Idag har det gjort ont ner för benen. Jag undrar om jag känner det mer för att jag har endometrios?

Blä-känslan känner jag igen spydde heller aldrig. Mitt främsta symtom numera är brösten. De gör fortfarande tokont, och nu har även bröstvårtorna börjat hänga med på det. Allt har blivit större

Jag märker väldigt väl av ligamenten, främst när jag hostar eller nyser. Det kan göra ont så in i h-vete och om jag hinner tänka till kurar jag ihop mig som en boll innan jag nyser eller hostar. Det hjälper lite det ligger nog nåt i endometriosen för dig lisodan, men jag är inte tillräckligt bekant med endo att jag vågar svara helt på det. Däremot kan det nog även vara foglossning. Jag har känningar i höfter och blygdbenet. Hoppas det håller sig milt.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015