• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-04-12 14:52:28 följande:

Hur är det med era hormoner? Jag är vansinnigt irriterad på allt och alla hela tiden vilket är väldigt påfrestande. Hoppas verkligen inte att det ska vara så här hela graviditeten.

Jag är en riktig bitch ibland. Lyckades tom skälla på chefen i veckan min man får ta den mesta skiten, men han vet att det inte beror på honom, vi pratar mycket om det. Jag hoppas också det släpper snart.
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-04-13 11:32:40 följande:

Här händer det inte mycket med magen. 2 veckor emellan och den känns mindre än den var 12+5. Jag får en känsla av att det är tomt därinne.

Jag har ju också tappat nästan alla symptom. Detta är så jobbigt och jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Som tur var har jag tid för läkare imorgon och ska få lyssna på hjärtljud.

Ska det fortsätta vara så här? Jag börjar må riktigt psykiskt dåligt av det nu känner jag. Börjar känna mig nedstämd- tror inte mycket på graviditeten just nu. Varför skulle jag ha sån tur att jag får ett barn?

Ursäkta ett neggo inlägg!

Hoppas ni andra har det bättre och att New York är fantastiskt Smilla!

Jag ser skillnad på din mage! Kolla inte så mycket på övre delen, utan vid dina trosor, för det är ju där bebisen är, och där tycker jag det buktar ut betydligt mer. Magen ovanför trosorna är än så länge bara tarmar och organ som pressats uppåt.

Jag förstår dock din oro och det är bra att du ska få lyssna på hjärtljuden. Självklart har du tur och ska få ett barn!

Jag har faktiskt kunnat ta till mig graviditeten nu, även om jag oroar mig lite inför RUL. Men jag pratar mycket om och med bebisen, och här i NY ska vi börja handla lite bebisgrejer. Jag trodde jag skulle vara mer orolig än jag är, eftersom jag är ett kontrollfreak och oroar mig normalt sett för det mesta. Men så har jag inte heller samma tråkiga erfarenheter som du har Lisdan, och det är inte så konstigt att du känner som du gör. Försök nu slappna av lite (jag vet, lättare sagt än gjort) när du hört den lille imorgon.
  • Fröken Smilla

Här kommer en vårhälsning från New York! Magbild ska vi försöka få till idag eller imorgon

• Fröken Smilla

Lycka till idag Asams och lisodan!

Igår shoppade vi hela dagen... Tyvärr är könsstyrda bebiskläder det vanligaste här, så vi har haft svårt att hitta något neutralt till lilla ärtan, men här är en liten outfit. Mest nöjd över Conversen såklart

• Fröken Smilla

Vad var det jag sa lisodan, klart du ska bli mamma nu! Bra att du frågade efter psykolog dock, tror det kommer hjälpa dig massor. Du ska ju njuta av din graviditet, inte fylla den med oro.

Tänk så många gånger du fått se din bebbe! Jag har bara varit på UL en gång... Nästa blir den 7:e. Tänk om allt inte är ok liksom... Men jag skjuter undan de tankarna tills dess.

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-04-14 17:10:23 följande:

Smilla: Vad roligt med bebis-shopping i NY! Glöm inte handla till dig själv och växande magen bara?

Usch! Skulle behöva ett gäng nya BH! Jäklar vad dom vuxit.

Lisodan: vilken lättnad! Ultraljud kan man inte få nog så ofta! Och hjärtljud! Vad mysigt! Fick inte jag lyssna på idag. Men vi fick två hjärtan slå. Shit vad nervös jag var innan. Men båda bebisarna såg fina ut och rätt storlek och så. Troligtvis två pojkar! Gick liksom inte blunda för det där mellan benen. :)

Men vilken otrolig lättnad och lycka!

Nu kommer detta gå vägen för oss allihop! Massa fina bebisar i höst blir det. :)

Vilka fina små! Så skönt, njut nu!

Jag har definitivt handlat till mig med igår blev det en ny väska, och jag har handlat mammakläder. De har dock inte så roligt utbud här heller, så det finns risk att jag smiter in på H&M här idag och köper ett par byxor. Tog inte så mycket kläder med mig ju... Hade behövt ett par andra skor också, man är ju lite trött i fötterna nu. Det enda som är lite synd är att jag inte kan köpa vanliga kläder i samma utsträckning här. Levis är ju tokbilligt här.

På tal om mammabyxor, så gav jag upp mina vanliga jeans (hade ett par som funkade längre än de andra) för ett par veckor sedan. Jag pallar inte med när byxor trycker så jag var tidig med mammabyxorna. Tror jag började runt v 9.
  • Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-04-14 21:04:16 följande:

Åh så skönt asams! :) och vilka sötnosar!

Tack för all input om mammabyxor, tror bestämt jag får skaffa mig ett par så snart som möjligt! :) Tror dock även detta handlar lite om oro, att man nästan utmanar ödet genom att förbereda sig på att graviditeten ska gå bra, o att magen ska växa, jätteknepiga tankar!

Jag känner igen dina känslor. Det är lite som här i NY där vi köpt en massa bebisgrejer (senast igår köpte vi en I <3 NY-body, underbara kläder och lite filtar) fast vi ännu inte vet att allt står rätt till med bebisen. Läskigt samtidigt som jag inte vill låta bli.
  • Fröken Smilla

Stödstrumpor är bra! Hade mina hela dagen när vi flög till NY och ska ha dem på vägen hem också. Känns inte obekväma på något sätt. Numera finns det ju rätt fina också.

• Fröken Smilla

Vi vill gärna veta könet, och syns det inte vid RUL ska vi betala för ett ultraljud till jag har ingen intuition alls, ibland kallar jag den hon och ibland han. Men mest han när jag säger det utan att tänka. Kanske betyda nåt? Idag kallade jag dock den för henne mest säger jag iaf bebisen!

Jag har förlorat de flesta symtomen. Är glad att jag slapp illamående här i USA, det hade varit tråkigt att inte kunna äta allt gott. Jag kan känna mig lite yr och matt nu när vi varit igång så mycket, och ibland krävt pauser. men i det stora hela mår jag bra.

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-04-18 08:33:13 följande:

Ett tips förresten. Fick överta en massa gravidkläder av min syster. Hon hade gjort så att hon köpte kläder från vanliga avdelningen, men tajta kläder. För första gången på säkert 10-15 år känner jag mig bekväm med helt tajta kläder. Ska lägga upp en bild sen så ska ni få se hur magen verkligen poppat ut nu senaste dagarna.

Jag har nästan bara tighta kläder på mig nu. Äntligen slipper jag att bry mig! Jag har köpt en hel del vanliga kläder som funkar vid graviditet nu när magen ännu är relativt liten, tycker ibland att utbudet på toppar är rätt tråkiga på mammaavdelningen... Jag har också tyckt tight var jobbigt, fram till nu det är underbart att vara gravid!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015